2 weken oud, 2300km - ratelend en rauw geluid in de motor.
Geplaatst: 21 nov 2008, 22:09
Hai,
Mijn Cooper S is net twee weken oud en heeft nu 2300KM op de teller. Sinds begin deze week bij een koude moter heb een verschrikkelijk "rauw" geluid als ik iets gas geef tussen de 1000 en 1500 toeren.
Dus zowel als ik met kleine tussenpozen gasgeef tussen de 1000-1500 toeren, maar ook als ik hem vasthoud tussen dat toeren gebied.
Zonet ook, even de motorkap geopend, en mijn vader luisterde waarvan het vandaan komt.
Het lijkt erop alsof het net achter het blok vandaan komt vanuit het luchtfilterhuis. Het is als het ware een "rammel" die ontstaat bij een bepaalde toerenbied, alsof er iets los ligt ergens tussen het blok. Je kent het wel, als je een schroevendraaier op het blok legt bijvoorbeeld tussen een plastic kap oid, dan rammelt het namelijk ook op een bepaald toerengebied.
Het is gekke is dat als de moter 2 tot 3 minuten stationair heeft gedraaid het minder wordt.
Zou het een olie probleem kunnen zijn (hydrauliek voor de klepstoters?)
Ik ga morgen ff koud het oliepeil meten, en direct naar de BMW garage. Het zit met niet lekker namelijk.
Iets een idee, of ook meegemaakt?
Alvast bedankt!
Tim
Mijn Cooper S is net twee weken oud en heeft nu 2300KM op de teller. Sinds begin deze week bij een koude moter heb een verschrikkelijk "rauw" geluid als ik iets gas geef tussen de 1000 en 1500 toeren.
Dus zowel als ik met kleine tussenpozen gasgeef tussen de 1000-1500 toeren, maar ook als ik hem vasthoud tussen dat toeren gebied.
Zonet ook, even de motorkap geopend, en mijn vader luisterde waarvan het vandaan komt.
Het lijkt erop alsof het net achter het blok vandaan komt vanuit het luchtfilterhuis. Het is als het ware een "rammel" die ontstaat bij een bepaalde toerenbied, alsof er iets los ligt ergens tussen het blok. Je kent het wel, als je een schroevendraaier op het blok legt bijvoorbeeld tussen een plastic kap oid, dan rammelt het namelijk ook op een bepaald toerengebied.
Het is gekke is dat als de moter 2 tot 3 minuten stationair heeft gedraaid het minder wordt.
Zou het een olie probleem kunnen zijn (hydrauliek voor de klepstoters?)
Ik ga morgen ff koud het oliepeil meten, en direct naar de BMW garage. Het zit met niet lekker namelijk.
Iets een idee, of ook meegemaakt?
Alvast bedankt!
Tim