Pagina 1 van 2
R56 start niet meer na slip
Geplaatst: 27 dec 2012, 23:15
door DDloveS
Vanmorgen een klein ongelukje gehad met onze Mini Cooper (2007). In een slip geraakt met 50 km/u gelukkig niks geraakt maar de schrik zat er wel in. Na weer bijgekomen te zijn van de 360... Wou ik weer wegrijden maar hij wou niet meer starten.
Vervolgens weggesleept naar de garage, daar storing uitgelezen en gereset. Nog steeds niet starten. Vervolgens een uur gezocht Naar noodknop...na telefoontje met Roy (hij moest het ook navragen bij BMW Smudde) blijkt er geen noodknop op te zitten.
Heeft iemand een idee wat te doen? Of een zelfde soort ervaring gehad?
Geplaatst: 28 dec 2012, 02:04
door Marcel Always Open
in tegenstelling tot sommige bouwjaren van de eerste-generatie (R50/52/53) zit er op een tweede generatie MINI geen noodknop. Er zit natuurlijk wel het Crash Sensor System op (*licht aan, deuren open, brandstof uit enz*), maar je kan het niet zelf weer aanzetten. De dealer kan hem met software weer vrijgeven. Ben je bij de officiele dealer of bij een algemene dealer?
Geplaatst: 28 dec 2012, 08:44
door DDloveS
Marcel Always Open schreef:in tegenstelling tot sommige bouwjaren van de eerste-generatie (R50/52/53) zit er op een tweede generatie MINI geen noodknop. Er zit natuurlijk wel het Crash Sensor System op (*licht aan, deuren open, brandstof uit enz*), maar je kan het niet zelf weer aanzetten. De dealer kan hem met software weer vrijgeven. Ben je bij de officiele dealer of bij een algemene dealer?
Ik ben bij een BMW MINI specialist geweest... Hij heeft de foutcodes uitgelezen en weer uitgezet... Je zou toch verwachten dat ze zoiets moeten kunnen oplossen....

Ik hoor vandaag weer verder... Keep u poster...
Geplaatst: 28 dec 2012, 10:14
door Robert
Wellicht iets met de veiligheidsaccuklem? Zit één of ander slim dingetje op de accupool.
En het veiligheidssysteem kan de brandstoftoevoer afsluiten. Maar dan zou er ook iets van airbags of gordelspanners geactiveerd moeten zijn. En dat had de specialist dan zeker moeten zien met uitlees-/resetwerkzaamheden.
Geplaatst: 28 dec 2012, 11:17
door DDloveS
Robert schreef:Wellicht iets met de veiligheidsaccuklem? Zit één of ander slim dingetje op de accupool.
En het veiligheidssysteem kan de brandstoftoevoer afsluiten. Maar dan zou er ook iets van airbags of gordelspanners geactiveerd moeten zijn. En dat had de specialist dan zeker moeten zien met uitlees-/resetwerkzaamheden.
Nee...is het niet startmotor draait wel ook brandstof...echt heel vreemd...
Geplaatst: 28 dec 2012, 21:47
door DDloveS
Update... Benzine toevoer is ok. Hij vonkt ook... Startmotor draait... Maar motor loopt niet... Inschatting is nu dat distributie niet meer op tijd loopt... Iemand hier iets over bekend?
Geplaatst: 03 jan 2013, 17:20
door DDloveS
Update 2... Conclusie van de dealer... Van tijd afgesprongen distributie... kleppen krom... Hoeveel weten ze morgen als de kop eraf gaat... Maar reken maar op kostenpost van ±1500,-... Lekker begin van het nieuwe jaar... Daar gaat mijn spaarpot voor de JCW Aerokit...;-(
Geplaatst: 03 jan 2013, 17:44
door Peter
Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
Geplaatst: 03 jan 2013, 18:08
door mushrop
^^ wat peter zegt. Als het het gevolg is van een slippartij zou je dus moeten kunnen claimen bij je verzekering (mits je WA-casco = all risk verzekerd bent)
Geplaatst: 03 jan 2013, 20:00
door Fred
Snap het niet goed, ik doe regelmatig aan vrijwillig slippen

. Wat is het verschil dan met jouw slip?
Geplaatst: 03 jan 2013, 21:00
door frankie
de remsporen in de slip denk Fred

Geplaatst: 03 jan 2013, 21:20
door DDloveS
peter schreef:Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
Raar verhaal? Ik vertel gewoon mijn ervaringen en deel deze met jullie. Begrijp niet wat daar raar aan is?
Ben all risk dus ga morgen meteen checken bij maatschappij... Thanks voor de tip...
Geplaatst: 03 jan 2013, 21:22
door DDloveS
Fred schreef:Snap het niet goed, ik doe regelmatig aan vrijwillig slippen

. Wat is het verschil dan met jouw slip?
Ik maakte een 360...doordat ik met 2 wielen op het gras kwam...
Geplaatst: 03 jan 2013, 21:27
door frankie
DDloveS schreef:peter schreef:Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
Raar verhaal? Ik vertel gewoon mijn ervaringen en deel deze met jullie. Begrijp niet wat daar raar aan is?
Ben all risk dus ga morgen meteen checken bij maatschappij... Thanks voor de tip...
Het is een beetje vreemd dat je distributie door een slip een tand (of 2) zou verspringen. Dat komt niet vaak tot nooit voor. Daar is meestal wel wat meer voor nodig dan "enkel" een 360 slip. Begrijp me niet verkeerd, we trekken jou verhaal heus niet in twijfel, maar het is gewoon een opvallende conclusie van de dealer.