( ik weet het verkeer topic voor voorstelling, ter info-schets)
Ik rij sinds juni 2008 met een MCS DS van maart 2007 toen net geen 20 000 Km.
Mooi onderhouden door de 1e eigena(res) en altijd op tijd bij de garage geweest.
Zelf heb ik in augustus op 32 500 km nog eens binnen gedaan voor remschoenen en onderhoud.
eind September 2008 begonnen de probleempjes
- motor begint te schudden en valt uit na starten (bij koude motor)
- tussen 3 en 3 500 toeren een rattelend geluid (hitteschild dacht garage?) bij warme motor
- sputterende auto na starten gedurende 1 km daarna gn probleem... (alsof er lucht tussen de 98 zit)
1e maal garage:
storing op de motor
bougies vervangen
bobine (bobijn vervangen)
hitteschild vast gezet?
volgende week opnieuw zelfde problemen

opnieuw naar garage
nu blijkt het een scheurtje in de join de culasse te zijn (even vertalen

Gelukkig nog alles onder garantie!!!
oorzaak probleem: scheuren met koude motor!
nu doe ik dit quasi nooit? en wacht ik een minimum van 15' tot de motor op "bedrijfstemperatuur" is...
Graag advies, uitleg en reactie...
BTW nu kan ik niet met MIJN mini naar mijn eerste meet next sunday in Lier!!
bovendien motiveert zoiets me helemaal niet voor een kuur bij Beek
dan liever doorsparen voor een fabriek af JCW over 2jaar
Greetz Cook