Bij het wegrijden hoor ik linksvoor vaak een rare tik alsof er iets los zit. Ik hoor het vooral als hij net koppelt en gaat rijden maar ook als ik hem op lage snelheid van links naar rechts gooi of omgedraaid. Ik heb al eens onder de motorkap gekeken maar zie niks los zitten. dealer heeft het voorscherm ook al een keer nagekeken en vastgezet. Iemand een idee?
Ik heb ook de zomerbanden er weer opgezet en dat rijdt ook opeens gek. Hij stuurt zwaar, kan natuurlijk komen door van 15 naar 17 weer te gaan maar hij zoekt ook enorm als ik een hobbel pak dan voel ik het heel goed in mijn stuur. Trekt.dan opeens enorm en als ik stuur loslaat dan heb ik daar.weinig vertrouwen in. Ik zie ook dat 1 wiel (linksvoor) geen gewichten heeft aan de binnenkant zover mogelijk naar buiten wel aan de rand in de binnenkant. De rest heeft gewoon en binnen en buiten gewichten. Moet ik anders de boel laten uitlijnen en balanceren en die tik een demper of een veer?
Rare tik linksvoor
- minikia
- 4 op een rij!
Bericht
Niemand een idee? banden waren goed gebalanceerd en hoefde volgens de bandenboer niet uitgelijnd te worden. Banden waren verkeerd afgesleten doordat de vorige eigenaar wellicht te lang heeft geredeb met een lage bandenspanning icm de runflats pirellis is dat niet gunstig. Ik rij nu op de helft van de band als het ware. Zou het zoekerige kunnen verklaren. Bandenspanning van 2.5 naar 2.2 is al iets prettiger. Ik laat de voorkant maar even checken op kapotte demper of veet. Kan.ik dat zelf ook checken?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Omdat niemand anders gereageerd heeft, zal ik alvast een balletje opgooien:
Wiel-lager kan het niet zijn omdat dit meer een zoemend geluid oplevert.
Is de auto voorzien van spacers (spoorverbreders)? Dan zou overmatige slijtage kunnen opleveren (veerschotel bijvoorbeeld).
Voel je de tik ook in je stuur, of hoor je het alleen?
Als het een kapotte motorsteun zou zijn, lees dit topic eens http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=18890
Dat je na het monteren van andere, bredere banden "ineens een heel andere auto terugkrijgt" , is zeer herkenbaar. Zo'n 205mm band heeft zoveel meer grip dat die ook veel directer is in de hobbels.
Dat is gewoon "eigenschap" en geen probleem.
Is de auto voorzien van spacers (spoorverbreders)? Dan zou overmatige slijtage kunnen opleveren (veerschotel bijvoorbeeld).
Als het een kapotte motorsteun zou zijn, lees dit topic eens http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=18890
Dat je na het monteren van andere, bredere banden "ineens een heel andere auto terugkrijgt" , is zeer herkenbaar. Zo'n 205mm band heeft zoveel meer grip dat die ook veel directer is in de hobbels.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- minikia
- 4 op een rij!
Bericht
bonken is misschien een beter woord dan een tik.
Is het normaal dat je op de snelweg in een bocht met een drempel de tik in je stuur echt.goed doorvoelt als het ware echt even een ruk aan je stuur...
Bedankt voor je berichtje. 205 is inderdaad best breed op zo'n Mini. Ik heb geen spacers en ik hoor de tik alleen en voel niks in het stuur. Als ik rij en ik ontkoppel en geef dan even gas dan hoor ik niks. Lijkt mij dus geen motorstrun, maar zodra ik weer koppel en gas geef biivoorbeeld in zijn 3 dan hoor ik het weer en ook voornamelijk in de bochten. als ik hem even ala formule 1 warmrij als het ware dan hoor ik iets bonkenMarcel Always Open schreef:Omdat niemand anders gereageerd heeft, zal ik alvast een balletje opgooien:
Is het normaal dat je op de snelweg in een bocht met een drempel de tik in je stuur echt.goed doorvoelt als het ware echt even een ruk aan je stuur...
- Thegreenery
- Enthousiast
Bericht
Succes, Erik
Ik had ook zo'n tik bij mijn andere auto. Hierbij was het de aandrijf as / homokineten waarop speling zit.minikia schreef:Bedankt voor je berichtje. 205 is inderdaad best breed op zo'n Mini. Ik heb geen spacers en ik hoor de tik alleen en voel niks in het stuur. Als ik rij en ik ontkoppel en geef dan even gas dan hoor ik niks. Lijkt mij dus geen motorstrun, maar zodra ik weer koppel en gas geef biivoorbeeld in zijn 3 dan hoor ik het weer en ook voornamelijk in de bochten. als ik hem even ala formule 1 warmrij als het ware dan hoor ik iets bonkenMarcel Always Open schreef:Omdat niemand anders gereageerd heeft, zal ik alvast een balletje opgooien:
Succes, Erik
- minikia
- 4 op een rij!
Bericht
hmmmm, hoop niet dat het een homokineet is. Km-stand staat pas op 45k.... Ik merk overigens dat als ik mijn raam helemaal open doe dat het kraken een heel stuk minder is. Als het raam dicht gaat hoor ik ook een tik en ik kan hem in de sponning nog lichtjes bewegen terwijl de andere kant strak is.
zou de rare tik door mijn raam komen?

- minikia
- 4 op een rij!
Bericht
Mini is recent bij een grote beurt helemaal nagekeken en ze konden niks vinden, nu ben ik er denk ik zelf toevallig achter gekomen wat het is, aan de kant waar het gekraak vandaan komt zit een niet origineel zwarte zijpaneel, er zit namelijk en randje op dat niet aan de andere kant zit of andersom en ik voelde dat de modderkuip aan de binnenkant niet goed aansloot en toen ik tegen de modderkuip aandrukte om hem goed te krijgen hoorde ik die irritante kraak die ik bedoel....??? andere kant doet dat niet.....
Conclusie, nieuwe modderkuip en zwarte zijpaneel kopen?
Conclusie, nieuwe modderkuip en zwarte zijpaneel kopen?
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors