Pagina 1 van 1
Motor probleem vanaf 3500 toeren
Geplaatst: 14 mei 2013, 10:41
door paperboy
Beste mensen,
Ik ben al een tijdje trotse bezitter van een Mini Cooper D ( 2008 )
Sinds een week heb ik een probleem dat ik een foutmelding krijg ( oranje lampje motor, ivm vermogen )
vanaf ik 3500 toeren rij geeft hij deze foutmelding en komt hij in noodloop, van zodra ik herstart is dit uiteraard ook voorbij.
wat ik ook heb gemerkt is dat als hij in neutraal staat en ik gas geef tot 2500 toeren en dan laat gaan valt de wagen stil ( gisteren getest op de brug )
Geplaatst: 14 mei 2013, 11:52
door BMX
ff langs de dealert gaan, ik gok een verstuiver die geen zin meer heeft
Heb je de foutcode ook al een keer uitgelezen?
Geplaatst: 14 mei 2013, 12:04
door paperboy
de verstuivers zijn net vervangen, we hebben gisteren turbo ook na gekeken ( werkt perfect )
luchtfilters eruit gehaald en nagekeken, slangetjes nagekeken op een fit
waren ook allemaal goed
een foutcodes heeft die niet gevonden... wat heel raar is
Geplaatst: 14 mei 2013, 12:06
door cooperke s
Als jouw management lampje aan flikkert is er wel degelijk een probleem die opgeslagen word,anders is er geen lampje te zien?
Geplaatst: 14 mei 2013, 12:15
door paperboy
kan dit zijn dat dit nog van de verstuivers is? dat deze foutmelding mij in noodloop laat gaan?
Geplaatst: 14 mei 2013, 12:16
door cooperke s
Waar is de repair uitgevoerd?
Geplaatst: 14 mei 2013, 12:16
door BMX
Met standaard apparatuur kan je die storing ook niet meer terug vinden. Dan moet je dealer materiaal hebben. Als het lampje brand, dan kan 'iedereen' de storing vinden.
Dat je verstuivers net vervangen zijn, wil niet zeggen dat er niets mis mee is of kan zijn. Misschien is de auto niet, óf niet goed geprogrammeerd daarna.
Geplaatst: 14 mei 2013, 12:26
door paperboy
thx voor de reactie!
ik ga zo snel mogelijk naar de dealer
Geplaatst: 14 mei 2013, 12:28
door paperboy
via een kameraad die zelfstandige garagist is, werkt altijd aan mini en heeft ook computer...
Geplaatst: 15 mei 2013, 23:20
door Beetle
Hoe weet je dat de turbo goed werkt? Ik weet niet hoe het bij deze motoren zit, maar meestal worden e geregeld door vacuum (VNT). Is de selenoid kapot of vacuumretour, dan loopt de druk te hard op met noodloop als gevolg.
Maar foutcodes uitlezen geeft veel info.
Geplaatst: 16 mei 2013, 18:56
door duif44
heb ik onlangs ook gehad, mini amsterdam heeft mijn software geupdate en nu geen problemen maar... overigens wel in combinatie met verstuivers.
mijn problemen zijn overigens begonnen na een carwashbezoek, vocht bij verstuivers gekomen op een of andere vage manier....
nieuwe software was we een grapje van rond de 150+ euro, maar wel geen problemen meer.
succes