Kan ik mijn drivinglights op mijn clubman ook gewoon op de makkelijke manier aansluiten. Dus gewoon de plus bij de plus van het grootlicht? Of kan dit niet ivm canbus? En moet ik mijn grill aanpassen?
Bart
Driving Lights r56 monteren
- Mini zeeland
- Enthousiast
- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
In de OEM "aangepaste grill" zijn ook gewoon twee gaten in geslepen. Als je je originele grill niet wilt aanpassen heb ik nog wel een originele aangepaste liggen.
Verder moet je gewoon alles in deze DIY volgen:
http://motoringfile.com/files/R56_aux_lights.PDF
Verder moet je gewoon alles in deze DIY volgen:
http://motoringfile.com/files/R56_aux_lights.PDF
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Hoi, even dit topic verfrissen.
Heeft iedereen die DL's heeft zo'n schakelaar zitten naast het stuur? Ik dacht dat dit gewoon meeging met het grootlicht?
Heeft iedereen die DL's heeft zo'n schakelaar zitten naast het stuur? Ik dacht dat dit gewoon meeging met het grootlicht?
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die schakelaar zit helemaal niet in de Europese auto's..
dat is geloof ik een typefout, want er staat inderdaad "not for US cars", maar zou juist expliciet voor de VS zijn..
ik heb m er in ieder geval niet inzitten (en wel DL's..)
dat is geloof ik een typefout, want er staat inderdaad "not for US cars", maar zou juist expliciet voor de VS zijn..
ik heb m er in ieder geval niet inzitten (en wel DL's..)

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Hmm, is er dan ergens een DIY, ik vind er hier niet meteen een...
Ik zou er misschien wel een setje aanschaffen, maar enkel als het meevalt qua werk en ik alsnog €€€ moet betalen bij de dealer om het in orde te krijgen.
Ik zou er misschien wel een setje aanschaffen, maar enkel als het meevalt qua werk en ik alsnog €€€ moet betalen bij de dealer om het in orde te krijgen.
- philip68
- 4 op een rij!
Bericht
Aansluiten valt enorm mee!
Vraag bij de aanschaf ook meteen aan de stealer een uitdraai van de gebruiksaanwijzing/aansluiting, geven ze gewoon aan je mee als je de set koopt.
Als je een beetje kan puzzelen en knutselen dan is het geen moeilijke job.
Alleen even goed kijken wanneer je de bedrading gaat aansluiten, moet op het grootlicht worden aangesloten (module zit links-voor bij de hendel van je voorklep) maar dat staat netjes beschreven.
Vraag bij de aanschaf ook meteen aan de stealer een uitdraai van de gebruiksaanwijzing/aansluiting, geven ze gewoon aan je mee als je de set koopt.
Als je een beetje kan puzzelen en knutselen dan is het geen moeilijke job.
Alleen even goed kijken wanneer je de bedrading gaat aansluiten, moet op het grootlicht worden aangesloten (module zit links-voor bij de hendel van je voorklep) maar dat staat netjes beschreven.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Normaal wordt het door dealer via de computer aangesloten, tegen afwerkplaatstarief. Wat Aantje en WJ suggereren , is dat je het (op je R56) ook kunt schakelen met je grootlicht, zolang je er een relais tussen zet.
Zou je zonder relais schakelen aan je grootlicht betekent dat dus wel een canbus storing.
Mits je dus voldoende electrotechnische kennis in huis hebt om dat zo aan te sluiten via grootlicht/relais, dan bespaar je dus dikke euro's omdat je de dealer niet meer nodig hebt.
(Deze respons gaat alleen maar over Gen-2 MINI en niet over eerste generatie).
Zou je zonder relais schakelen aan je grootlicht betekent dat dus wel een canbus storing.
Mits je dus voldoende electrotechnische kennis in huis hebt om dat zo aan te sluiten via grootlicht/relais, dan bespaar je dus dikke euro's omdat je de dealer niet meer nodig hebt.
