Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- modena
- Be Mini
Bericht
Olaf ik vind dit onbegrijpelijk dat ze bij mini zo met hun klanten omgaan!!!
Ik denk dat ze op deze manier veel vervende mini rijders kwijt gaan raken.
Mini rijden is een beleving en op deze manier word dat naar zijn gootjes gemaakt.
Ik weet bijna zeker dat de volgende auto van jou geen mini meer word,jou mini hartje is gebroken.
Niet slim van BMW/MINI zoveel mensen zijn er niet die 50k over hebben voor zo´n wagenTJE.
Jack
Olaf schreef:@kaj, ja volkswagen inderdaad, weinig problemen mee!! misschien eens overwegen!!
Net contact gehad met de dealer in hoogeveen, distributieriem en 2 zuigers moeten vervangen worden!!!! 37.000 km op de klok en nog geen 3/4 jaar oud!!! is toch absurd??? of ben ik nou gek?? maar hij zei er wel direct bij, dat ze niet konden garanderen dat het probleem dan opgelost zou zijn. duurt ongeveer 1 tot 1.5 week
Olaf
Olaf ik vind dit onbegrijpelijk dat ze bij mini zo met hun klanten omgaan!!!
Ik denk dat ze op deze manier veel vervende mini rijders kwijt gaan raken.
Mini rijden is een beleving en op deze manier word dat naar zijn gootjes gemaakt.
Ik weet bijna zeker dat de volgende auto van jou geen mini meer word,jou mini hartje is gebroken.
Niet slim van BMW/MINI zoveel mensen zijn er niet die 50k over hebben voor zo´n wagenTJE.
Jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@HANS
ja het probleem is ook bekend bij Peugeot 207RC.... in Engeland is deze onder de naam 207 GTI bekend. In Nederland zal je weinig Peugeot rijders treffen met dit probleem... want volgens mij heb ik nog nooit een 207 RC zien rijden.....
ja het probleem is ook bekend bij Peugeot 207RC.... in Engeland is deze onder de naam 207 GTI bekend. In Nederland zal je weinig Peugeot rijders treffen met dit probleem... want volgens mij heb ik nog nooit een 207 RC zien rijden.....
The Member Formely Known As KSTJA0

- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
@hans, ja dankje man! hoop in ieder geval niet dat het een gebed zonder eind wordt!! broer nog steeds niet verkocht dan???
@ modena, ja je hebt inderdaad gelijk!! op deze manier krijgen ze een hoop mini rijders tegen zich!! morgen wel langs bij renova want wil geen auto rijden die maandelijks binnen moet omdat die niet goed functioneerd!!
Olaf
@ modena, ja je hebt inderdaad gelijk!! op deze manier krijgen ze een hoop mini rijders tegen zich!! morgen wel langs bij renova want wil geen auto rijden die maandelijks binnen moet omdat die niet goed functioneerd!!
Olaf
- modena
- Be Mini
Bericht
Jack
Het minste wat ze kunnen doen om het vertrouwen terug te winnen, is een nieuw motor er in te monteren vind ik.Olaf schreef:@blont, thanks!! ja morgen even overleggen, hij wordt toch pas volgende week gemaakt, want alles moet besteld worden!!
Olaf

Jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
- Olaf
- Volledig MINI minded!
Bericht
@modena, ja dat was ook mijn eerste ingeving! Eerst maar is even afwachten of dit het probleem gaat verhelpen, als zo'n techneut vooraf al zegt dat het daarmee 'misschien' opgelost gaat worden. Niet echt positief lijkt mij...
Punt is dat als ik de clubman nu wil verkopen verlies ik er teveel op... Denk ik... Dus misschien kan ik bij renova een deal maken, maar zal ook wel lastig worden! (misschien toch een keer kijken naar jou scirocco!!)
Olaf
Punt is dat als ik de clubman nu wil verkopen verlies ik er teveel op... Denk ik... Dus misschien kan ik bij renova een deal maken, maar zal ook wel lastig worden! (misschien toch een keer kijken naar jou scirocco!!)
Olaf
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
al een aantal mail mogen ontvangen. Frapant detail. Haast iedereen heeft met deze extreme kou geen last van de koude start ratel. Dit ook op andere fora gecheckt, en het lijkt eop dat het geluid dan wegblijft.
nou zeg ik je, gekker moet het niet worden.
dus tot zover de olie theorieen!

The Member Formely Known As KSTJA0

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
Door de extreme koude is het zo dat de olie vaster (dikker) is geworden.
Misschien helpt het om 1 type dikkere olie in te doen dan de standaard.
Ik zou toch wat durven spelen met verschillende olie diktes maar zeker niet meer dan 1 type dikker en 1 type vloeibaarder dan de standaard.
Ik heb eens gehoord bij een paar leden van een nabijgelegen tuningclub waar enkele 207 rs rijders zijn die dit ook geprobeerd hebben. bij de 1ne is dit nu volledig weg maar de andere heeft het niets geholpen
Dus ik denk dat er iets fundamenteel verkeerd zit met het design van de motor en dat het toch iets met de olie te maken heeft al is het dat er geen goede circulatie van de olie is.
Ik hoop echt dat er een simpele oplossing komt van peugeot of mini uit die snel en makkelijk dit probleem kan weghalen.
Misschien is het tijd om alle nodige gegevens te gaan verzamelen:
Ik zou graag hebben dat IEDEREEN DIE DIT PROBLEEM HEEFT OF NOG MAAR 1 KEER HEEFT GEHAD de volgende gegevens zou aanvullen. anders kan er nooit een gezamelijke klacht komen:
Type: R56 Mini Cooper S
Bouwjaar (+Maand):
Vin Nummer (of chassienummer):
Aantal keren bij dealer voor dit probleem:
Bij welke dealer geweest voor dit probleem (+Wat ze gedaan hebben):
Nummerplaat (nodig om registratie te bekijken):
Garantie verloopt op (datum):
Kopieer telkens de vorige post mee en kopieer mijn text mee over en vul aan: (zo krijgen we een mooi lijstje)
Ik zal met deze gegevens Mini BE contacteren en ze even het vuur aan de schenen leggen. Ik hoop dat er iemand die in de buurt van het hoofdkantoor MINI NL woont die dit ook bij MINI NL aan hun schenen zal gaan leggen. En er mag gerust bij gezegd worden dat wij durven overgaan tot acties (welke mag je niet zeggen want dan is dat een bedrijging)
Alvast Bedankt.
eigelijk is dit een bevestiging dat het toch aan de olie kan liggen:kstja0 schreef:al een aantal mail mogen ontvangen. Frapant detail. Haast iedereen heeft met deze extreme kou geen last van de koude start ratel. Dit ook op andere fora gecheckt, en het lijkt eop dat het geluid dan wegblijft.nou zeg ik je, gekker moet het niet worden.
Door de extreme koude is het zo dat de olie vaster (dikker) is geworden.
Misschien helpt het om 1 type dikkere olie in te doen dan de standaard.
Ik zou toch wat durven spelen met verschillende olie diktes maar zeker niet meer dan 1 type dikker en 1 type vloeibaarder dan de standaard.
Ik heb eens gehoord bij een paar leden van een nabijgelegen tuningclub waar enkele 207 rs rijders zijn die dit ook geprobeerd hebben. bij de 1ne is dit nu volledig weg maar de andere heeft het niets geholpen

Dus ik denk dat er iets fundamenteel verkeerd zit met het design van de motor en dat het toch iets met de olie te maken heeft al is het dat er geen goede circulatie van de olie is.
Ik hoop echt dat er een simpele oplossing komt van peugeot of mini uit die snel en makkelijk dit probleem kan weghalen.
Misschien is het tijd om alle nodige gegevens te gaan verzamelen:
Ik zou graag hebben dat IEDEREEN DIE DIT PROBLEEM HEEFT OF NOG MAAR 1 KEER HEEFT GEHAD de volgende gegevens zou aanvullen. anders kan er nooit een gezamelijke klacht komen:
Type: R56 Mini Cooper S
Bouwjaar (+Maand):
Vin Nummer (of chassienummer):
Aantal keren bij dealer voor dit probleem:
Bij welke dealer geweest voor dit probleem (+Wat ze gedaan hebben):
Nummerplaat (nodig om registratie te bekijken):
Garantie verloopt op (datum):
Kopieer telkens de vorige post mee en kopieer mijn text mee over en vul aan: (zo krijgen we een mooi lijstje)
Ik zal met deze gegevens Mini BE contacteren en ze even het vuur aan de schenen leggen. Ik hoop dat er iemand die in de buurt van het hoofdkantoor MINI NL woont die dit ook bij MINI NL aan hun schenen zal gaan leggen. En er mag gerust bij gezegd worden dat wij durven overgaan tot acties (welke mag je niet zeggen want dan is dat een bedrijging)
Alvast Bedankt.
- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het vorige week voor de allereerste keer gehad. Geen idee hoe het met mijn vader zit.
Auto stond al de hele dag buiten, zoals gewoonlijk, en er was (denk ik) die dag niet mee gereden. 's avonds ging ik iets drinken in een café op 5min van hier en toen ik de auto startte bij vertrek van het café achteraf, had ik last van dieselgeluid..
Auto stond al de hele dag buiten, zoals gewoonlijk, en er was (denk ik) die dag niet mee gereden. 's avonds ging ik iets drinken in een café op 5min van hier en toen ik de auto startte bij vertrek van het café achteraf, had ik last van dieselgeluid..
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ Shadow-Breaker,
Op de homepage staat: R56 Cooper S Koudestart Probleem met daarbij een aanmeldformulier.
Deze wordt verzameld door kstja0, en die heeft contact gehad met Mini-Nederland.
Ik weet niet hoe het zit met de Belgische leden.
Dan zou je even contact moeten opnemen met kstja0

Op de homepage staat: R56 Cooper S Koudestart Probleem met daarbij een aanmeldformulier.
Deze wordt verzameld door kstja0, en die heeft contact gehad met Mini-Nederland.
Ik weet niet hoe het zit met de Belgische leden.
Dan zou je even contact moeten opnemen met kstja0
Helaas ben ik niet haast iedereen.kstja0 schreef: Haast iedereen heeft met deze extreme kou geen last van de koude start ratel. Dit ook op andere fora gecheckt, en het lijkt eop dat het geluid dan wegblijft.nou zeg ik je, gekker moet het niet worden.

- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Met deze kou had ik er helaas extra last van. Het geratel deed zich niet bij elke koude start voor, maar als het gebeurde hield het aanmerkelijker langer aan, ongeveer 3 tot 5 minuten..........kstja0 schreef:al een aantal mail mogen ontvangen. Frapant detail. Haast iedereen heeft met deze extreme kou geen last van de koude start ratel. Dit ook op andere fora gecheckt, en het lijkt eop dat het geluid dan wegblijft.nou zeg ik je, gekker moet het niet worden.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors