Slechte motoren

De 2e generatie vanaf 2006
Pommeren
One wheel wonder
One wheel wonder

Slechte motoren

28 mei 2014, 00:01

Beste forumleden,

Ik ben even benieuwd naar de wereld die mini heet. Ik ben momenteel op zoek naar een clubman en ik lijk er een gevonden te hebben. 2008 diesel, 88k, automaat. Vanzelfsprekend nog best wel een bedrag.
Ik lees best veel over de problemen met de PSA motor in de modellen tot 2010, waaronder degene die ik dus op het oog heb. Tenminste zo ver ben ik nog niet. Het zal ongetwijfeld al behandeld zijn, maar kan het niet vinden. Dus mijn vraag is:
- gelden deze problemen ook voor een clubman 2008 diesel automaat?
- hoe herken ik de problemen?
- wat is er aan te doen?
- welke tips hebben jullie nog meer bij het inspecteren van een tweedehands clubman.
Vriendelijk dank vast voor jullie reacties.
Groet,
Ralph
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Slechte motoren

28 mei 2014, 08:25

Hoi deze problemen hebben waarschijnlijk betrekking op de Cooper S modellen. Met de diesels zijn geen structurele problemen zover ik weet.
Pommeren
One wheel wonder
One wheel wonder

29 mei 2014, 06:14

Dank je wel Ward.. Scheelt weer een zorg!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2014, 14:12

Diesel heeft wel z'n storingen, meest voorkomend is inhouden of plotseling helemaal geen vermogen meer leveren. Het inhouden wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een vervuilde EGR. Het plotseling geen vermogen meer leveren ligt waarschijnlijk aan een bug in de software. Beide problemen zou je, indien aanwezig, overduidelijk moet kunnen opmerken.

Verder moet bij de diesel elke 120dkm de additieven bijgevuld worden, de dealer rekent hier €200,- voor. Die additieven zul je moeten bijvullen, want anders blijft de auto een foutmelding geven en daar wordt dis ook niet mee APK goedgekeurd.

Verder is de diesel probleemloos. Ik heb zelf ruim anderhalf jaar een Clubman Cooper D gehad.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2014, 10:37

mushrop schreef:Ik heb zelf ruim anderhalf jaar een Clubman Cooper D gehad.

:shock: :shock: :shock:

:mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2014, 10:48

Ja best lang hé :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”