Wanneer ik mijn koppelingspedaal indruk maakt deze lawaai. Precies een eend die kwaakt.
Kan het niet anders omschrijven.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Heb via het zoektopic al gekeken maar niets gevonden.
een Eend kwaakt niet maar snatert. Een kikker kwaakt. Dus ik denk dat je het verkeerde beest zoekt.
Voordat je ingewikkelde oplossingen laat monteren/vervangen, eerst maar eens wat WD40 op het mechanisme van het pedaal (niet op het pedaal zelf natuurlijk) en de koppeling (opnieuw) laten ontluchten door de dealert.
Het lastige is dat koppeling hydraulisch is aangestuurd en er dus niet veel te verstellen valt.
Het geluid komt vanonder de motorruimte. Ik heb de pomp gecontroleerd en wanneer je de koppeling induwt voel je daar de vibratie. Ben naar de dealer gereden voor een checkup maar daar zeggen dat het niet de pomp is maar de drukgroep van de koppeling.
Waarschijnlijk moet er een nieuwe koppeling in. Hoop dat het onder garantie kan gemaakt worden.
Aan mijn rijstijl zal het wel niet liggen (denk ik), in mijn vorige auto's nooit een koppeling moeten steken. En allemaal dik over de 100 duizend kms mee gedaan. Eentje zelfs 240 duizend.
Het rare is dat de koppeling goed pakt en zelfs niet slipt!
Alleen dat geluid sta je dan aan het stoplicht en de mensen kijken naar je auto horen ze ineens een eend voorbij komen.