Hallo,
is iemand bekent met water methanol injectie,
volgende setje heb ik liggen AEM 30-3350 kit V2
Water/Methanol Multi Input Injection Kit for MAF, MAP, 0-5V or IDC
wat is een goede start alleen water, of gelijk mengen 80/20 50/50
in ieder geval wel mengen met methanol.
voor een goede werking heb ik het juiste ingangs signaal nodig,
waar zal jullie keuze op vallen.
het idee is om de zuigers / motor iets te koelen, en de knock tegen te gaan. vermogen eigenlijk niet veel, want dat is er al.
alvast bedankt.
Water / methanol injectie
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Water / methanol injectie
Op het UK forum doen ze daar veel mee. Ik zou eens op Mini Torque kijken.
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Dat vind ik belangrijk. Voldoende koeling, een efficiëntere turbo en voldoende brandstof.
Ook heb ik de kop laten flowen en de kleppen laten afdraaien/slijpen om een efficiëntere motor te krijgen.
Re: Water / methanol injectie
Ik denk dat je het best de map sensor kan gebruiken als signaal. Ik vind het toch een beetje een lapmiddel. Eerst de motor aanpassen, oliekoeler, ic etc. 5-10% ethanol of E85 toevoegen aan ron95 help ook. Dat is wat ik doe. Grotere turbo, oliekoeler, grotere IC, gesmede internals, wildere nokkenassen en verlaagde compressie samen met ethanol(en grotere injectoren, uprated hd pomp en extra inline ld pomp).Mini Power Rudy schreef:Hallo,
is iemand bekent met water methanol injectie,
volgende setje heb ik liggen AEM 30-3350 kit V2
Water/Methanol Multi Input Injection Kit for MAF, MAP, 0-5V or IDC
wat is een goede start alleen water, of gelijk mengen 80/20 50/50
in ieder geval wel mengen met methanol.
voor een goede werking heb ik het juiste ingangs signaal nodig,
waar zal jullie keuze op vallen.
het idee is om de zuigers / motor iets te koelen, en de knock tegen te gaan. vermogen eigenlijk niet veel, want dat is er al.
alvast bedankt.
Dat vind ik belangrijk. Voldoende koeling, een efficiëntere turbo en voldoende brandstof.
Ook heb ik de kop laten flowen en de kleppen laten afdraaien/slijpen om een efficiëntere motor te krijgen.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors