Cooper S R56 stottert met Beek tuning (tuning einde verhaal

De 2e generatie vanaf 2006
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Cooper S R56 stottert met Beek tuning (tuning einde verhaal

13 okt 2010, 10:44

Hallo luitjes ,

Zoals jullie vast wel hebben gelezen op het forum heb ik last van af en toe haperen bij volgas met 2000-3000 toeren en ben daar een paar weken terug bij Beek voor geweest en die hebben wat aangepast in de software en heb nieuwe works bougies er in laten draaien , ging ff goed tot van de week :evil: 50 % van de keren dat ik volgas weg trok haperde die en vaak ook nog een knisperend geluid en zwarte wolk uit de uitlaat :shock: dat knisperen is pingelen en is ook nog slecht voor de motor ook :(
Beek weer opgebeld en afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag en dan gaan ze naar de vooronsteking kijken want staat dan niet goed afgesteld :?
Ga na dat ik Beek gebeld heb ff op internet uit zoeken wat nou prescies pingelen is en hoe het voorkomen kan worden en lees daar bijna altijd dat het vaak opgelost kan worden met 98 benzine inplaats van 95 en vraag mijzelf gelijk af of ik misschien ook 98 moet gaan tanken maar omdat dat niet verteld is na de plaatsing van de software heb ik eigenlijk altijd gewoon 95 getankt :roll: Ik Beek gebeld en gevraagd of het misschien ook aan de benzine kon liggen die ik normaal tank en of ik ook 98 moest gaan tanken :roll: Klaas zei dat het idd het probleem waarschijnlijk op ging lossen en dat ik dat maar ff moest proberen . Twee dagen geleden heb ik BP Ultimate getankt en het knisperen heb ik niet meer gehoord en haperen eigenlijk ook niet , maar durf niet zo goed uit te proberen omdat ik bang ben om schade aan mijn motor te krijgen dus ik ben nog niet voor de volle 100 % overtuigd maar laat het hier zeker weten :wink: Van die enorme knallen uit de uitlaat met gas los laten zijn ook verdwenen alleen de knallen met overschakelen heb ik nog wel en zijn normaal volgens Klaas en vind dit ook wel vet eigenlijk.Omdat ik voor dinsdag een afspraak heb gemaakt toch maar ff Klaas gebeld vanochtend en verteld dat het een stuk beter ging en dat de klachten zich niet meer voor hebben gedaan en of het dan nog nodig is om er naar te kijken en hij zei mij dat dat dan niet nodig was en dat het waarschijnlijk opgelost is zo :|
Ik heb Klaas wel verteld dat ik het een kwalijke zaak vind dat ze niet gelijk vertellen na de tuning dat je andere benzine moet gaan tanken en dat ze ervan uit gaan dat je dat weet :s Toen kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk langs mij heen is gegaan :shock: Nou jongens - meisjes geloof mij dat gebeurt mij echt niet :s en vertelde hem ook dat er zat andere r56 cooper s rijders met Beek tuning rijden op euro 95 en dat ze van niks weten :?
Dus voor iedereen die Beek tuning heeft ga 98 tanken :wink: en misschien gaat het stotteren ook wel weg :|
Laatst gewijzigd door speedy op 19 feb 2012, 08:49, 3 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2010, 10:46

Heb voorlopig de afspraak voor dinsdag nog staan want kijk het ff aan tot vrijdag :roll:
Saartje
One wheel wonder
One wheel wonder

13 okt 2010, 11:54

Ik volg dit met belangstelling. Zit er ook over te denken mijn mini te laten tunen maar heb geen zin in problemen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2010, 12:05

je krijgt een ontzettend veel vermogen erbij maar het is idd niet leuk als die niet vloeiend loopt :? er zijn al een aantal mensen die het eraf hebben gehaald :shock:
Ik laat het weten of het nu goed blijft en misschien dat de mensen die het af en toe stotteren hebben ook 95 tanken want heeft volgens mij met een te vroege voorverbranding te maken :roll:
Ik zou het zo jammer vinden om terug naar standaard vermogen te gaan want zoveel power die nu heeft zou die eigenlijk al af de fabriek moeten hebben 8)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Cooper s r 56 stottert soms met Beek tuning

13 okt 2010, 12:19

Kheb je tekst bewerkt, Daiel. Ben nogal allergisch voor lange stukken onoverzichtelijk tekst ;-)
speedy schreef:Hallo luitjes ,

Zoals jullie vast wel hebben gelezen op het forum heb ik last van af en toe haperen bij volgas met 2000-3000 toeren.
Ben daar een paar weken terug bij Beek voor geweest.
Die hebben wat aangepast in de software en heb nieuwe works bougies er in laten draaien.

