Mini bijna gestolen

De 2e generatie vanaf 2006
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

Mini bijna gestolen

01 feb 2013, 23:08

Vannacht is geprobeerd om mijn Mini te ontvreemden. Ik schoot hem vanmorgen "open" en zag dat de knipperlichten niet aangingen. Dus ik dacht oooh vrouwlief is weer eens vergeten om hem dicht te schieten. Dus ik pak de portier vast en voel wat scherps... huh? Ja hoor opeens een heel groot sleutelgat en beschadiging op het portier en in de auto lag het kapje van de obd op de grond en in mijn schermpje zag ik het stuurslot-teken branden (stuur met rood slot)....

Geen idee wat er mis is gegaan, zouden ze gestoord zijn (ja dat zijn ze, maar tijdens de daad als het ware) of is het gewoonweg niet gelukt en kregen ze hem niet gestart... Ze hebben niks meegenomen of voor de rest kapot gemaakt gelukkig. Het ging ze dus echt om de auto er lagen nl. 2 ipods in het handschoenenkastje (die haal ik er dus voortaan uit)

Auto staat voor het huis langs de openbare weg.... Hoe bizar zijn die gasten.... Ik heb hem wel gelijk weggebracht om de boel te laten maken voor het geval ze het vannacht willen afmaken...

Maar, moet ik nu vrezen dat ze terugkomen? of waren dit gewoon prutsers? Iemand ervaring met inbouwen van alarm achteraf??
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

02 feb 2013, 00:19

Volgens mij zit er standaard al een alarm op.

Ron.
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 feb 2013, 05:43

standaard zit er een startonderbreker op (alarm klasse 1). Maar dat zit tegenwoordig op zowat elke auto.
Een "echt" alarm is vanaf klasse 3 en dat is niet standaard.

Succes met de reparatie, het klinkt mij in de oren als ware dit een onervaren dief/prutser. Ervaren dieven stelen volkswagens en dat gaat foutloos en zonder enig spoor.
Achteraf een MINI alarm inbouwen , is ontzettend kostbaar (vanwege coderen, kabelbomen, MINI werkplaatstarieven etc). Je kunt aftermarket beter kiezen voor een Clifford alarm o.i.d. en dat laten inbouwen bij zo'n I.C.E. inbouwshop. (en niet bij MINI dealer)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2013, 08:23

Marcel Always Open schreef:standaard zit er een startonderbreker op (alarm klasse 1). Maar dat zit tegenwoordig op zowat elke auto.
Een "echt" alarm is vanaf klasse 3 en dat is niet standaard.

Succes met de reparatie, het klinkt mij in de oren als ware dit een onervaren dief/prutser. Ervaren dieven stelen volkswagens en dat gaat foutloos en zonder enig spoor.
Achteraf een MINI alarm inbouwen , is ontzettend kostbaar (vanwege coderen, kabelbomen, MINI werkplaatstarieven etc). Je kunt aftermarket beter kiezen voor een Clifford alarm o.i.d. en dat laten inbouwen bij zo'n I.C.E. inbouwshop. (en niet bij MINI dealer)
Klopt allemaal wat hierboven staat de reden waarom er op een aantal auto's een klasse 3 zit is omdat die boven een bepaalde aanschafwaarde zitten nieuw en dan eist de verzekering een klasse 3. Dat is dan ook de reden dat het bij een officieel bedrijf moet gebeuren of door mini moet worden afgeleverd want je moet een certificaat inleveren bij de verzekering anders accepteren ze je claim niet, dat alarm moet moet officieel ook elk jaar gekeurd worden
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
RC Cooper
One wheel wonder
One wheel wonder

02 feb 2013, 09:23

Gelukkig dan maar dat het ze niet is gelukt :shock:

Collega van me heeft een camera aan huis gemonteerd. Deze staat op de voordeur en oprit gericht. Wellicht een beetje een overkill, maar hij houdt het zo wel mooi in de gaten.