(Deze respons gaat alleen maar over Gen-2 MINI en niet over eerste generatie).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Aantje
- Bijna verslaafd
Bericht
Aansluiten is een makkie, volgens mij doet de dealer het ook zo als het achteraf word aangesloten: Zie Hummingbird welke een relais probleem had.
Volgens mij levert de dealer complete kabelbomen om het aan te sluiten en heeft er ooit iemand op het forum een DIY gemaakt...
Halverwege de pagina:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=120
Voor auto's met halogeen verlichting en die dus geen xenon af fabriek hebben is pin 4 al in gebruik volgens mij. Op deze pin moet je vervolgens de drivinglights en het grootlicht aansluiten. Bij auto's met xenon zit er geen draad in pin 4 uit mijn hoofd en is het een kwestie van inprikken.
Woosh! heeft de set van Ragnar gekocht welke ook zelf is uitgebouwd. De clubman van Ragnar heeft xenon verlichting en daarbij is toen de gehele kabelboom inclusief pin 4 los gehaald. Bij het inbouwen alles exact hetzelfde aangesloten als dat het is uitgebouwd. Echter bij het aansluiten bleek bij Woosh pin 4 al in gebruik te zijn omdat hij halogeen verlichting heeft. De oplossing was om de draad door te knippen en zowel de driving lights als de grootlicht draad van pin 4 hierop aan te sluiten. Dit alles zonder storingen etc. Volgens mij doet een dealer dit ook zo bij het achteraf inbouwen.
Pin 4 en Pin 5 worden bij halogeen auto's gebruikt om groot licht aan te sturen. Bij auto's met Xenon verlichting werkt dit allemaal anders en zijn deze pinnen niet in gebruik.
Let wel, dit is ruim 2 jaar geleden dat ik het samen met Woosh! heb ingebouwd en dat je zelf dient te controleren of dit nog altijd klopt.
Volgens mij levert de dealer complete kabelbomen om het aan te sluiten en heeft er ooit iemand op het forum een DIY gemaakt...
Halverwege de pagina:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=120
Voor auto's met halogeen verlichting en die dus geen xenon af fabriek hebben is pin 4 al in gebruik volgens mij. Op deze pin moet je vervolgens de drivinglights en het grootlicht aansluiten. Bij auto's met xenon zit er geen draad in pin 4 uit mijn hoofd en is het een kwestie van inprikken.
Woosh! heeft de set van Ragnar gekocht welke ook zelf is uitgebouwd. De clubman van Ragnar heeft xenon verlichting en daarbij is toen de gehele kabelboom inclusief pin 4 los gehaald. Bij het inbouwen alles exact hetzelfde aangesloten als dat het is uitgebouwd. Echter bij het aansluiten bleek bij Woosh pin 4 al in gebruik te zijn omdat hij halogeen verlichting heeft. De oplossing was om de draad door te knippen en zowel de driving lights als de grootlicht draad van pin 4 hierop aan te sluiten. Dit alles zonder storingen etc. Volgens mij doet een dealer dit ook zo bij het achteraf inbouwen.
Pin 4 en Pin 5 worden bij halogeen auto's gebruikt om groot licht aan te sturen. Bij auto's met Xenon verlichting werkt dit allemaal anders en zijn deze pinnen niet in gebruik.
Let wel, dit is ruim 2 jaar geleden dat ik het samen met Woosh! heb ingebouwd en dat je zelf dient te controleren of dit nog altijd klopt.
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Thanks!
Dat lijkt me een behoorlijke klus, maar ik ben wel een beetje handig dus dat zou wel moeten lukken.
Heb meteen de handleiding en het aansluitschema even nagevraagd bij kees & annet.
Ik heb zelf ook xenons op een mini van 2008, dus dat zou er gelijk moeten uitzien.
Dat lijkt me een behoorlijke klus, maar ik ben wel een beetje handig dus dat zou wel moeten lukken.
Heb meteen de handleiding en het aansluitschema even nagevraagd bij kees & annet.
Ik heb zelf ook xenons op een mini van 2008, dus dat zou er gelijk moeten uitzien.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors