Cilinder-koppakking stuk?? help

De 2e generatie vanaf 2006
Cook
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Hasselt
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2008, 16:47

Cilinder-koppakking stuk?? help

18 nov 2008, 21:26

Hello mini-acs,

( ik weet het verkeer topic voor voorstelling, ter info-schets)
Ik rij sinds juni 2008 met een MCS DS van maart 2007 toen net geen 20 000 Km.
Mooi onderhouden door de 1e eigena(res) en altijd op tijd bij de garage geweest.

Zelf heb ik in augustus op 32 500 km nog eens binnen gedaan voor remschoenen en onderhoud.
eind September 2008 begonnen de probleempjes
- motor begint te schudden en valt uit na starten (bij koude motor)
- tussen 3 en 3 500 toeren een rattelend geluid (hitteschild dacht garage?) bij warme motor
- sputterende auto na starten gedurende 1 km daarna gn probleem... (alsof er lucht tussen de 98 zit)

1e maal garage:
storing op de motor
bougies vervangen
bobine (bobijn vervangen)
hitteschild vast gezet?

volgende week opnieuw zelfde problemen
:evil:
opnieuw naar garage
nu blijkt het een scheurtje in de join de culasse te zijn (even vertalen :) : cilinder - koppakking)

Gelukkig nog alles onder garantie!!!

oorzaak probleem: scheuren met koude motor!
nu doe ik dit quasi nooit? en wacht ik een minimum van 15' tot de motor op "bedrijfstemperatuur" is...


Graag advies, uitleg en reactie...

BTW nu kan ik niet met MIJN mini naar mijn eerste meet next sunday in Lier!!
bovendien motiveert zoiets me helemaal niet voor een kuur bij Beek
dan liever doorsparen voor een fabriek af JCW over 2jaar

Greetz Cook
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Wassenaar
Berichten: 267
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:47

18 nov 2008, 22:58

Hopelijk blijft het erbij,mocht er vocht in je blok komen is het misschien erger.
Wie weet wat er allemaal in je blok is gebeurt ?
Sterkte ermee,deed me gelijk een beetje twijfelen over 2de hands auto's.
:)
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

18 nov 2008, 23:25

Warm rijden is zo super belangrijk bij die turbo :wink:
Afbeelding
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Poederlee
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:30

18 nov 2008, 23:34

ik doe er nog langer over dan 15'..

heel belangrijk....... daarna kan je scheuren zoveel als je maar wilt.. :wink:
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1035
Lid geworden op: 24 feb 2006, 18:13

19 nov 2008, 00:30

tirex schreef:ik doe er nog langer over dan 15'..

heel belangrijk..
die 15 seconden zijn héééél belangrijk :()
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

19 nov 2008, 06:56

Miniboard schreef:die 15 seconden zijn héééél belangrijk :()
:lachuh

Zonder het topic te willen vervuilen: Ik moest van de week ook nieuwe remblokken bij de 32000 km.
Erg vroeg vond ik en het ergste was dat het dus niet onder het TLC pakket valt.
Moest ff 230 Euro ophoesten voor een paar blokjes :s

Is dat normaal ?

Grtz,
Rob
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

19 nov 2008, 07:41

ten eerste is dat ERG vroeg jah.. 32.000km met een Cooper IN nederland.... TE vroeg bijna!!

en 230e incl. montage is niet zo raar bij de stealer.... :(

Coen
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

19 nov 2008, 14:57

coendek schreef:ten eerste is dat ERG vroeg jah.. 32.000km met een Cooper IN nederland.... TE vroeg bijna!!

en 230e incl. montage is niet zo raar bij de stealer.... :(

Coen
mijn 4 remblokken en remschijven zijn versleten en dit op bijna 40.000 (maar met mijn rijstijl is dat nog goed te praten >) )
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

19 nov 2008, 15:01

CooperS-lightningblue schreef:Warm rijden is zo super belangrijk bij die turbo :wink:
net zoals laten nadraaien.

aan de andere moeten ze er maar een olie temperatuur meter opsteken
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

19 nov 2008, 16:24

je mini is zeker niet in 15 seconde warm ;) duurt inderdaad 15 minuten (om vanaf compleet koude motor tot een olietemperatuur van 80 te komen).

heb vanmorgen nieuwe remblokken voor gekregen, 185 ex btw incl montage. niet meer dan logisch dat het niet binnen tlc valt dunkt mij. slijtage onderdeel he ;)
wel grappig dat het volgens "de sleutel" al bij 30.000 moest. heb nu 44.000 gereden en had er nog wel 3000 mee kunnen doen zonder problemen. kwestie van zelf even kijken :)
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

19 nov 2008, 18:11

Ik begrijp wel dat de blokken zelf slijtonderdelen zijn en dus niet binnen TLC vallen, maar ik had gehoopt dat het uurloon er wel onder zou vallen. 8)
Afbeelding
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

19 nov 2008, 18:29

mijn remblokken vooraan zaten er al compleet door na 19.000 km :lol:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1392
Lid geworden op: 20 dec 2006, 23:30

20 nov 2008, 00:18

Die Mini's zijn gewoon flut* kwaliteit :evil:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 957
Lid geworden op: 09 apr 2008, 10:04

20 nov 2008, 17:14

Des schreef:Die Mini's zijn gewoon flut* kwaliteit :evil:
idd... de keren dat ik al niet naar de garage ben moeten gaan dit jaar.. :roll:
Cook
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Hasselt
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jun 2008, 16:47

04 dec 2008, 20:20

Na 3 weken eindelijk mijn Sje terug...

Geen scheurtje gevonden in koppakking.
BMW-expert had ook geen idee.

Mini Duitsland heeft opdracht gegeven tot vervanging van een hele hoop onderdelen.
Cilinderkoppakking, kettingspanner, cilinderkoppen, ...

Het blijft tot op heden nog een misterie (aldus de monteurs)
Er werd ook niks meer gezegd over sportief rijden met koude motor.

In elk geval alles mooi onder garantie dankzij garage Beliën
waarvoor dank!

Maar het belangrijkste:
De motor loopt zo mooi zuiver, zacht, zonder trilling...
Zo heeft hij nooit gelopen, althans niet in mijn bezit!!!

Misschien toch het :evil: dieselvirus :evil: geweest?

Een (voorlopig) heel gelukkige Minifan

Zodra ik kan show ik m online :D

(PS bedankt voor de vele reacties en tot op de volgende meet)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”