Runflatband ei-vormig?
Geplaatst: 10 sep 2012, 22:21
Hierij een raar verhaal maar tips zijn welkom.
In Februari dit jaar heb ik een redelijk nieuwe band laten ploppen. Er zat een schroef in het afvoerprofiel door en door. (dus niet op het loopvlak) Kwikfit weigerde de band te repareren net als een andere MINI dealer. Volgens de eigen dealer was dt helemaal geen probleem en kreeg ik zelf garantie op het plakwerk. Nu kregen we in het voorjaar een soort van rammelgeluid. De auto is door de eigen dealer een aantal keren nageken en motorisch en mechanisch goed bevonden en de banden waren alle vier goed bevonden. Twee maanden terug weer geweest en toen bleken de achterbanen wat gecupt te zijn. Omdat er bijna 4,5 mm profiel was vond men het zonde om deze te vervangen maar nogs steeds niks kunnen vinden voor het ramelgeluid. 3 weken gelden gweest en toen was de gerepareerde band iets meer gecupt hetgeen men dacht het rammel geluid te kunnen geven. Nu het alleen erger werd ben ik vandaag teruggegaan om een en ander definitief uit te sluiten. Wat blijkt nu, de gerepareerde band is een eigen leven gaan leiden en was totaal uit vorm hetgeen het rammelen veroorzaakte. Twee nieuwe achterbanden en het rammelen is nu verleden tijd. Uiteraard verhaal wezen halen maar de dealer geeft geen krimp, ook niet op eventuele vervolgschade. In de werkplaats hadden ze zoiets nog niet eerder meegemaakt met een runflat. Waarschijnlijk (denk ik) zijn de verstevigingen stuk gegaan in de loop der tijd zonder dat dit was opgevallen ondanks de onderhoudsbeurten en extra check op dit euvel. Er zat een klein plat vlak op de band in de buurt vande plop, waarvan we zeker zijn dat deze niet door een remactie is onstaan. (alleen op de band) Wat vinden jullie dit verhaal? Reacties zijn welkom.
In Februari dit jaar heb ik een redelijk nieuwe band laten ploppen. Er zat een schroef in het afvoerprofiel door en door. (dus niet op het loopvlak) Kwikfit weigerde de band te repareren net als een andere MINI dealer. Volgens de eigen dealer was dt helemaal geen probleem en kreeg ik zelf garantie op het plakwerk. Nu kregen we in het voorjaar een soort van rammelgeluid. De auto is door de eigen dealer een aantal keren nageken en motorisch en mechanisch goed bevonden en de banden waren alle vier goed bevonden. Twee maanden terug weer geweest en toen bleken de achterbanen wat gecupt te zijn. Omdat er bijna 4,5 mm profiel was vond men het zonde om deze te vervangen maar nogs steeds niks kunnen vinden voor het ramelgeluid. 3 weken gelden gweest en toen was de gerepareerde band iets meer gecupt hetgeen men dacht het rammel geluid te kunnen geven. Nu het alleen erger werd ben ik vandaag teruggegaan om een en ander definitief uit te sluiten. Wat blijkt nu, de gerepareerde band is een eigen leven gaan leiden en was totaal uit vorm hetgeen het rammelen veroorzaakte. Twee nieuwe achterbanden en het rammelen is nu verleden tijd. Uiteraard verhaal wezen halen maar de dealer geeft geen krimp, ook niet op eventuele vervolgschade. In de werkplaats hadden ze zoiets nog niet eerder meegemaakt met een runflat. Waarschijnlijk (denk ik) zijn de verstevigingen stuk gegaan in de loop der tijd zonder dat dit was opgevallen ondanks de onderhoudsbeurten en extra check op dit euvel. Er zat een klein plat vlak op de band in de buurt vande plop, waarvan we zeker zijn dat deze niet door een remactie is onstaan. (alleen op de band) Wat vinden jullie dit verhaal? Reacties zijn welkom.