Ging ff goed tot van de week :evil:
50 % van de keren dat ik volgas weg trok haperde die en vaak ook nog een knisperend geluid en zwarte wolk uit de uitlaat :shock: dat knisperen is pingelen en is ook nog slecht voor de motor ook :(
Beek weer opgebeld en afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag. Dan gaan ze naar de vooronsteking kijken want staat dan niet goed afgesteld :?
Ga na dat ik Beek gebeld heb ff op internet uit zoeken wat nou prescies pingelen is en hoe het voorkomen kan worden.
Ik lees daar bijna altijd dat het vaak opgelost kan worden met 98 benzine inplaats van 95, vraag mijzelf gelijk af of ik misschien ook 98 moet gaan tanken!
Maar omdat dat niet verteld is na de plaatsing van de software heb ik eigenlijk altijd gewoon 95 getankt :roll:

Ik Beek gebeld en gevraagd of het misschien ook aan de benzine kon liggen die ik normaal tank of ik ook 98 moest gaan tanken :roll:
Klaas zei dat het idd het probleem waarschijnlijk op ging lossen en dat ik dat maar ff moest proberen .

Twee dagen geleden heb ik BP Ultimate getankt.
Het knisperen heb ik niet meer gehoord en haperen eigenlijk ook niet, maar durf niet zo goed uit te proberen omdat ik bang ben om schade aan mijn motor te krijgen!
Ik ben dus nog niet voor de volle 100 % overtuigd maar laat het hier zeker weten :wink:

Van die enorme knallen uit de uitlaat met gas los laten zijn ook verdwenen.
Alleen de knallen met overschakelen heb ik nog wel en zijn normaal volgens Klaas.. Vind dit ook wel vet eigenlijk!

Omdat ik voor dinsdag een afspraak heb gemaakt toch maar ff Klaas gebeld vanochtend en verteld dat het een stuk beter ging. De klachten zich niet meer voor hebben gedaan en of het dan nog nodig is om er naar te kijken en hij zei mij dat dat dan niet nodig was en dat het waarschijnlijk opgelost is zo :|

Ik heb Klaas wel verteld dat ik het een kwalijke zaak vind dat ze niet gelijk vertellen na de tuning dat je andere benzine moet gaan tanken, dat ze ervan uit gaan dat je dat weet :s

Toen kreeg ik als antwoord dat het waarschijnlijk langs mij heen is gegaan :shock:
Nou jongens - meisjes geloof mij dat gebeurt mij echt niet :s
Vertelde hem ook dat er zat andere r56 cooper s rijders met Beek tuning rijden op euro 95 en dat ze van niks weten :?

Dus voor iedereen die Beek tuning heeft ga 98 tanken :wink: Misschien gaat het stotteren ook wel weg :|
Ik hoop dat het daarbij blijft, Daiel. Veel succes nog ;)
jbcola
Brugse zot

13 okt 2010, 12:21

Ik tank sowieso ALTIJD 98, moest het kunnen tank ik 100 maar dat hebben we hier niet :roll:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 okt 2010, 12:57

Het is algemeen bekend dat er 98 getankt moet worden na een tuning maar dat doet niets af aan het feit af dat een tuner dat natuurlijk wel moet meedelen. Als je wil kan Beek de file ook afstellen op RON95 maar dan heb je minder vermogen omdat de vooronsteking wordt teruggeschroeft om pingelen te voorkomen.
Ik tank trouwens met beide Mini's wel eens de Shell V Power 95 en heb nergens last van maar waarschijnlijk is de Peugeot motor er gevoeliger voor door de Turbo en hogere compressie.
Pascal R
4 op een rij!
4 op een rij!

13 okt 2010, 12:59

Mijn vorige auto was een benzine.
Ik heb éénmaal 95 getankt (goedkoper) en daarna nooit meer.
Meer verbruik t.o.v. 98 en minder power uit de motor.
Volgens mij komt 95 zelfs duurder uit als 98.
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 13:20

@Slowy; ochtruperstrasse te gronau. Kan je octaan 100 tanken voor 1 à 2 cent meer dan octaan 98 in NL

Dat tank ik dus ook bijna altijd. Anders zeker 98.

Jj
Saartje
One wheel wonder
One wheel wonder

13 okt 2010, 13:23

bedankt voor de tip. Ik ga ook maar over op 98.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

13 okt 2010, 15:09

r53 had ik ook nooit last met 95 tanken na tuning
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 15:32

Ik tank gewoon 95 en daar loopt de JCW prima op, zelfs met tuning. De Clubman stottert wel af en toe, maar niet zo erg als Daiel hierboven beschrijft. Als je niet constant loopt te trappen is het ook niet echt nodig om 98 te tanken. Aangezien de Clubman van Rosalie is, tanken we daar dus gewoon lekker 95 mee. Mocht het pingelen toch erger worden kan ik altijd nog overgaan op 98. Ik vind de 98 vooral veel te duur tov 95 bij de Esso Express (ruim 15 cent duurder per liter)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2010, 15:37

Zelfs met mn one 1.6 merk en hoor ik verschil aan de motor als ik 95 of 98 tank , ik tank altijd 98 want dan loopt ie mooier voor mn gevoel ;)
jbcola
Brugse zot

13 okt 2010, 16:12

Echte HOLLANDERS hé :lol: :lol:

Rijden in auto's van ettelijke duizenden euro's en dan neuten over een paar centjes dat 98 duurder is per liter :s :mrgreen:
Clubhouse
Garlic Chef

13 okt 2010, 16:57

Ik heb vanaf dag 1 tot op heden super 98 getankt. :mrgreen:
De dealer raadde me dat zelfs aan, maar dat was ik sowieso van plan.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”