Vraagje , ik lees dit veel op dit forum
Nu heb ik zelf een cooper s uit 2008 en ik heb nog een paar maanden Mini garantie bij de Mini dealer
Kan ik zelf zien of deze modificatie is uitgevoerd bij mijn mini of ben ik geheel afhankelijk van de dealer
Alvast bedankt voor de info !!
Distributieketting en spanner gemodificeerd
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Re: Distributieketting en spanner gemodificeerd
Als je het zeker wilt weten dan kun je het beste even het kleppendeksel verwijderen. Je kunt dan de distributie ketting, de nokkenassen en de eventuele vervuiling van de motor bekijken.
De ketting dient strak te staan en te blijven als je er aan trekt en duwt( mag best wat kracht gebruiken). De geleiderails moet natuurlijk helemaal in orde zijn en de nokkenassen mogen geen beschadigingen hebben. En er mag natuurlijk niet te veel vervuiling aanwezig zijn. Het kleppendeksel heeft een rubberen afdichting en kan na de inspectie gewoon worden terug gemonteerd. Als je een klein beetje sleutel ervaring hebt ben je in een half uurtje klaar.
De ketting dient strak te staan en te blijven als je er aan trekt en duwt( mag best wat kracht gebruiken). De geleiderails moet natuurlijk helemaal in orde zijn en de nokkenassen mogen geen beschadigingen hebben. En er mag natuurlijk niet te veel vervuiling aanwezig zijn. Het kleppendeksel heeft een rubberen afdichting en kan na de inspectie gewoon worden terug gemonteerd. Als je een klein beetje sleutel ervaring hebt ben je in een half uurtje klaar.
- Rene-cooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Dat komt mooi uit, van de week bij de apk hadden ze het erover dat de klepdeksel pakking lek was en dat hij vernieuwd moest worden, ze vertelden gelijk dat het prijzig was, Ze waren alleen denk ik vergeten dat ik nog mini next garantie heb, aanstaande maandag moet hij terug voor de pakking. Ze hadden het over een uur werk. Kan ik eisen dat hij vervangen moet worden de ketting? of is dat per geval te bekijken bij de cooper s ?
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ook dit kan de dealer uitlezen. Gewwon een uitdraai vragen van de werkplaats history kunnen ze precies zien of alle update terugroep modificaties zijn uitgevoerd

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- Rene-cooper
- Leerling Mini lid
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Bij de dealer kunnen ze inderdaad de complete europese onderhoudshistory van alle mini dealers inzien. Maar sommige uitgevoerde 'terugroep akties' zijn min of meer lapmiddelen en zijn /worden regelmatig onnodig uitgevoerd en wordt de echte oorzaak niet aangepakt.
Maar zolang je nog garantie hebt en motorschade en kapotte kleppendeksel pakking valt daaronder zou ik me niet druk maken. Bij een koude start van de mini dient de motor snel aan te slaan zonder bijgeluiden en zonder stotteren. Zolang je daar geen last van hebt is alles in orde.
Maar zolang je nog garantie hebt en motorschade en kapotte kleppendeksel pakking valt daaronder zou ik me niet druk maken. Bij een koude start van de mini dient de motor snel aan te slaan zonder bijgeluiden en zonder stotteren. Zolang je daar geen last van hebt is alles in orde.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors