2008 R55 Diesel Na openen deur sluit raam niet meer

De 2e generatie vanaf 2006
Club Alfa
One wheel wonder
One wheel wonder

2008 R55 Diesel Na openen deur sluit raam niet meer

08 mar 2013, 20:13

Hallo forummers... heb de Mini nu 4 dagen en het eerste probleem steekt de kop op. Na het openen van de bijrijdersdeur zakt het raam een stukje... zo ook voor bestuurders zijde.... maar na het sluiten van de deur gaat het raam niet meer omhoog... Iemand hier ervaring mee ?? Moet nu iedere keer handmatig het raam sluiten... Nu zit er garantie op de auto dus de garage mag het oplossen... wellicht iemand van jullie die weet wat de oorzaak kan zijn ??
Hij die wordt gepoort zal moeten dichten....

Afbeelding
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2013, 21:49

Ik heb de accu een paar minuten eraf gehad en toen was alles weer oke. Er is ook een reset handeling. Die staat hier ergens op het forum
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2013, 11:10

"Gewoon" eerst laten resetten door je garage als je nog garantie hebt. Komt vaker voor.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
sjenky9595
One wheel wonder
One wheel wonder

20 mar 2013, 12:20

Mijne heeft dat ook gehad toen ik hem ophaalde bij het bedrijf. Ook zij hebben dit probleem opgelost.

Schijnbaar een MINI-tik.
Mini Cooper JCW
LaserBlue
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

16 apr 2013, 17:47

mijne heeft dat nu ook sinds een paar dagen wat kan ik doen, en vraagt de garage hier geld voor mijn garantie is al voorbij :shock:
minipepperwhite
One wheel wonder
One wheel wonder

16 apr 2013, 17:52

zelfde probleem je hoort hem wel maar hij gaat maar heelkleinstukje om hoog en omlaag echt een mirco metertje ofso :P
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2013, 17:56

Uiteraard vraagt de dealer daar geld voor. Die van mij rekent iets van €85,-
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
LaserBlue
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 apr 2013, 20:16

is dit niet zelf te fixe dan?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

17 apr 2013, 21:36

Tuurlijk kun jezelf wat doen, effe resetten...

Met de deur gesloten doe je:
- Raam laten zakken.
- Dan raam omhoog doen, knop omhoog blijven vasthouden.
- Als je raam dichtzit, heel even knopje los laten en weer 2 seconden omhoog houden.
Dit doe je 2x, dan heb je het raam weer geinitialiseerd/nulstand gezet.

Mocht dit je probleem niet verhelpen, dan moet er een module gereset worden. Als je daar de spullen niet voor hebt, wordt het toch een ritje naar een garage.
LaserBlue
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 mei 2013, 15:28

Robert schreef:Tuurlijk kun jezelf wat doen, effe resetten...

- Raam laten zakken.
- Als je raam dichtzit, heel even knopje los laten en weer 2 seconden omhoog houden.

Mocht dit je probleem niet verhelpen, dan moet er een module gereset worden. Als je daar de spullen niet voor hebt, wordt het toch een ritje naar een garage.
Ik heb het geprobeerd maar zonder succes.. :cry:
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2013, 19:15

Dicht doen en accu er even een paar minuten af. Heeft bij mij ook altijd gewerkt
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2013, 20:11

Robert schreef:Tuurlijk kun jezelf wat doen, effe resetten...

- Raam laten zakken.

Thxs voor de tip na het monteren van me stuur waarbij ik de accu even had los gehaald ging me raam steeds een cm naar beneden als ik de deur op slot deed. Ik heb hem gereset zoals je hierboven vertelde en nergens geen last meer van :icon_top:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”