Vermogen zakt regelmatig naar 3000 toeren.

De 2e generatie vanaf 2006
JIMZO1710
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jun 2014, 00:40

Hallo,

Na een tijdje rijden valt het vermogen regelmatig weg en zakt naar 3000 toeren. Sta ik ergens stil aan bv verkeerslichten valt de motor uit ( vanwege start -stop , ok ) maar na een korte tijd start de motor opnieuw. Vroeger was die tijd tussen stop en opnieuw starten veel langer. Na een aantal km's te rijden komt het vermogen terug. Krijg ook geen storingsmeldingen .

Rij wel regelmatig in reserve voor ik terug ga tanken ( diesel ) . Dus de tank bijna helemaal leeg :? voor ik terug ga diesel tanken.
Misschien vuile deeltjes in de tank?

Kan mij iemand raad geven om dit probleem op te lossen?

Mvg,

info
Mini D one ( 11/2007 )
Diesel
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Vermogen zakt regelmatig naar 3000 toeren.

10 jun 2014, 11:01

Dat kunnen verschillende dingen zijn. Als je die storing hebt moet je eens proberen om hem even aan de kant te zetten, contact uit en opnieuw te starten. Ik heb hetzelfde gehad met mijn Cooper D en er zijn er meer die dit probleem gehad hebben.

Het kunnen verschillende dingen zijn:
- vervuild brandstoffilter (omdat je de tank steeds leeg rijdt)
- vervuilde EGR
- software bug

Ik weet van iemand die dezelfde problemen had, dat het reinigen van zijn EGR klep niets opleverde, maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou niet kan helpen aangezien het wel vaker voorkomt dat EGR kleppen vervuild raken.
Ik heb dus hetzelfde gehad, alleen dan gebeurde het maar incidenteel. Even contact uit en weer aan verhielp het probleem weer. Ik had wel het brandstoffilter vervangen aangezien ik ook altijd de tank leeg reed en ik had het idee dat dat wel iets hielp.
Software zou je mss eens kunnen laten uitlezen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

10 jun 2014, 17:30

... en wat betreft de start-stop....
Als je de airco lekker aan hebt staan op een graadje of 20, en met deze buitentemperatuur zou de airco vaker moeten gaan werken, dan start je MINI ook weer.
Of als je iets aan het stuur draait, moet de stuurpomp vermogen leveren; dus start de MINI.
Of als je MINI gaat rollen, dan start ie ook weer.
Accuspanning aan de lage kant, hoppa de MINI start.
En zo zijn er nog wel een paar mogelijkheden dat ie weer aanslaat....

Geen idee waarom je MINI zo af en toe naar de 3000 toeren zakt. Lijkt een soort van noodloop, als ik je verhaal zo lees.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2014, 10:54

Ik heb dat ook gehad met m'n diesel Robert. Hij komt dan niet meer boven de 3000 toeren, hij trekt dan ook heel slecht en bij 3000 toeren stopt ie gewoon. Het lijkt idd een soort noodloop, alleen krijg je geen enkele melding. Uitzetten en opnieuw starten verhelpt het weer dus daarom ook mijn idee dat het software matig niet helemaal goed zit. Hij krijgt blijkbaar ergens een signaal dat er iets niet goed is, maar wat dat dan is.

Ik had het twee jaar geleden op de terugweg van de wintersport. Met 150km/h op de linkerbaan op de autobahn en ineens geen vermogen meer. Was niet zo'n heel leuk moment kan ik je zeggen... :O

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2014, 13:02

mushrop schreef:Ik had het twee jaar geleden op de terugweg van de wintersport. Met 150km/h op de linkerbaan op de autobahn en ineens geen vermogen meer. Was niet zo'n heel leuk moment kan ik je zeggen... :O
Ik ken dat lekker vaartje erin op de linkerbaan en dan opeens helemaal naar de vluchtstrook moeten :| ....Toen miste ik een stuk van een bougie, maar dat euvel kunnen we in dit geval met 100% zekerheid wel uitsluiten :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2014, 15:52

:mrgreen:

Afbeelding
JIMZO1710
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jun 2014, 07:11

Thx voor alle reacties.
Volgende week aan de computer hangen en uitlezen.
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jul 2014, 09:59

Al aan de computer gehangen? Wat was de uitkomst?
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 jul 2014, 08:11

Vanmorgen tijdens mijn dagelijkse rit naar mijn werk (27km) ging mijn engine lamp oranje branden, en ook had ik geen vermogen meer. Daarnaast hoorde ik een gigantische soort huil onder de motorkap vandaan komen. Ik moest gelijk aan dit topic denken. En dus heb ik maar gelijk het euvel gefilmd. Excuses voor de vertical movie, maar het staat erop.
Graag jullie reactie. Overigens staat het ook beschreven in de handleiding.
Afbeelding

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 jul 2014, 11:58

De anwb meneer kon niets ontdekken, maar het probleem blijft. Ook na 2 uur uit gestaan te hebben. Inmiddels is hij op transport naar Keram in Beek.

Afbeelding

I'll keep you posted.

Jonn
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 jul 2014, 16:16

Slecht nieuws van Keram gekregen. Turbo is overleden . Het huilende geluid was overduidelijk de turbo. Het vermogensverlies en lage toerental is een "veilige stand" waar hij dan in overgaat (volgens de monteur bij Keram). Slim zou ik zeggen, maar iets te laat in dit geval.
Kosten om en nabij de 2100 euro. :wat:
Fijn, zo net voor de vakantie.

Jonn
speedy
NMC Legend
NMC Legend

25 jul 2014, 16:52

wow wat een geld zeg !
Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

25 jul 2014, 16:59

....je hebt toch zeker wel een beetje garantie??? Is nog geen 3 maand in je bezit....

Oh, effe wat reclame maken voor iemand anders:
viewtopic.php?p=784860#p784860
Jonn
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 jul 2014, 17:03

Lang verhaal, veel boze telefoontjes maar de garage waar ik de auto heb gekocht hield voet bij stuk dat ik met die korting bij de aanschaf de garantie heb afgekocht. Grrr. Hij wilde het voor me repareren voor 1750. Pfff. Dan blijft hij dus bij keram en wordt hij gewoon door keram gerepareerd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

25 jul 2014, 17:09

mooi klote! altijd zuur dat soort reparaties maar helemaal in het begin.
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”