Verlagings set

De 2e generatie vanaf 2006
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Verlagings set

18 feb 2013, 13:37

Hallo,

Weet iemand of het heel veel werk is om de verlagings set onder mijn mini vandaan te halen?
Ik moet helaas de clubman verkopen omdat hij gewoon teveel geld kost, maar ik wil wel weer een mini ervoor terug maar een "gewone"cooper en hij zal wat ouder zijn dan mijn clubman. En ik wil graag de verlagingsset meenemen naar mijn andere mini.
Heeft iemand er ervaring mee om de verlagingsset eronder vandaan te halen?
en wie zou mij eventueel ermee willen helpen?

Gr Marloes
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2013, 16:22

Is er niemand die me kan hellen met mijn vraag?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2013, 17:18

is ongeveer 2 uur werk. Ligt een beetje aan welke garage je neemt. Heb je de originele veerpoten nog?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2013, 18:23

Ja ik heb alle originele delen nog. Die moet ik nog even ophalen in dort.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2013, 18:39

Ik kan wel wat voor je regelen. Ligt er wel aan hoe vast/los alles zit. Het zit er al een tijdje onder natuurlijk.

Hou rekening met ongeveer 2 uur werk. Qua kosten rond de 150 euro. App me maar als je wilt dat ik een afspraak maak voor je.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2013, 18:50

Ik heb een mini cooper van 2006 gezien passen ze daaronder denk je? Volgens die garage waar ik die andere mini heb gezien passen ze niet onder die mini.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2013, 19:11

Zou ik even moeten kijken of je pasbussen hebt nu op je achterste veerpoten. Als dat zo is dan past het sowieso.

Is die andere MINI een R56? Hetzelfde model als wat je nu hebt bedoel ik, of is het een 1st generatie?

Afbeelding
FiSiCa
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2013, 19:18

Nee het is geen R56 het is een 1ste generatie.

[/img]
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 feb 2013, 11:33

Ik heb toevallig vorige week contact gehad met de importeur van KW (GKB) en KW Duitsland over de mogelijkheid om een Clubman S set op een R56 S te plaatsen.

Probleem zit em schijnbaar niet zo zeer in de pasvorm maar in de achterdemper en achterveer karakteristiek, die is anders op de Clubman dan op de R56 volgens deze mensen.

Dus ik denk dat het zowel niet op de 1e generatie als op de 2e generatie hoort.
Maar dat is puur mijn aanname obv de mails die ik van KW heb gehad.

Succes iig.
:D
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 feb 2013, 13:20

Sommige leveranciers, zoals KW, hebben een specifieke set voor de Clubman. Anderen, zoals Cobra geloof ik, niet. Dus ik denk dat er niet zo heel veel verschil in zit.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 feb 2013, 13:29

Klopt. Alleen de veer is anders qua rebound. Maar de constructie an sich is exact hetzelfde. Dus een Clubman set past gewoon op een hatch en vice versa. Dat zullen ze bij KW natuurlijk niet zomaar zeggen want ze hebben liever dat je een nieuwe set koopt. Maar het past 100%

Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

25 feb 2013, 14:20

Weet dat bij KW de veren voor bijvoorbeeld de roadster wat langer zijn. Heb dit toen helemaal uitgezocht.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”