Ik heb een probleem met mijn R56 S uit 2007. Het komt erop neer dat als ik meer dan 25% gas geef (onder de 25% kan ik prima meekomen in het verkeer) de motor in noodloop schiet. Ben hiermee naar de dealer geweest en ze hebben o.a. een turbodrukventiel en een drukreservoir vervangen. (Zie lijst hieronder)
Nu denkt de dealer dat de turbo zelf stuk is. Ik vraag me dat af omdat als ik dus onder die 25% gasgeven blijf ik de turbo hoor fluiten en alles normaal functioneert.
Als de mini in noodloop schiet en ik rij een tijdje rustig of ik start de auto opnieuw dan is de melding weer weg.
Omdat de rekening na anderhalve week behoorlijk opliep en een turbo helemaal kosten technisch uit de klauw zou lopen heb ik hem maar weer meegenomen en rij er nu rustig mee rond.
Ik heb 2 andere topics gevonden met een vergelijkbaar probleem waar uiteindelijk de oorzaak ergens anders lag dan bij de turbo.
Wat er nu door de dealer gebeurt is:

Graag jullie tips wat ik zelf zou kunnen controleren. (Ik moet nog een Werkplaatshandboek aanschaffen)
- Luchtmassameter?
- Gasklephuis?
- Benzinepomp? (kan ik dat zelf testen?)
- Of langs Beek met zn probleem?
--------- Extra info--------
- Motor houd soms btje in als hij koud is
- Als ik een dot gas geef dan rommelt/klapt de uitlaat harder dan eerst