Navigatie, tikkend geluid

De 2e generatie vanaf 2006
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Navigatie, tikkend geluid

18 mei 2009, 14:46

Sinds een eindje heb ik een irritant tikkend geluid uit de dvd-speler van het navigatiesysteem. De dvd wordt precies niet goed herkend de lens blijft zo een paar minuten tikken, dan is het weer stiller en plots komt het dan opnieuw terug. Zelfs wanneer ik de navigatie niet eens gebruik. Iedere keer bij het starten (eigenlijk al bij het ontsluiten van de wagen, alvorens ik de sleutel in het contact steek) heb ik hier last van. Op de duur irriteert het mij mateloos en dan haal ik die dvd gewoon uit de speler.

Nochtans blijft de navigatie gewoon werken, duurt wel iets langer om de route te berekenen dan in het begin dacht ik, maar hij doet het wel. Tot gisteren eigenlijk, voor het eerst een 'leesfout' gekregen, en ik moest de dvd even uithalen en opnieuw insteken, toen deed hij het wel weer.

Nog mensen last van? Ik zal hem maar nog eens bij de dealer gaan zetten...
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 mei 2009, 17:51

zodra de sleutel in het contact wordt geplaatst start de navigatie op, of je deze nu nodig hebt of niet.
Het kan aan je dvd speler liggen, probeer eens een DVD met mp3 nummers erop. Zit er geen beschadiging op de navigatie DVD ?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 mei 2009, 21:17

De dvd is schoon, gebruik momenteel ook een recentere versie, maar zelfs met het originele maagdelijke schijfje heb ik hetzelfde voor. Waarschijnlijk dus de dvd speler zelf die wat vervuild is. Ondertussen is de leesfout al meerdere keren voorgekomen.
Ik vermoed dat de navigatie zelfs al start van zodra je de auto ontsluit, het tikken begint dan in ieder geval al.

Ik zal maar eens een telefoontje plegen (die lederen zetels zijn ondertussen ook alweer om zeep)
Bukkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 mei 2009, 15:30

crossbytje schreef:De dvd is schoon, gebruik momenteel ook een recentere versie, maar zelfs met het originele maagdelijke schijfje heb ik hetzelfde voor. Waarschijnlijk dus de dvd speler zelf die wat vervuild is. Ondertussen is de leesfout al meerdere keren voorgekomen.
Ik vermoed dat de navigatie zelfs al start van zodra je de auto ontsluit, het tikken begint dan in ieder geval al.

Ik zal maar eens een telefoontje plegen (die lederen zetels zijn ondertussen ook alweer om zeep)
De geluiden die jij omschrijft lijken het meest op een defecte DVD speler.
Als meerdere DVD's niet of niet goed herkend worden dan duid dit vaak op een defecte laser of lens.
Zou maar eens informeren wat een nieuwe kost of in het geval je nog garantie hebt deze claimen
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 mei 2009, 16:01

5 jaar garantie, het zal geen overbodige luxe zijn geweest.

Ik heb alvast een mailtje naar de dealer gestuurd.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 mei 2009, 14:00

dvd speler wordt binnen 2 weken hersteld, ik heb een cabrio als vervangwagen gevraagd, ze zetten hun demo cooper klaar :D .
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

27 mei 2009, 16:55

5 jaar garantie hoe heb je dat eruit gekregen :D
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 mei 2009, 09:26

Jurgen schreef:5 jaar garantie hoe heb je dat eruit gekregen :D
Dat was niet zo moeilijk hoor, in het foldertje met de prijzen van de opties stond deze optie ook, anderhalf jaar geleden 590 euro. Gewoon meebesteld toen ik de bon ondertekende.
Waarschijnlijk zijn dealers niet zo geneigd dit zelf voor te stellen omdat ze er serieurs hun broek aan scheuren...
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

28 mei 2009, 10:04

ah ja ok, maar ik bestel nooit nieuwe wagen, ik koop gewoon stockwagens :D Komt ook goedkoper uit :)
Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”