Airbag R55 resetten: zelf doen?

De 2e generatie vanaf 2006
polpol33
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Airbag R55 resetten: zelf doen?

17 jun 2014, 12:54

Hoi,

Zonder reden is het lampje van de airbag gaan branden in mijn R55. Er is niet geknutseld, niks gebeurd. Ik ben naar de dealer gegaan en hem laten uitlezen. Resultaat: er kan geen afwijking/storing worden gevonden. Dus is er alleen een reset gedaan. Kosten: >85 euro. 2 uur na het verlaten van de dealer brandt het lampje en display weer :cry:
Ik ben er vandaag weer langs gegaan en ze vertelde me dat ik beter de auto een dag kon achterlaten voor verdere diagnose omdat alleen uitlezen waarschijnlijk weer niks oplevert.
Kan ik een 2e generatie ook zelf resetten met zo'n Ebay tool?

Graag jullie hulp !!!

Thanx!

Paul
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Airbag R55 resetten: zelf doen?

18 jun 2014, 00:36

Jup, dat kan! Maar je hebt wrs een storing in de kabel onder de bijrijdersstoel of in de sensor in je stoel. Die storing brandt overduidelijk niet zonder reden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
polpol33
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 jun 2014, 21:34

Ja, dit las ik op het forum idd als waarschijnlijke oorzaken. Vertelt de tool ook wat de oorzaak is? Dan kan ik het wel oplossen.
Werkt de tool bij de 1e en 2e generatie?
Alvast bedankt voor je reaktie :-)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2014, 16:59

Ik weet niet waar je woont maar zondag aanstaande hebben we een klusmeeting in Hillegom. Daar kunnen we wel even kijken denk ik naar wat er uitgelezen wordt: viewtopic.php?f=116&t=34009
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
polpol33
Nieuw Lid
Nieuw Lid

20 jun 2014, 17:29

Beste Mushrop,

Dank je voor de uitnodiging maar ik ben dit weekend verhinderd en ik woon niet in de buurt..
Veel plezier op de meeting!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”