Pagina 1 van 2

Betrouwbaarheidstest: hoogste km-stand met N14 blok

Geplaatst: 07 mar 2009, 11:49
door William Blake
Ik zou dit toch wel eens willen weten wie er al 100k km gehaald heeft zonder problemen..

Betreft dus alle N14's zijnde Cooper S en JCW. Alle carrosserie varianten.

Tuned of niet getuned, aub erbij zetten.

Met dank

WB

Geplaatst: 07 mar 2009, 12:09
door GeoBem007
Wij zitten aan 43.000km met de onze.
Ik denk dat er toch 10.000+ van geZIPt zijn.
(nog) Geen enkel motorische problemen :)
(R55 Cooper S dus)

Geplaatst: 07 mar 2009, 15:27
door William Blake
thx! dat er nog veel km's mogen bijkomen.. :)

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:16
door sscooper
ik zit aan 16000 km cooper S R56 tot nog toe nog geen problemen ivm ratelen of dieselgeluid ... hopelijk blijft dit lang zo duren :?


heb wel op 10 000 km mijn olie vervangen door een andere Visco en merk .. en vond dat de motor toen direct zachter draaide .. want die O W 30 vind ik echt veel te dun naar mn goesting .. nu heb ik er 15 W 30 inzitten ... mss een tip? :wink:

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:43
door GeoBem007
sscooper schreef:ik zit aan 16000 km cooper S R56 tot nog toe nog geen problemen ivm ratelen of dieselgeluid ... hopelijk blijft dit lang zo duren :?


heb wel op 10 000 km mijn olie vervangen door een andere Visco en merk .. en vond dat de motor toen direct zachter draaide .. want die O W 30 vind ik echt veel te dun naar mn goesting .. nu heb ik er 15 W 30 inzitten ... mss een tip? :wink:
Dieselsound is wel zijn opgang aan het maken bij ons. Afgelopen weken als ik bij mijn vriendin logeerde, had ik het wel voor dat ie 's morgens dan wat veel lawaai maakte :lol: Maar na 500m rijden was dat dan wel weer weg!

Die olie heb'k ook altijd dun gevonden..

Geplaatst: 08 mar 2009, 17:46
door William Blake
standaard zit daar toch 5W30 in?

Geplaatst: 08 mar 2009, 23:24
door sscooper
William Blake schreef:standaard zit daar toch 5W30 in?
nee 0W30 zat er in volgens BMW .. en de extra bijvulfles die bij mn Mini zit was ook 0w30 .... :?

Geplaatst: 09 mar 2009, 08:01
door William Blake
vreemd.. mijn dealer beweerde 5W30.. nu ja zoveel verschil zit daar niet tussen

Geplaatst: 09 mar 2009, 10:26
door TomTom
21000 kilometer (11-2007, Cooper S, JCW Stage 1)
veel ratel gezeik. Ook laatste fix van eind januari heeft niet geholpen.

@WB zeker ook de verhalen gelezen (op mini2.com) van R56's die bij lage kilometerstand de geest hebben gegeven? Ja daar maak ik mij ook zorgen over.

Geplaatst: 27 mei 2009, 22:24
door William Blake
TomTom schreef:21000 kilometer (11-2007, Cooper S, JCW Stage 1)
veel ratel gezeik. Ook laatste fix van eind januari heeft niet geholpen.

@WB zeker ook de verhalen gelezen (op mini2.com) van R56's die bij lage kilometerstand de geest hebben gegeven? Ja daar maak ik mij ook zorgen over.
Sorry voor de late reactie, maar neen die topics op MINI2 had ik nog niet gelezen..

Ik heb dit topic gemaakt omdat die toch wel een interessante motor is (nog geen 1600cc alu blok, directe injectie, VANOS op de inlaat - of was het nu weer de uitlaat? , turbo en dik 185 pk stock.. ) waar er toch een zekere stress moet op zitten.

Intussen heb ik 32100 km ongeveer. Wat nog niks is infeite.. net ingereden :)

Geplaatst: 27 mei 2009, 22:25
door William Blake
sscooper schreef:
William Blake schreef:standaard zit daar toch 5W30 in?
nee 0W30 zat er in volgens BMW .. en de extra bijvulfles die bij mn Mini zit was ook 0w30 .... :?
afhankelijk van waar ze geleverd worden zit er andere olie in.. UK en andere 'koudere' klimaten steken ze er 0W30 in.. in alle andere 5W30.

Heb geen idee wat ze oorspronkelijk geleverd hebben in BE, maar ik vul af en toe bij met Castrol Edge 5W30 :wink: (vol-synthetisch uiteraard)

Geplaatst: 28 mei 2009, 09:41
door GeoBem007
Ohja..

De onze heeft het begeven op zo'n 43.000km.
Nokkenasketting was wat los komen staan en een tekort aan olie, zogezegd, daardoor wat schade aan de nokkenaskettingzijde.

Geplaatst: 28 mei 2009, 11:19
door William Blake
GeoBem007 schreef:Ohja..

De onze heeft het begeven op zo'n 43.000km.
Nokkenasketting was wat los komen staan en een tekort aan olie, zogezegd, daardoor wat schade aan de nokkenaskettingzijde.
:shock:

te kort aan olie... gaf ie geen meldingen? Zou dat te maken hebben met de koude start ratel (kettingspanner die te los hangt enzo)

wat gebeurt er nu? ZIPtuning garantie of MINI garantie? :lol:

Geplaatst: 28 mei 2009, 11:27
door GeoBem007
Is al lang opgelost, MINI garantie. (Kosten waren wel ~3500 euro)

Ja, we kregen een waarschuwing van 'Oil Pressure blablabla'. Heb dan maar eens het oliepeil gecheckt, 3x na een om zeker te zijn en zoals beschreven in het boek, en die gaf aan dat er genoeg olie in zat.
Afspraak gemaakt om de sensor te vervangen. Hierbij wordt ook de olie vervangen en er kwam amper olie uit.
Ook had papa, onderweg naar de garage, last van vermogenverlies. Hij geraakte amper boven de 4500 toeren.
Weet niet meer 100% wat er aan was, maar er was dus zeker wat schade door een losse en niet goed gesmeerde nokkenasketting.
Kans is groot dat het met de koude-start ratel te maken heeft, want daar hadden wij wat last van ongeveer vanaf een maand of twee eerder.

Geplaatst: 28 mei 2009, 17:52
door William Blake
klinkt als blokje bijna geblokkeerd door te weinig olie..

die peilstok werkt idd zeer slecht, ik moet ook een paar keer opnieuw kijken int zonlicht om het wel goed te zien..

goed dat alles terug in orde is gekomen