Pagina 1 van 1
Elektronische begrenzing motor ONE D 1.6
Geplaatst: 07 mei 2013, 17:38
door Bernddl
Hey!
Heeft er iemand al ervaring met het verwijderen van deze begrenzing?
De one D is namelijk een elektronisch begrensde motor van de cooper D 112--> 90 pk...
Het begrenzen heeft voor een verschil van 60 koppel gezorgd... Wat me toch de moeite lijkt...
Of weet iemand als dit legaal mag? Als BMW dit gaat merken bij het lezen van de computer (wil mijn garantie niet verspillen..)?
Alvast bedankt

Bernd
Geplaatst: 07 mei 2013, 18:11
door mushrop
Ja da's mogelijk en vrij easy ook. Zodra je dit vervalt wel direct je garantie, maar daar mort je gewoon een beetje creatief mee omgaan.
Geplaatst: 07 mei 2013, 18:24
door Bernddl
Vrij easy? En creatief mee omgaan? Haha
Verklaar je nader?

Geplaatst: 07 mei 2013, 20:33
door mushrop
Easy: BR Performance of BAR voor de software
Creatief: OEM software als je naar de dealer gaat, daarna aangepaste software weer terugplaatsen. BAR doet dat bijvoorbeeld kosteloos, denk dat BR dat ook wel doet
Easy does it
www.br-performance.be
www.minispeed.nl
Geplaatst: 08 mei 2013, 13:41
door Bernddl
heb BR gecontacteerd, inderdaad ... Het zijn originele MINI coderingen
440€ van 90 pk naar 140 en koppel van 210 naar 310..
Groot verschil wel..
Geplaatst: 08 mei 2013, 13:47
door Dennisvdh
BMW kan geloof ik wel zien dat je aan de software hebt gezeten, ook al plaats je origineel terug. Dus mocht je dan problemen gaan krijgen met je motor of turbo of zo, en ze komen erachter dan heb je denk ik een probleem.
Dat het origineel MINI coderingen zijn klopt niet, want de Cooper D heeft 112pk en geen 140. Alleen de Cooper SD heeft 143pk.
Geplaatst: 08 mei 2013, 13:53
door Bernddl
Eerst wordt de begrenzing eraf gehaald, in combinatie met chiptuning geraak je aan 140... ik heb dan 5 jaar garantie op de motor en aandrijflijn van BR..
Toch gebruiken ze originele mini toegangscodes.. Ze hebben dit getest met een MINI en de garage (een vriend van hun

) kon niets zien (door de mini toegangscodes)
Geplaatst: 08 mei 2013, 16:40
door mushrop
Klopt, de dealer zal het niet direct kunnen zien. Gaan ze hem echter op afstand uitlezen vanuit München dan kan het een probleem opleveren, maar ik zou me er niet direct al te ongerust om maken. De diesels zijn stukken betrouwbaarder dan de benzine uitvoering en het 1.6D blok is erg sterk.
Geplaatst: 08 mei 2013, 16:42
door Dennisvdh
Ik ken een verhaal waarbij wel degelijk door BMW de softwarewijzigingen gezien konden worden (inderdaad niet door de dealer zelf). Maar je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Ik zou het namelijk zelf nooit doen.
Die 5 jaar garantie zullen ook wel voorwaarden aan vast zitten want standaard heb je maar 2 jaar garantie...
Geplaatst: 08 mei 2013, 16:43
door Bernddl
Ik vraag me enkel nog af als mijn motor de chip aankan.. ik wil geen rommel terug hebben
+ ik twijfel nog om het binnenkort te doen of te wachten tot februari

dan is mijn garantie verlopen

Geplaatst: 08 mei 2013, 16:46
door mushrop
Niet te bang zijn, mijn JCW plofte met BAR tuning. Die heeft zelfs met Munchen "aan de lijn" gehangen en ik heb daar nooit wat over gehoord. Gewoon niet te bang zijn. Nogmaals, een diesel kan het makkelijk hebben en BR levert gewoon hele goede en betrouwbare software.