Hangen er daar nergens camera's van de gemeente waarop je wellicht wat nuttigs zou kunnen zien?
Anto
Be Mini
Be Mini

02 feb 2013, 10:37

das klote zoiets , hebben het 2x meegemaakt met de BMW ( die we daardoor verkocht hebben en vervangen door de Mini) , nie leuk
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

02 feb 2013, 18:12

Ik heb ooit in mijn eerste MINI origineel alarm in laten bouwen van MINI.
Was toen iets van 550 euro dus het kan wel. Of het bij de R56 ook is weet ik niet, navragen kan natuurlijk altijd.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

03 feb 2013, 07:33

F*ck zeg. 3 weken geleden hier op de oprit de Golf van de buurman weggehaald. De Mini hebben ze toen met rust gelaten. Op de Mini zit bij mij ook klasse 3. Dat zal een van de redenen zijn geweest dat ze die niet hebben gepakt. Andere optie is een dummy ODB stekker plaatsen... Iemand ervaring hiermee?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2013, 09:32

Wat je bij ons veel ziet is dat mensen een dummy camera aan de gevel hangen lampje er bij je kan echt niet zien of het een echte is of niet heeft wel een afschrikwerking

Afbeelding
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
jerroo
Be Mini
Be Mini

03 feb 2013, 10:58

hoorde recentelijk een verhaal over de diefstal van een Golf R32 regio r'dam, duurde ongeveer 30 seconden, had de dief, gekleed in hoodie het dashboard los en werd de auto gestart en weg auto, vol in de camera, dat is dan wel weer leuk van zo'n camera, kan je ff terugkijken hoe ze het hebben gedaan, in dit geval zijn het profis,dus camera's,een beetje boef heeft er lak aan, kijk maar naar opsporing verzocht, wat doet de sterke arm er nou mee, veel beelden komen niet verder dan, het zou die of die kunnen zijn, en dan weet je al genoeg, erg jammer dat wel.............. :(
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

03 feb 2013, 11:05

Ja VW's zijn echt niet leuk meer. check deze site maar eens: http://polenschluessel.de
Alleen als er een klasse 3 alarm op zit dan zou je zeggen dat deze afgaat als je de deur met een vaste sleutel opmaakt. Waarschijnlijk zetten ze heel snel een computer aan de ODBII om het alarm uit te schakelen. En dan is het een kwestie van via de ODBII de auto starten en weg zijn ze. Al met al inderdaad 30sec werk. Beste is dus om een OBDII blokker te installeren of een dummy te installeren.
Wel even je garage informeren dat je dit hebt gedaan anders kunnen ze je auto niet uitlezen voor onderhoud. :mrgreen:
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2013, 11:09

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2013, 13:48

Ze kunnen tegenwoordig zelfs de gecodeerde sleutels van BMW etc heel easy coderen in de auto. Duurt alles bij elkaar 15sec en dat is inclusief het opesken van de auto. En ze maken zich echt geen zorgen om een alarm klasse 3 hoor, de pro's weten precies wat ze willen en waar ze het moeten halen.

Het vervelende is dat je je hier bijna niet tegen wapent. Wat je wel kan doen ie het ze zo moeilijk mogelijk maken. Je hebt bijv voor die sloten die je om je pedalen kunt zetten, of waarmee je je stuur en pedalen fixeert. Niet dat ze die niet kunnen openmaken of forceren, maar het kost wel extra tijd en daarom zullen ze eerder voor een andere wagen kiezen. Een alarm kunnen ze tegenwoordig heel easy uitschakelen dus dat biedt echt geen soelaas.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

03 feb 2013, 13:53

Ja dus als je de originele ODB connector verplaatst en daar een dummy neerhangt dan kom je weer een stukje verder... Als ze eerst de halve auto moeten doorzoeken naar de echte steker heb je weer tijd gewonnen voordat ze een alarm kunnen uitschakelen lijkt mij zo...
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

03 feb 2013, 14:13

Pffff vindt het echt niet leuk meer, hoe groot is de kans dat ze terug gaan komen? Het dievengilde is hardnekkig hier.....Bij een kennis hebben ze 4x geprobeerd zijn Audi rs4 te stelen en de 5e keer is het gelukt... En daar zat echt wel een goed alarm op.

Dit moeten dan toch prutsers zijn geweest. Ze waren al binnen en ze hadden al iets op mijn OBD aangesloten... Ik vraag mij echt af wat er misgegaan is, zodat mijn stuurblokkering erop gegaan is.

Ik heb 3 opties zo'n OBD ding alleen slopen ze dan misschien mijn interieur uit woede.... Alarm of garage opruimen :-( camera helpt niet want ik heb geen vaste parkeerplek dus hij kan overal staan.

Kunnen ze ook de boel hebben uitgelezen en als hij er volgende week weer staat, helemaal nieuw en gepoetst, gewoon openschieten en starten?

Of gewoon niet druk maken en er rekening mee houden dat hij op een dag weg kan zijn en dan maar op verzekering vertrouwen. Krijg ik natuurlijk niet dezelfde auto meer terug :(

Of verkopen en in een barrel gaan rijden ;)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”