Pagina 1 van 1
Acceleratie bij JCWuningpakket
Geplaatst: 19 nov 2012, 12:05
door Genan
AWil/kan iemand mij svp met het volgende helpen? 2 januari 2013 wordt mijn mini cooper s cabrio geleverd, het jcw pakket met velgen etc heb ik als optie genomen. Nu denk ik er over om ook de tuning te laten doen,incl de jcw uitlaat. Nergens kan ik vinden wat dat met de prestaties van 0-100 en de topsnelheid doet. Ik weet inmiddels dat het aantal NM van 240 naar 250 NM gaat en het aantal pks van 184 naar 200. Mini Nederland kan mij niet helpen en de dealer heeft een folder met gegevens tot augustus 2010 waar uit blijkt dat de accelleratie 7,3 blijft en de top van 225 naar 233 gaat. Dat kan volgens mij niet van de accelleratie, wie weet het echte antwoord? Dank alvast
Geplaatst: 04 dec 2012, 00:24
door Floor-is
Er zijn nog geen gegevens beschikbaar vrees ik :/
Geplaatst: 04 dec 2012, 10:14
door BMX
Nou.. dat wordt dus 5000km rustigaan doen en dan een goed vlammen en kan je het ons over 5010km vertellen

Geplaatst: 09 dec 2012, 14:49
door Genan
Floor-is schreef:Er zijn nog geen gegevens beschikbaar vrees ik :/
Dank voor jullie reactie, zelfs JCW Engeland heeft de gegevens niet paraat net zo min als MINI UK.Ik ga de suggestie van BMX volgen,want ik heb het pakket inmiddels toch maar besteld, dus of jullie lezen het in de krant omdat ze me gegrepen hebben of bij Blik op de weg, of ik plaats het op dit forum
Geplaatst: 09 dec 2012, 15:22
door Erwinner
Spannend hoor! Zelf heb ik een wat oudere Mini Cooper S Cabrio waar later het JCW Tuningpakket op is gemonteerd. Bij dit oudere type is onder andere een grotere compressor gemonteerd naast zaken als een andere cylinderkop, andere injectoren, een andere uitlaat en ander motormanagement. Zo'n grotere compressor is leuk voor de PK's (gaat van 170 naar 211 pk volgens de specificaties), maar dat wil niet zeggen dat hij ook veel vlotter accelereert. Zo heb ik begrepen dat zo'n grotere compressor namelijk wat meer kracht nodig heeft voor hij echt flink aan het werk gaat.
Misschien praat ik wel onzin (ik ben ook maar een leek), dus er zijn vast betere experts hier op het forum die me corrigeren

Geplaatst: 09 dec 2012, 17:51
door MartijnGizmo
De compressor is hetzelfde, zit alleen een 11,8% kleinere poelie op. Daarnaast uitlaat, luchtfilter, een kop met iets grotere uitlaatpoorten, 380cc injectoren en andere software. In de praktijk mag je blij zijn met 200pk, maar dat is zo op te lossen met een 15% (of 17%) kleinere poelie. Tot zover deze offtopic...

Geplaatst: 29 dec 2012, 13:02
door Fitchie
Hi Genan,
Alvast proficiat met je nieuwe speelgoed.
Wij wilen foto's zien!
'k Heb een tijdje terug dezelfde vraag gesteld als jij, met het verschil dat mijn auto in België ingeschreven is. Van BMW Bornem (de invoerder) kreeg ik volgend antwoord:
Hallo,
Ik vrees dat ik je zal moeten teleurstellen:
Heel belangrijk om weten: het is sedert meerdere jaren in België verboden om nog motorvermogenwijzigingen door te voeren, noch verhoging, noch verlaging van het vermogen.
Het ministerie van transport weigert namelijk om nog attesten te maken mbt wijzigingen van het vermogen.
Concreet betekent dit we geen programmaties meer doen voor een wijziging, omdat het niet meer wettelijk is. (ook als jullie het zouden kunnen zou dit niet wettelijk zijn).
Het is daarom aan te raden, hoe spijtig het ook is, om de kit niet te monteren, en de wagen standaard te laten.
Nb: Deze regel is sedert meer dan drie jaar in voege, ook voor BMW.
Sorry dat we hier geen extra business kunnen genereren, maar helaas.
Met vriendelijke groeten,
BMW Group Belux
Er bestaat een JCW upgrade pack met referentie 11 12 2 208 027 dat ondermeer het luchtfilter, uitlaatspruitstuk, vrijschakelcode, achterste deel van de knalpijp inclusief uitlaatstukken en zelfs JCW badges bevat.
Je zou dit zelf kunnen installeren maar je hebt apparatuur nodig om met de vrijschakelcode het motormanagement te herschrijven. Visueel is de upgrade wel leuk, maar heel veel extra vermogen levert dit dus niet op. De motor hapt wat meer lucht en zal dus iets beter presteren, het uitlaatspruitstuk en de andere pot zal ook wel voor een beetje extra power zorgen maar daar is het meeste dan ook mee echt gezegd.
Tenzij je de installatie laat doen door je Mini dealer, die met de vrijschakelcode je motormanagement kan herschrijven. En dan wordt het fun.
In België zit er trouwens geen vrijschakelcode in het pack (zie de quote van BMW).
Alternatief is je ECU te
chiptunen, zoek maar eens even op het forum, je gaat diverse topics vinden. Maar daar moet je even de vraag stellen of je dat wil doen bij een auto die nog 2 jaar onder waarborg is. Wat ze je ook vertellen, als je ECU herschreven wordt (hoe vakkundig dan ook) zien ze in Munchen (na het volgende bezoek aan je dealer/garage) onmiddellijk een andere serial & checksum staan en komt er een rood kruisje achter je chassisnummer. Weg garantie!
Als je het topic wilt nalezen, dit is de link:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Geplaatst: 29 dec 2012, 16:18
door Genan
Hi Fitchie, dank voor je reactie. De levering is in overleg naar 8-9 januari verplaatst omdat het aanvragen van een kenteken na 1 januari door verlaging van de BPM een voordeel van 400 euri opleverde dus dat vind ik wel de moeite waard, wel jammer nog een week wachten,maar ja.Daarna zet ik zeker de fotos er op! Ik geloof toch niet dat ik het helemaal begrijp wat je zegt,want bij mij heeft de dealer zelfs aangegeven in de offerte dat het inclusief het herschrijven van het motormanagement is. Het moet toch zo zijn, dat in Belgie op grond van EU_wetgeving dezelfde regels gelden?
Geplaatst: 30 dec 2012, 19:04
door Fitchie
Heb even gereageerd in de andere post !
Succes met het wachten, 2 weken is kort, maar in dit geval héél lang.

En als je hem hebt kom maar eens naar België. Behoudens de homologatie problematiek is 't leven hier super !

te weinig vermogen volgens Beek Auto Racing
Geplaatst: 20 mar 2013, 09:50
door Genan