Pagina 1 van 1
Problemen met Cooper S?
Geplaatst: 13 nov 2012, 07:09
door echodelta
Beste allemaal, ik ben nieuw op het forum. Nog niet in het bezit van zo'n mooie bolide maar druk doende met de orientatie op een Cooper S Clubman.
Momenteel het oog laten vallen op 2 mooie explaren, een uit 2007 en een uit 2008.
Echter, al orienterende hoor ik inmiddels veel verhalen over problemen met de Cooper S, voornamelijk motorisch van aard. Ik vond zelfs een verzekeraar die de auto niet meer wil verzekeren en trof ook andere verhalen.
Wat moet ik hier van geloven en is dit (helaas) allemaal het geval?
Hoor graag van jullie ervaringen!
Grt
Erik
Geplaatst: 13 nov 2012, 09:21
door mini7benno
Welkom hier!
Ik zou zeggen: Lees eens rustig rond. Er is zat geschreven op dit forum aangaande motorproblematieken etc.
Geplaatst: 13 nov 2012, 09:24
door echodelta
ok dank voor je reactie. Ik heb al wat rond gelezen, maar vraag me af of het echt exemplarisch is of dat we gewoon niet aan de cooper S moeten beginnen?
Een standaard cooper is ook een optie, maar veel liever gaan wij voor de S.
Geplaatst: 15 nov 2012, 15:59
door FastBunny
Je vraag staat eigenlijk ook in het verkeerde forum, de R50, R52 en R53 zijn t/m 2006 gemaakt en grofweg vanaf 2007 zijn de types R56 voor de Coupe en R55 voor de Clubman. Je kunt dus beter zoeken in het subforum over de R55/56

Geplaatst: 15 nov 2012, 18:00
door mushrop
Het eerste "sticky" topic in dit subtopic gaat notabene hierover:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6177
Kort door de bocht: ja er zijn problemen met de Cooper S turbo motor. Voornamelijk met de distributieketting en spanner. Er is inmiddels een oplossing maar het is belangrijk te controleren of de betreffende auto die je wilt kopen die fix gehad heeft. dat kun je alleen bij de dealer doen, die kan de sleutel uitlezen en checken of en wat er aan de auto gebeurd is.
Succes!
Geplaatst: 15 nov 2012, 19:40
door Getzz
..maar ik begreep dat MINI inmiddels een coulance regeling heeft voor dit probleem mocht het voorkomen? Of ben ik fout geïnformeerd.
Geplaatst: 15 nov 2012, 22:27
door S-67
Onlangs is er wel iemand die coulance heeft gekregen hierop van Mini NL, maar zal me niks verbazen als ze de kosten eerst proberen te laten betalen door jou.
Overigens heeft mijn Mini S bijna 80000 km op de teller en voorlopig (nog?) niks aan de hand. Ik heb alleen wel het idee dat de kettingratel wat meer aanwezig is nu het wat kouder weer is, dus dat ga ik binnenkort uit voorzorg laten vervangen. Bij aankoop had ik in ieder geval de kettingspanner ook laten vervangen uit voorzorg (+/- 150 euro).
Geplaatst: 19 nov 2012, 20:55
door volumex
Bleven de problemen bij de Cooper S maar beperkt tot de distributie (ook al erg). Bij onze R56 dus niet. Wat dacht je van een koppeling die er bij normaal gebruik na 20.000 km uit vliegt, een waterpomp die bij 28.000 km de geest geeft, etcetera? En dan de moeite die je moet doen om dit soort dingen onder garantie/coulance te laten oplossen. Als ie rijdt - want er gaat ook onderweg wel eens wat kapot - is een Cooper S echt de leukste MINI-uitvoering. Een echt rijdersautootje. Maar als je niet al te veel aan onderhoud en reparaties kwijt wilt zijn, moet je er niet aan beginnen. Ik hoop dat ze bij de nieuwe generatie MINI (made in Holland) het lek eindelijk boven hebben....
Geplaatst: 19 nov 2012, 22:08
door frankie
Wat waren eigenlijk de symptomen van je kapotte waterpomp?