Pagina 1 van 2

Cilinder-koppakking stuk?? help

Geplaatst: 18 nov 2008, 21:26
door Cook
Hello mini-acs,

( ik weet het verkeer topic voor voorstelling, ter info-schets)
Ik rij sinds juni 2008 met een MCS DS van maart 2007 toen net geen 20 000 Km.
Mooi onderhouden door de 1e eigena(res) en altijd op tijd bij de garage geweest.

Zelf heb ik in augustus op 32 500 km nog eens binnen gedaan voor remschoenen en onderhoud.
eind September 2008 begonnen de probleempjes
- motor begint te schudden en valt uit na starten (bij koude motor)
- tussen 3 en 3 500 toeren een rattelend geluid (hitteschild dacht garage?) bij warme motor
- sputterende auto na starten gedurende 1 km daarna gn probleem... (alsof er lucht tussen de 98 zit)

1e maal garage:
storing op de motor
bougies vervangen
bobine (bobijn vervangen)
hitteschild vast gezet?

volgende week opnieuw zelfde problemen
:evil:
opnieuw naar garage
nu blijkt het een scheurtje in de join de culasse te zijn (even vertalen :) : cilinder - koppakking)

Gelukkig nog alles onder garantie!!!

oorzaak probleem: scheuren met koude motor!
nu doe ik dit quasi nooit? en wacht ik een minimum van 15' tot de motor op "bedrijfstemperatuur" is...


Graag advies, uitleg en reactie...

BTW nu kan ik niet met MIJN mini naar mijn eerste meet next sunday in Lier!!
bovendien motiveert zoiets me helemaal niet voor een kuur bij Beek
dan liever doorsparen voor een fabriek af JCW over 2jaar

Greetz Cook

Geplaatst: 18 nov 2008, 22:58
door Boudie
Hopelijk blijft het erbij,mocht er vocht in je blok komen is het misschien erger.
Wie weet wat er allemaal in je blok is gebeurt ?
Sterkte ermee,deed me gelijk een beetje twijfelen over 2de hands auto's.
:)

Geplaatst: 18 nov 2008, 23:25
door CooperS-lightningblue
Warm rijden is zo super belangrijk bij die turbo :wink:

Geplaatst: 18 nov 2008, 23:34
door tirex
ik doe er nog langer over dan 15'..

heel belangrijk....... daarna kan je scheuren zoveel als je maar wilt.. :wink:

Geplaatst: 19 nov 2008, 00:30
door Miniboard
tirex schreef:ik doe er nog langer over dan 15'..

heel belangrijk..
die 15 seconden zijn héééél belangrijk :()

Geplaatst: 19 nov 2008, 06:56
door Robbee
Miniboard schreef:die 15 seconden zijn héééél belangrijk :()
:lachuh

Zonder het topic te willen vervuilen: Ik moest van de week ook nieuwe remblokken bij de 32000 km.
Erg vroeg vond ik en het ergste was dat het dus niet onder het TLC pakket valt.
Moest ff 230 Euro ophoesten voor een paar blokjes :s

Is dat normaal ?

Grtz,
Rob

Geplaatst: 19 nov 2008, 07:41
door coendek
ten eerste is dat ERG vroeg jah.. 32.000km met een Cooper IN nederland.... TE vroeg bijna!!

en 230e incl. montage is niet zo raar bij de stealer.... :(

Coen

Geplaatst: 19 nov 2008, 14:57
door Shadow_Breaker
coendek schreef:ten eerste is dat ERG vroeg jah.. 32.000km met een Cooper IN nederland.... TE vroeg bijna!!

en 230e incl. montage is niet zo raar bij de stealer.... :(

Coen
mijn 4 remblokken en remschijven zijn versleten en dit op bijna 40.000 (maar met mijn rijstijl is dat nog goed te praten >) )

Geplaatst: 19 nov 2008, 15:01
door William Blake
CooperS-lightningblue schreef:Warm rijden is zo super belangrijk bij die turbo :wink:
net zoals laten nadraaien.

aan de andere moeten ze er maar een olie temperatuur meter opsteken

Geplaatst: 19 nov 2008, 16:24
door Sid
je mini is zeker niet in 15 seconde warm ;) duurt inderdaad 15 minuten (om vanaf compleet koude motor tot een olietemperatuur van 80 te komen).

heb vanmorgen nieuwe remblokken voor gekregen, 185 ex btw incl montage. niet meer dan logisch dat het niet binnen tlc valt dunkt mij. slijtage onderdeel he ;)
wel grappig dat het volgens "de sleutel" al bij 30.000 moest. heb nu 44.000 gereden en had er nog wel 3000 mee kunnen doen zonder problemen. kwestie van zelf even kijken :)

Geplaatst: 19 nov 2008, 18:11
door Robbee
Ik begrijp wel dat de blokken zelf slijtonderdelen zijn en dus niet binnen TLC vallen, maar ik had gehoopt dat het uurloon er wel onder zou vallen. 8)

Geplaatst: 19 nov 2008, 18:29
door William Blake
mijn remblokken vooraan zaten er al compleet door na 19.000 km :lol:

Geplaatst: 20 nov 2008, 00:18
door Des
Die Mini's zijn gewoon flut* kwaliteit :evil:

Geplaatst: 20 nov 2008, 17:14
door William Blake
Des schreef:Die Mini's zijn gewoon flut* kwaliteit :evil:
idd... de keren dat ik al niet naar de garage ben moeten gaan dit jaar.. :roll:

Geplaatst: 04 dec 2008, 20:20
door Cook
Na 3 weken eindelijk mijn Sje terug...

Geen scheurtje gevonden in koppakking.
BMW-expert had ook geen idee.

Mini Duitsland heeft opdracht gegeven tot vervanging van een hele hoop onderdelen.
Cilinderkoppakking, kettingspanner, cilinderkoppen, ...

Het blijft tot op heden nog een misterie (aldus de monteurs)
Er werd ook niks meer gezegd over sportief rijden met koude motor.

In elk geval alles mooi onder garantie dankzij garage Beliën
waarvoor dank!

Maar het belangrijkste:
De motor loopt zo mooi zuiver, zacht, zonder trilling...
Zo heeft hij nooit gelopen, althans niet in mijn bezit!!!

Misschien toch het :evil: dieselvirus :evil: geweest?

Een (voorlopig) heel gelukkige Minifan

Zodra ik kan show ik m online :D

(PS bedankt voor de vele reacties en tot op de volgende meet)