Aankoopadvies Mini Cooper S (2008)
Geplaatst: 03 mei 2014, 00:45
Beste mini liefhebbers.
Bij deze wil ik jullie advies vragen over deze Mini. Welke ik een paar dagen geleden heb bezichtigd en waar ik ook al mee heb proefgereden.
Het gaat om het volgende voertuig:
http://www.mcautoroyal.nl/#!/occasions/id/7510433
Nu is de prijs aan de lage kant en vielen mij een aantal zaken bij de proefrit (controle op) waar jullie waarschijnlijk vast advies in kunnen geven.
De auto loopt stationair soepel en niks mis mee. Wel is het zo dat er bij kap open een tikkend geluid te horen valt, maar volgens de verkoper ging het hierbij om de injectoren. Nu lees ik hier in het forum dat dit ook kan duiden op laag oliepeil dus dit zou ik de volgende keer nog moeten controleren. Er zat een bon van aanschaf olie bij de BMW dealer erbij (Dus olieverbruik is dus aanwezig). Via de boekjes nog niet weten te achterhalen of het kettingeuvel is verholpen.
De rit zelf.. Onder de indruk van het rijgedrag alleen een aantal punten van aandacht. Zo zijn de remblokken of schijven aan het einde van z'n latijn (schraapgeluid), plus een wiellager achter is hoorbaar. Nu wil de handelaar dit voordat de auto wordt opgeleverd oplossen.
Nu is mijn vraag aan jullie is de auto hier bekend en is als het kettingeuvel wel reeds verholpen is bij de BMW/MINI dealer het dan ook voorgoed opgelost of komt dit regelmatig terug?
De auto welke ingeruild wordt mocht het doorgaan is een Renault Twingo RS uit 2009 met 69000 op de teller.
Ik hoor graag van jullie en alvast hartelijk dank.
Groet,
Erik
Bij deze wil ik jullie advies vragen over deze Mini. Welke ik een paar dagen geleden heb bezichtigd en waar ik ook al mee heb proefgereden.
Het gaat om het volgende voertuig:
http://www.mcautoroyal.nl/#!/occasions/id/7510433
Nu is de prijs aan de lage kant en vielen mij een aantal zaken bij de proefrit (controle op) waar jullie waarschijnlijk vast advies in kunnen geven.
De auto loopt stationair soepel en niks mis mee. Wel is het zo dat er bij kap open een tikkend geluid te horen valt, maar volgens de verkoper ging het hierbij om de injectoren. Nu lees ik hier in het forum dat dit ook kan duiden op laag oliepeil dus dit zou ik de volgende keer nog moeten controleren. Er zat een bon van aanschaf olie bij de BMW dealer erbij (Dus olieverbruik is dus aanwezig). Via de boekjes nog niet weten te achterhalen of het kettingeuvel is verholpen.
De rit zelf.. Onder de indruk van het rijgedrag alleen een aantal punten van aandacht. Zo zijn de remblokken of schijven aan het einde van z'n latijn (schraapgeluid), plus een wiellager achter is hoorbaar. Nu wil de handelaar dit voordat de auto wordt opgeleverd oplossen.
Nu is mijn vraag aan jullie is de auto hier bekend en is als het kettingeuvel wel reeds verholpen is bij de BMW/MINI dealer het dan ook voorgoed opgelost of komt dit regelmatig terug?
De auto welke ingeruild wordt mocht het doorgaan is een Renault Twingo RS uit 2009 met 69000 op de teller.
Ik hoor graag van jullie en alvast hartelijk dank.
Groet,
Erik