Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2009, 15:08

Olaf schreef:Vanochtend even gebeld: Zeggen ze, ja we hebben er even wat benzine bij gegooid, we dachten dat dat het probleem wel zou verhelpen... :s
WAT?!?!? :s Kan me niet voorstellen dat zoiets "goed" is...
Olaf schreef:@jenkins, nee echt niet, dit was ook de eerste reactie van de dame bij de bmw service centrale, "zit er nog wel genoeg benzine in meneer".
Wat?! Hoe the hell kan je zoiets aan iemand vragen... :s Zouden er echt mensen zó verschrikkelijk lomp zijn...?
Olaf schreef:ja auto is in onderhoud bij Renova
Netjes dat ze de auto halen enzo, maar toch succes gewenst! :roll: :wink:
Olaf schreef:Net even contact gehad met BMW Hoogeveen, probleem is geheel onbekend, ligt nu bij BMW of ze daar weten wat het is. :s
Hahaha! Leef je dan onder een steen of wat?
Jenkins schreef:Krijg de indruk dat 't company policy is, opgelegd door de fabriek.
Hmmm... ben ik toch niet de enige die dat denkt. :? :mad:
kstja0 schreef:Voor sommige wordt de situatie wel nijpend aangezien de garantie bijna afloopt en Mini nog steeds in gebreken is gebleven.
Mag toch wel aannemen dat wanneer er een oplossing voor komt (als die ooit komt) dat ze dan iedereen met dit probleem helpen, zeker als je er eerder melding van hebt gemaakt? Toch?
Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2009, 15:18

@Kaj, nog geen problemen gehad met de z4?? misschien toch maar overstappen op een BMW... Heb geen zin in wekelijkse tripjes langs de dealer omdat het weer eens niet werkt...

Olaf
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2009, 20:21

wachten wachten... echt heel irritant... aan einde van de dag nog even gebeld kan wel een aantal dagen gaan duren eer dat BMW reageert!!

:'(

Olaf
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2009, 08:15

CooperS-lightningblue schreef:
kstja0 schreef:Voor sommige wordt de situatie wel nijpend aangezien de garantie bijna afloopt en Mini nog steeds in gebreken is gebleven.
Mag toch wel aannemen dat wanneer er een oplossing voor komt (als die ooit komt) dat ze dan iedereen met dit probleem helpen, zeker als je er eerder melding van hebt gemaakt? Toch?
door mijn werk weet ik dat "aannames" de grootste f***-up zijn.... :)

@Olaf
heel veel succes mijn jongen!
Laatst gewijzigd door TomTom op 07 jan 2009, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 10:13

Thanks kstja0!!!
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

07 jan 2009, 11:57

Ook nog ff een update van mijn kant.

Tja, ik heb dat klote geluid elke dag en zelfs meerdere keren per dag. Sinds de vorst heb ik geen last "meer" maar ik ben benieuwd hoe lang het geluid op zich laat wachten. Mijn auto is inmiddels wel 5 keer teruggeweest vanwege het geluid. De kettingspanner is vervangen maar dat heeft geen effect gehad. Dit is gebeurd in juli/augustus 2008. De dealer heeft meedere keren contact gehad met MINI NL over mijn probleem maar de communicatie tussen MINI NL en de dealers laat echt te wensen over. Er is geen oplossing voor, het kan geen kwaad wordt er gezegd. Maar ja, hallo?!?! Als ze niet weten wat het is hoe kunnen ze dan zeggen dat het geen kwaad kan!?!? Het is en blijft echt een hele rare kwestie. Inmiddels een afspraak gemaakt voor volgende week voor een servicebeurt en gelijk telefonisch gevraagd naar die PUMA measure maar er is niks bij mijn dealer bekend hierover. Ze hebben contact met MINI NL hierover maar tot op heden heb ik hier nog geen uitsluitsel over. Mijn garantie verloopt 3 februari a.s. dus dat is lekker en het probleem is er nog steeds. Dealer vindt het heel vervelend dat ik zo ontevreden ben maar ja ik zit er mee. Diverse keren een gesprek gehad met de dealer, verkoper en iemand van de werkplaats, om mij ongenoegen te melden. Er moet een oplossing komen voor het probleem of iig een verlenging van de garantie......
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 12:19

Ja, dat probleem zie ik dus nu ook aankomen!!! en heb ik echt geen zin in!!! koop een clubman van bijna 50k en dan heb ik geen zin om maandelijks bij de dealer te staan omdat hij niet doet wat tie moet doen!!! dan gaat tie er heel snel uit!!!

