Hallo sinds een week of twee heb ik problemen met de versnellings pook
- de bak schakelt goed en de pook gaat ook goed en normaal de versnelling in en uit , maar op de versnellinspook zit , een soort centraal stand ! Ik bedoel te zeggen als je de pook naar links of naar rechts duwt en je deze dan zou loslaten schiet de pook naar het midden toe er zit een soort spanning op !
Bij mijn mini is dus sinds kort niet meer als ik bijv de versnelling naar links druk voordat ik de pook in zijn 1 versnelling zet en de pook los laat dan blijft de pook voor de eerste versnelling staan schiet dus niet vanzelf terug naar de centrale stand dit is ook naar rechts bv voor de 6 versnelling ook daar blijft hij dan voor staan.
Het is gewoon heel irritant ik hoor dat het de kabels zijn en dat deze moeten worden vervangen ( ze zijn echter niet gebroken ) de ene is voor in de versnellingen te zetten en de ander dus om van links naar rechts te bewegen mijn vraag is nu :
Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft de oplossing of zou het ook evt aan het schakelblok kunnen liggen ? Dus die kogel waar de pook uit steekt ? Heb deze wel ingespoten met wd 40 net als de kabels maar hij blijft het gewoon doen dus komt niet netjes terug naar de centrale stand !
Het rare is ook dat als de mini tijdje heeft stilgestaan er wel een beetje spanning op de pook staat en wel een beetje terugkomt naar de centrale stand maar na 10 min rijden is de pook gewoon weer stroef
Wie o wie heeft de oplossing ?
Alvast bedankt
Problemen met pook
- jerroo
- Be Mini
Bericht
gezien het feit dat jouw vraag niet een leven of dood situatie behelst, zou ik je aanraden om je eerst even voor te stellen in het daar voor bestemde Who Are You , aldaar kan je iets kwijt over jezelf en het type mini, bij voorkeur met een fototje, hebben de leden hier een klein beetje gevoel met wie ze te maken hebben.
suc6
suc6

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors