Pagina 1 van 2
Draagarm rubber vervangen en nog steeds piepen!
Geplaatst: 24 nov 2011, 12:30
door speedy
Hey members,
Ik heb mijn draagarmrubber links achter laten vervangen en hij piept ! Alles los gehaald en hij piept nog steeds
Morgen gaat weer alles los want irriteer mij mateloos aan het gekraak en gepiep en is zeker weten het nieuwe rubber.
Hebben jullie een oplossing ? Ik en de monteurs weten het eigenlijk ook niet meer .....
Geplaatst: 24 nov 2011, 12:33
door Shag
gewoon dreigen te verkopen, dit uitspreken en waarschuwen... ´nog ÉÉN KEER......!!! `
nee zonder gein, vreemd..

Geplaatst: 24 nov 2011, 13:02
door mushrop
invetten! en blijven invetten

Geplaatst: 24 nov 2011, 14:10
door speedy
Je kunt het niet goed van buiten af invetten dus dan zou je elke keer alles moeten demonteren !! Net uitgelijnd dus zit ik niet op te wachten .....

Geplaatst: 24 nov 2011, 20:54
door speedy
Niemand nog een suggestie ?
Maandag word alles weer losgehaald want morgen hebben ze geen tijd ...
Denk zelf helemaal demonteren en rubber invetten maar is dat niet tijdelijk ?
Geplaatst: 25 nov 2011, 11:10
door speedy
Heb gelezen dat je de rubbers beter niet droog kunt monteren ( is wel gedaan)
Maar ff met een beetje wasbenzine of zeepsop moet monteren want dat glijd ff en na een tijdje niet meer.
Zo'n klote herrie als je een tijdje hebt gereden en rubber komt een beetje op temperatuur

kraakt en piept aan alle kanten zelfs als je uitstapt kraakt die
Ff weekend voor paal rijden en dan hopen dat het opgelost word ......
Geplaatst: 25 nov 2011, 11:19
door Peter
Misschien komt het dan wel rechtsachter vandaan?
Ik weet niet of het handiger/verstandiger is om beide kanten tegelijk te laten vervangen?
Geplaatst: 25 nov 2011, 11:22
door speedy
Nee honderd 100% het nieuwe rubber

Geplaatst: 25 nov 2011, 11:27
door speedy
Vervang helemaal niets rechts want is in goede staat en piept niet
En auto is net uitgelijnd ...
Geplaatst: 25 nov 2011, 13:22
door Robert
speedy schreef:Heb gelezen dat je de rubbers beter niet droog kunt monteren ( is wel gedaan)
De TIS geeft een heel andere beschrijving aan als je de draagarm weer terugplaats in het rubber, dan moet er worden ingesmeerd met Clicolight o.i.d... (helaas nu geen TIS bijdehand; dus wellicht niet helemaal conform de beschrijving. Ga het vanavond nog wel effe voor je nakijken.)
Geplaatst: 25 nov 2011, 17:34
door Robert
Dat Circolight (geen clicolight) schijnt dus een soort smeermiddel tbv montage te zijn....
Maar heeft men bij het vervangen van het rubber lager ook de markering aan gehouden? Op het rubber staat namelijk een pijltje. Dan markeer je de houder bij de pijl, en pers je het nieuwe rubber lager er op dezelfde plek in.
Smeer de draagarm en binnenkant rubber lager royaal in met dat Circolight-goedje. Perst de draagarm in het rubber, en schroeft hem daarna gelijk aan de wagen. Dan laat je de auto minimaal 30 minuten onbelast staan, en zorgt ervoor dat de vering niet wordt ingedrukt. Dan is de Circolight verdampt, en zit de draagarm in de juiste positie vast in het rubber.
Geplaatst: 25 nov 2011, 18:11
door speedy
Het is opgelost !!!!
het lag aan het "klepje" waar je de bout doorheen draait die zat met de holle kant naar binnen gemonteerd ipv naar buiten ....
Geplaatst: 25 nov 2011, 18:13
door speedy
Geplaatst: 25 nov 2011, 18:14
door speedy
beetje slordig maar het is gelukkig opgelost

Geplaatst: 25 nov 2011, 18:22
door speedy
Nu hebben we weer wat

Mijn stuur staat scheef na het uitlijnen

Morgen maar is ff afspraak maken dat die weer recht gezet word
Vraag mij wel is af of er iets in 1 keer goed kan gaan.....
In mijn beroep moet ik toch echt alles de eerste keer goed doen want anders houden we geen gast meer over
