Beste mini liefhebbers.
Bij deze wil ik jullie advies vragen over deze Mini. Welke ik een paar dagen geleden heb bezichtigd en waar ik ook al mee heb proefgereden.
Het gaat om het volgende voertuig:
http://www.mcautoroyal.nl/#!/occasions/id/7510433
Nu is de prijs aan de lage kant en vielen mij een aantal zaken bij de proefrit (controle op) waar jullie waarschijnlijk vast advies in kunnen geven.
De auto loopt stationair soepel en niks mis mee. Wel is het zo dat er bij kap open een tikkend geluid te horen valt, maar volgens de verkoper ging het hierbij om de injectoren. Nu lees ik hier in het forum dat dit ook kan duiden op laag oliepeil dus dit zou ik de volgende keer nog moeten controleren. Er zat een bon van aanschaf olie bij de BMW dealer erbij (Dus olieverbruik is dus aanwezig). Via de boekjes nog niet weten te achterhalen of het kettingeuvel is verholpen.
De rit zelf.. Onder de indruk van het rijgedrag alleen een aantal punten van aandacht. Zo zijn de remblokken of schijven aan het einde van z'n latijn (schraapgeluid), plus een wiellager achter is hoorbaar. Nu wil de handelaar dit voordat de auto wordt opgeleverd oplossen.
Nu is mijn vraag aan jullie is de auto hier bekend en is als het kettingeuvel wel reeds verholpen is bij de BMW/MINI dealer het dan ook voorgoed opgelost of komt dit regelmatig terug?
De auto welke ingeruild wordt mocht het doorgaan is een Renault Twingo RS uit 2009 met 69000 op de teller.
Ik hoor graag van jullie en alvast hartelijk dank.
Groet,
Erik
Aankoopadvies Mini Cooper S (2008)
- hendoortje
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Aankoopadvies Mini Cooper S (2008)
Beste Erik,
Het is de bedoeling om je hier eerst netjes voor te stellen ;-)
- MCS
- Mod virus alert!
Bericht
Inderdaad ff netjes voorstellen, dan zullen de adviezen binnen komen!

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kettingeuvel kan je bij de dealer laten checken toch? Makkelijkste is de dealer bellen die in de boekjes staat. Je hebt dan de laatste 7 van t chassisnummer nodig.
Olieverbruik is heeeeeeel normaal bij een S. Het is altijd maar hopen dat t meevalt.
Oliepeilen is iig een must! Elke 2weken ofso...
Olieverbruik is heeeeeeel normaal bij een S. Het is altijd maar hopen dat t meevalt.
Oliepeilen is iig een must! Elke 2weken ofso...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- speedy
- NMC Legend
Bericht
schraap geluid van remmen kan natuurlijk ook omdat auto ff stil gestaan heeft en hoeft niet gelijk te betekenen dat de remmen op zijn.
Distributie fix is bekend bij BMW dealer en kun je bij alle dealers opvragen en die kunnen je precies zeggen welke reparaties er zijn uitgevoerd door een erkende dealer.
Motor geluid is idd normaal dat tikkende en met de kap open lijkt het soms wel vreemd en niet normaal.
Distributie fix is bekend bij BMW dealer en kun je bij alle dealers opvragen en die kunnen je precies zeggen welke reparaties er zijn uitgevoerd door een erkende dealer.
Motor geluid is idd normaal dat tikkende en met de kap open lijkt het soms wel vreemd en niet normaal.
- Erikk
- Leerling Mini lid
Bericht
Excuus. Heb gelijk mij in het daarvoor bestemde gedeelte voorgesteld ;-) was gisteren nogal laat :-phendoortje schreef:Beste Erik,
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat je het beste kan doen is de sleutel, voor aanschaf, uit te laten lezen bij een willekeurige MINI dealer. Die kan dan direct zien of alle terugroepacties en fixen uitgevoerd zijn, plus welke mankementen er nu door de bc. zijn vastgelegd. Ook kan je dan de km stand controleren etc.
Als de verkoper die auto wil verkopen zou ik voorstellen de problemen eerst op te lossen, daarna terug te komen voor een proefrit en dan pas beslissen of je de auto koopt.
Als de verkoper die auto wil verkopen zou ik voorstellen de problemen eerst op te lossen, daarna terug te komen voor een proefrit en dan pas beslissen of je de auto koopt.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors