Hallo forumleden,
Mijn R56 wordt helaas te warm... De fan slaat aan en stopt niet meer...
Ik ben vandaag bij de garage geweest en die heeft de auto uitgelezen. Er zijn geen foutmeldingen. De auto loopt stationair op 100 graden en mijn fan slaat pas aan op de 105 graden... Dit is veel te laat. De auto verliest echter geen koelvloeistof dus een lekke koppaking etc werd uitgesloten. Ze dachten dat de sensor kapot was, maar na het vervangen van de sensor, bleek dat geen boosdoener te zijn.
De airco stond uit
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
Groet Ziya
motor wordt te warm
- griendar
- 4 op een rij!
- ziyow38
- One wheel wonder
- Locatie: Oosterhout
Bericht
Re: motor wordt te warm
dus de thermostaat vervangen voor een kleinere?griendar schreef:thermostaat op 80 gr. C laten zetten
- minidos
- One wheel wonder
- Locatie: Zoetermeer
Bericht
Re: motor wordt te warm
De thermostaat wordt softwarematig aangestuurd. Je kan de software zo programmeren dat de thermostaat bij 80 open springt. Ik weet dat Beek autoracing dat kan.
- ziyow38
- One wheel wonder
- Locatie: Oosterhout
Bericht
Re: motor wordt te warm
Oke bedankt! Den haag is wel erg ver voor mij, maar zal contact opnemen met garages in de buurt en informeren! Hopen dat het snel wordt opgelost..minidos schreef:De thermostaat wordt softwarematig aangestuurd. Je kan de software zo programmeren dat de thermostaat bij 80 open springt. Ik weet dat Beek autoracing dat kan.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: motor wordt te warm
Er is niks mis met je thermostaat, die 100/105 graden is de normale bedrijfstemperatuur van een MINI. JE kan dat softwarematig laten aanpassen. De reden om zulke hoge bedrijfstemperaturen te hanteren zit 'm in de eisen voor de emissies. Het is niet bepaald gezond voor je blok, maar ja, alles voor de vogeltjes en de boompjes hé
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors