Pagina 1 van 3

R58 S - Blow-off valve montage?

Geplaatst: 02 mar 2013, 12:13
door PjV
Vanmorgen had ik zin om eindelijk de blow-off valve te monteren, maar liep tegen een uitdaging aan...
Er zit een leiding in de weg, te zien op onderstaande foto.
(foto staat op z'n kop.)
Afbeelding

Ik ga er in ieder geval mee naar Beek voor een oplossing, maar dacht 't ook hier even te melden :mrgreen:

Geplaatst: 02 mar 2013, 12:50
door Ragnar
1 Men nemen een schroevendraaier
2 draait de klemmen los
3 haalt de slangen los en uit de weg.

Dit alles met koudse motor anders even brandwondencentrum wvast inlichten.. :mrgreen:

P.s. ja het is even een priegel klus.

Geplaatst: 02 mar 2013, 15:38
door Casper
Ik heb hem er op gekregen ik heb je pm gestuurd is een heel gekloot we zijn er een uur mee bezig geweest je moet dat slangetje wat er voor zit er af halen is een vacuum slang dat kan je reservoir los maken zodat je hem kan bewegen en een torkschoevendraaier met een flexibele kop nemen en dan kan je er net bij je kan geen hele slagen maken daarom gaat het zo langzaam maar het lukt. De motor verschilt toch iets ten opzichten van een andere S we hebben de mini van Speedy er naast gezet en wij hebben een stuk minder ruimte

Geplaatst: 02 mar 2013, 21:54
door louisvdd76
Net wat Casper zegt. Dat dunne slangetje achterom de dikke slang laten lopen. Zit nergens mee vast kun je zo los trekken.

Wat bij het monteren bij Capser veel scheelde is dat we het boutje over het "buisje" dat bij jou midden over de foto van boven naar beneden loopt eruit hadden gehaald zodat we weer net iets meer ruimte kregen.
We hebben ook gebruik gemaakt van een imbus setje met een kruiskoppeling. Anders krijg je hem er nooit uit.

Geplaatst: 02 mar 2013, 22:24
door PjV
Heren, bedankt voor de uitleg, Casper ook voor de pm :icon_top:

Toen het open lag had ik het idee dat er te weinig ruimte was voor de solenoid als de valve zou zijn geplaatst.
Er zit een slang vast aan het pijpje, en dat loopt langs de solenoid.
Ik ga het morgen nogmaals bekijken/proberen..

Geplaatst: 03 mar 2013, 11:55
door louisvdd76
Als je er problemen mee hebt kunnen we wel binnenkort een combi montage doen.... Zetten we ze stereo in de van jou en die van mij.
Heb de ervaring bij Casper zijn auto op kunnen doen :wink:

Geplaatst: 03 mar 2013, 11:59
door PjV
Lijkt me heel goed, heb het net weer geprobeerd en de patiƫnt is overleden :mrgreen:
De aansluiting van het slangetje op het motorblok op de intake-slang is gescheurd.

edit: De bewuste aansluiting is goed te zien op de foto hierboven.

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:05
door louisvdd76
Dan moet je eerst een nieuwe intake slang halen of niet? Lekt hij?

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:09
door PjV
louisvdd76 schreef:Dan moet je eerst een nieuwe intake slang halen of niet? Lekt hij?
Ik neem aan van wel, eerst even de boel goed drogen dan lijm erop.
Zit nu naar andere inlaten te kijken :mrgreen:

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:12
door Casper
Heb je de valve er wel op? Als de slang nu stuk is kan je net zo goed verder gaan en de klep erop zetten anders zit je zometeen weer met het zelfde probleem

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:24
door louisvdd76

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:25
door PjV
Nee, zit er niet op.
1 ding kapot vond ik genoeg voor een dag.
Morgen even Beek bellen voor een upgrade :)

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:27
door Casper
Balen man je hebt ook bijna geen ruimte het is voor ons motortype een stuk krapper. net als Louis zegt bij mij was het ook een gepriegel

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:45
door PjV
louisvdd76 schreef:http://minispeed.nl/product.php?id=466&cat=39&model=4 zoiets bedoel je?
Meer een compleet systeem zoals zoiets: http://www.motoringwerks.com/p-2576-min ... ntake.aspx

Geplaatst: 03 mar 2013, 12:51
door P5ycH0