Op dashboard brandt lampje van Buitenverlichtig defect.
- KeesH
- Nieuwsgierig
Bericht
Op dashboard brandt lampje van Buitenverlichtig defect.
Als ik mijn Mini start brandt het lampje dat aangeeft dat de buitenverlichting defect is, maar alle lampen doen het: koplampen , stadsverlichting, richtingaanwijzers etc. Tijdens het rijden blijft het gevarendriehoekje op mijn schermpje staan. De foutmelding blijft elke keer bij starten terugkomen. Ra ra hoe kan dit, en hoe krijg ik die melding weg?
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Op dashboard brandt lampje van Buitenverlichtig defect.
Werkt je mistlicht? Kentekenplaat verlichting?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Vooral die ",etc." is belangrijk.... Echt alle verlichting gecontroleerd? Kentekenverlichting, mistlampen voor en achter, alle 3 de remlichten, achteruitrijlamp?
Dat driehoekje is dat er checkcontrol-meldingen zijn (waarschijnlijk de verlichting dus). Als de storing verholpen is, dan zou dat driehoekje ook weg moeten gaan. Kan effe een paar seconden duren.
Gaat dat driehoekje niet weg, dan kun je in de boordcomputer nakijken wat er aan de hand is. Kan ook zijn dat de MINI graag een onderhoudsbeurtje wil...
Dat driehoekje is dat er checkcontrol-meldingen zijn (waarschijnlijk de verlichting dus). Als de storing verholpen is, dan zou dat driehoekje ook weg moeten gaan. Kan effe een paar seconden duren.
Gaat dat driehoekje niet weg, dan kun je in de boordcomputer nakijken wat er aan de hand is. Kan ook zijn dat de MINI graag een onderhoudsbeurtje wil...
- KeesH
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb alle lampen getest en alles werkt, dus ook mistlampen voor en achter, achteruitrijlampen , remlichten, groot licht. Ik heb ook wat lampjes los gemaakt en toen de auto gestart , en weer aangesloten, maar de lamp defect waarschuwing met driehoekje blijft terugkomen. Hij moet in november voor de 2 jaarlijkse check, maar daar heb ik nog niet zo'n ernstige waarschuwing voor gekregen die een driehoekje waard is.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
geeft toch aan welke kapot is? of is dat alleen als je navigatie hebt.
Soms werkt een lampje wel maar gaat die na verloop van tijd toch een melding geven (komt vaker voor bij de standlicht ledjes).
je moet dus even weten om welke het gaat.
Soms werkt een lampje wel maar gaat die na verloop van tijd toch een melding geven (komt vaker voor bij de standlicht ledjes).
je moet dus even weten om welke het gaat.
- KeesH
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb geen navigatie, dus daar zie ik het niet, en in mijn boordcomputer zie ik wel een aparte melding bij een kapotte koplamp bijvoorbeeld. Dat heb ik getest, door de stekker van de koplamp los te halen. Maar na terugplaatsen van de stekker was de aparte melding van de koplamp weg, maar de algemeen lamp melding bleef.
- speedy
- NMC Legend
Bericht
heb je standlicht/kenteken ledjes of de oem lampjes?
die zou ik sowieso ff vervangen want zal zeker in 1 van die 4 lampjes zitten.
die zou ik sowieso ff vervangen want zal zeker in 1 van die 4 lampjes zitten.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Zal wel ergens een lampje zijn die slecht contact maaakt. Dan brandt ie wel als je h'm aanzet, maar de check control meet een foute waarde.
Heb je ook de zijknippers bekeken?
Als je het zelf wilt verhelpen, zul je denk ik de lampjes allemaal even los moeten halen en controleren. Ik zie net in de handleiding dat de koplampen, grootlicht en de mistlampen een eigen melding hebben. Dus zul je de wat 'kleinere' lampjes moeten checken.
Tip: stadslichtjes en kentekenlampen staan bekend om het verzamelen van vocht; en dus kan de aansluiting wat geroest zijn. Denk dat je daar de meeste kans op storingen vind.
Heb je ook de zijknippers bekeken?

Als je het zelf wilt verhelpen, zul je denk ik de lampjes allemaal even los moeten halen en controleren. Ik zie net in de handleiding dat de koplampen, grootlicht en de mistlampen een eigen melding hebben. Dus zul je de wat 'kleinere' lampjes moeten checken.
Tip: stadslichtjes en kentekenlampen staan bekend om het verzamelen van vocht; en dus kan de aansluiting wat geroest zijn. Denk dat je daar de meeste kans op storingen vind.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors