Pagina 1 van 3

Aanschaf R56 JCW, USA import. Hoe echtheid controleren?

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:08
door Wilcoos
Goedemiddag allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een (orginele) JCW uit 2009. Hoe kan ik er achter komen of het een echte is? Het is import uit de USA, zijn er belangrijke verschillen met de EU versie?

Aan de hand van het chasis nummer komen we bij de dealer niet verder dan dat het een Cooper S is. Maar het kan zijn dat het systeem geen terugkoppeling geeft op USA auto's. Ik heb voor vrijdag een aankoop keuring gepland staan bij de dealer, maar hoop dat jullie misschien nog wat tips hebben voor mij.

Alvast bedankt!!

P.s. Als het allemaal doorgaat ga ik mijzelf uiteraard even netjes voorstellen e.d. :wink:

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:26
door MartijnGizmo
Ik zou voor aanschaf ook even goed controleren of de dealer de auto wel kan uitlezen etc, ik geloof dat het bij uit de VS geïmporteerde BMW's nog wel eens problemen geeft bij onderhoud.

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:29
door Wilcoos
MartijnGizmo schreef:Ik zou voor aanschaf ook even goed controleren of de dealer de auto wel kan uitlezen etc, ik geloof dat het bij uit de VS geïmporteerde BMW's nog wel eens problemen geeft bij onderhoud.
Uitlezen op fouten doen ze met de aankoopkeuring, dus daar gaan we dan achterkomen. Hij moet volledig dealer onderhouden kunnen worden, daar ga ik dus zeker op letten. Bedankt!

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:36
door Wilcoos
boris_brznjef schreef:probeer dit anders even met het chassic nummer

http://www.newminiclub.nl/forum/about26 ... highlight=
Cool!

Het zegt mij nog niet veel (nieuw in de mini wereld) maar dit is het resultaat!

Parts Search (Vehicle Parts)
TF96039 MF93 851 ATE1 MINI R56 Coupe Coop.S JCW USA L M



MG
FG
Description
01 Technical Literature
11 Engine
12 Engine electrical system
13 Fuel Preparation System
16 Fuel Supply
17 Radiator
18 Exhaust system
21 Clutch
22 Engine and Transmission Suspension
23 Manual Transmission
25 Gearshift
31 Front Axle
32 Steering
33 Rear Axle
34 Brakes

MG
FG
Description
35 Pedals
36 Wheels
41 Bodywork
51 Vehicle trim
52 Seats
54 Sliding Roof / Folding Top
61 Vehicle electrical system
62 Instruments, Measuring systems
63 Lighting
64 Heater and Air Conditioning
65 Audio, Navigation, Electronic Systems
66 Distance Systems, Cruise Control
71 Equipment Parts
72 Restraint system and Accessories
82 Universal Accessories
84 Communication systems

Geplaatst: 30 mei 2012, 14:55
door Wilcoos

Geplaatst: 30 mei 2012, 15:27
door Sven
Volgens die uitdraai zou het een JCW moeten zijn uit de USA, linksgestuurd en handbak..

Maar als ik de plaatjes zo bekijk zie ik geen sidemarkers, kenmerkend voor een USA-auto en een teller die volgens mij kilometers aangeeft ipv mijlen....
Kan ook zijn dat de auto als EU-spec is besteld, maar daar weet ik het fijne niet van...

PS; Hij is wel dik zo! 8) JCW bumpers, remmen en uitlaat, panoramadak en volgens mij ook een JCW stuurtje... alleen geen leder en in Nederland heeft een S JCW Chili volgens mij wel leder...

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:13
door Wilcoos
Hij is aantal jaar geleden geimporteerd, door de eerste NL eigenaar. Deze hebben hem volledig omgebouwd naar EU. Vandaar :wink:

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:31
door Wilcoos
stefan740 schreef:Ik vraag me dan altijd af waarom de moeilijke weg nemen? Een origineel Nederlandse of Duitse met 2 jaar garantie krijg je ook wel voor deze prijs.
Dit is de enige die ik heb kunnen vinden, daarnaast heb ik nog iets in te ruilen. Dus particulier of zelf importeren wordt lastiger. Verder ziet hij er erg netjes uit. Dus wat is er in dit geval op tegen dat de auto van oorsprong uit de USA komt? En waar kan ik nog een andere vinden? :wink:

Ik zoek dus een officiele JCW, bijvoorkeur ook rood.

Geplaatst: 30 mei 2012, 16:34
door mini cabrio
als ik het zo op de foto's zie zijn er geen mistlampen achter aanwezig, die volgens mij wel verplicht zijn in Nederland... ;)

Geplaatst: 30 mei 2012, 17:00
door parklaneworks
Bij Breeman MINI in Rotterdam staat er ook een (mijn vorige :wink: )

Geplaatst: 30 mei 2012, 17:24
door Wilcoos
Zie hem zo snel niet staan bij breeman. Nadeel is dat ik wat in te ruilen heb, en daar wordt ik bij een BMW dealer niet vrolijk van.