hallo
mijn vraag is of dat de clubman altijd een turbo heeft,of bestaat deze ook nog met de verouderde compressor?
ik zou namelijk graag een clubman kopen maar dan wel de turbo uitvoering.
R55 turbo of compressor?
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Er gaat hier wat fout. De R55 heeft een 1.6 motor. Je kunt deze motor in benzineuitvoering onder andere bestellen zonder- en met turbo. Zonder turbo levert hij 122 pk en met turbo levert hij 184 pk.
Hoeveel pk hij levert na chippen, verschilt per motor. Mijn turbo-motor met John Cooper Workskitje leverde na het chippen een heel fijne 213 pk.
Hoeveel pk hij levert na chippen, verschilt per motor. Mijn turbo-motor met John Cooper Workskitje leverde na het chippen een heel fijne 213 pk.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "er gaat wat fout", maar volgens mij gaat er niks fout. In België is omwille van de fiscale PK's óók een turbo Cooper S teruggetuned naar 163pk, maar die motor is hetzelfde als de 184 (of 174) pk variant.Sicco schreef:Er gaat hier wat fout. De R55 heeft een 1.6 motor. Je kunt deze motor in benzineuitvoering onder andere bestellen zonder- en met turbo. Zonder turbo levert hij 122 pk en met turbo levert hij 184 pk.
- christof
- Leerling Mini lid
Bericht
ja inderdaad in belgie bestaat er een 163 en 184pk model, door de nieuwe wetgeving worden er inderdaad veel 184pk versies verkocht echter is deze in occasie bijna altijd 163pk. Ik heb dus kunnen testrijden met een 184pk sterke(coupe)versie,maar ik zou een clubman kopen(waarschijnlijk occasie)dus een 163pk, maar zou deze dan laten chippen,dus er zou dan geen verschil zitten mocht ik de 163pk versie gekocht hebben tegen over een 184pk versie
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik dacht dat er geen 163-versie bestond, maar in den Belgiek kennelijk wel.
Hahahahaha, ok; dan gaat er niets fout. Wel zonde dat zo'n motor teruggetuned wordt, maar het zal wel een hoop belasting-eurootjes schelen.
Hahahahaha, ok; dan gaat er niets fout. Wel zonde dat zo'n motor teruggetuned wordt, maar het zal wel een hoop belasting-eurootjes schelen.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Dus als ik het goed begrepen heb, wordt de oorspronkelijk 175/184 pk sterke motor teruggetuned naar 163 pk en vervolgens weer (illegaal) teruggezet naar zijn normale vermogen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb hier op het forum weleens gelezen dat de motoren in België op papier minder vermogen hebben. Dus ze hebben dezelfde motor, alleen staat er iets anders op papier.
Dit heeft te maken met belastingen en verzekeringen daar.
Dit heeft te maken met belastingen en verzekeringen daar.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Er was niks mis met de compressor, alleen heeft bmw een nieuwe motor ontwikkeld voor de tweede generatie New Mini en dat werd er een met turbo.
Voor de R55 One (hier niet ter sprake) was er overigens toch ook ooit een 1.4 motor. (hierboven schreef iemand dat het altijd een 1.6 is)
Re: R55 turbo of compressor?
Vanwaar de tekst "verouderde compressor"? Een stuk betrouwbaarder dan die turbo's , en een gaaf stofzuigergeluid!christof schreef:hallo
mijn vraag is of dat de clubman altijd een turbo heeft,of bestaat deze ook nog met de verouderde compressor?
ik zou namelijk graag een clubman kopen maar dan wel de turbo uitvoering.

Er was niks mis met de compressor, alleen heeft bmw een nieuwe motor ontwikkeld voor de tweede generatie New Mini en dat werd er een met turbo.
Voor de R55 One (hier niet ter sprake) was er overigens toch ook ooit een 1.4 motor. (hierboven schreef iemand dat het altijd een 1.6 is)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors