Water / methanol injectie

De 2e generatie vanaf 2006
Mini Power Rudy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 dec 2013, 19:34

Water / methanol injectie

18 sep 2014, 13:22

Hallo,

is iemand bekent met water methanol injectie,

volgende setje heb ik liggen AEM 30-3350 kit V2

Water/Methanol Multi Input Injection Kit for MAF, MAP, 0-5V or IDC

wat is een goede start alleen water, of gelijk mengen 80/20 50/50
in ieder geval wel mengen met methanol.
voor een goede werking heb ik het juiste ingangs signaal nodig,
waar zal jullie keuze op vallen.

het idee is om de zuigers / motor iets te koelen, en de knock tegen te gaan. vermogen eigenlijk niet veel, want dat is er al.

alvast bedankt.
martinvh
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Leiden
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 okt 2013, 21:55
Nederland

Re: Water / methanol injectie

18 sep 2014, 15:56

Op het UK forum doen ze daar veel mee. Ik zou eens op Mini Torque kijken.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: s-Heerenhoek
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2011, 23:06

Re: Water / methanol injectie

22 sep 2014, 01:44

Mini Power Rudy schreef:Hallo,

is iemand bekent met water methanol injectie,

volgende setje heb ik liggen AEM 30-3350 kit V2

Water/Methanol Multi Input Injection Kit for MAF, MAP, 0-5V or IDC

wat is een goede start alleen water, of gelijk mengen 80/20 50/50
in ieder geval wel mengen met methanol.
voor een goede werking heb ik het juiste ingangs signaal nodig,
waar zal jullie keuze op vallen.

het idee is om de zuigers / motor iets te koelen, en de knock tegen te gaan. vermogen eigenlijk niet veel, want dat is er al.

alvast bedankt.
Ik denk dat je het best de map sensor kan gebruiken als signaal. Ik vind het toch een beetje een lapmiddel. Eerst de motor aanpassen, oliekoeler, ic etc. 5-10% ethanol of E85 toevoegen aan ron95 help ook. Dat is wat ik doe. Grotere turbo, oliekoeler, grotere IC, gesmede internals, wildere nokkenassen en verlaagde compressie samen met ethanol(en grotere injectoren, uprated hd pomp en extra inline ld pomp).

Dat vind ik belangrijk. Voldoende koeling, een efficiëntere turbo en voldoende brandstof.

Ook heb ik de kop laten flowen en de kleppen laten afdraaien/slijpen om een efficiëntere motor te krijgen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”