Ben nog steeds van mening dat mijn probleem, in het verlengde gezocht moet worden van het koude start probleem, dus misschien als ze de mijne kunnen repareren dan kunnen ze jullie misschien ook helpen!!

Olaf
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 13:19

@ Nathalie

(Dit heb ik ook gepost op pagina 53.)

Consumentenbond gebeld over de gevolgen na garantieperiode.
Antwoord: "Als de garantieperiode is vervallen, kan men Mini niet meer aanspreken op de problemen.
Tenzij je kunt bewijzen dat het een technische fout is, en het niet; b.v. aan je rijstijl ligt.
Dit ondanks het feit, dat we het binnen de garantie aan de dealer en/of Mini gemeld hebben.
Alleen de dealer is dan nog aanspreekbaar. Omdat je van een product zoals een auto mag verwachten dat die het langer volhoudt dan b.v. 3 jaar.

Raad die ik meekreeg. ONTBINDING VRAGEN VAN DE KOOPOVEREENKOMST !!!
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

07 jan 2009, 13:53

Misschien is het een idee om met z`n allen een advocaat in de arm te nemen?? Met z`n allen 1 advocaat erop zetten heeft meer zin dan als ik dat alleen ga doen denk ik. Iemand interesse in dit idee?? Samen staan we sterker.....

of is dit al eerder ter sprake gekomen?? heb ff geen tijd om 63 pagina`s door te lezen.....
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 14:09

Nathalie schreef:Misschien is het een idee om met z`n allen een advocaat in de arm te nemen?? Met z`n allen 1 advocaat erop zetten heeft meer zin dan als ik dat alleen ga doen denk ik. Iemand interesse in dit idee?? Samen staan we sterker.....

of is dit al eerder ter sprake gekomen?? heb ff geen tijd om 63 pagina`s door te lezen.....
Volgens mij, is degene met wie je het contact hebt afgesloten verantwoordelijk. Die moet zorgen dat alles goed komt.
In ons geval de dealer. Die moet je aanspreken.
En helaas hebben we niet allemaal dezelfde.
Ik zou, als ik jou was, toch een gesprek aangaan met je dealer over hoe nu verder.
Temeer omdat jouw garantie al bijna teneinde is. En de tijd dringt.
Ik heb zelf nog 4 1/2 maand.
Meer kan ik er op dit moment ook niet van maken.

Al ben ik wel een voorstander van een Mini-meeting, bij BMW/MINI Nederland met ons allen. Met voornaamste doel: toezeggingen op papier krijgen, voor na de garantie (b.v. verlengde garantie).
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 15:03

Olaf schreef:@Kaj, nog geen problemen gehad met de z4?? misschien toch maar overstappen op een BMW...
Jawel, sensoren van de gasklep die er geen zin in hadden. Erg irritant. Inmiddels opgelost gelukkig. Als je echt geen problemen wil hebben, Volkswagen. Die nieuwe Scirocco is echt een plaatje! Als ik een andere auto moest kiezen in de Cooper S classe, zou het een Scirocco worden. 8)
Harmar schreef:Consumentenbond gebeld over de gevolgen na garantieperiode.
Antwoord: "Als de garantieperiode is vervallen, kan men Mini niet meer aanspreken op de problemen.
Tenzij je kunt bewijzen dat het een technische fout is, en het niet; b.v. aan je rijstijl ligt.
Lijkt me duidelijk! Tenzij we allemaal een "verkeerde" rijstijl hebben >)
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jan 2009, 15:04

@Harmar

goed idee een mini meet bij Mini Nederland......
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Shadow_Breaker
GPc-0001

07 jan 2009, 15:11

kstja0 schreef:@Harmar

goed idee een mini meet bij Mini Nederland......
dan kom ik mee om steun te betuigen :D
dan roepen we ALLE leden van de club op om toch maar mee te gaan.
ik denk dat iedereen dit wel ziet zitten om onze medeclubleden te helpen.
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 15:25

@kaj, ja volkswagen inderdaad, weinig problemen mee!! misschien eens overwegen!!

Net contact gehad met de dealer in hoogeveen, distributieriem en 2 zuigers moeten vervangen worden!!!! 37.000 km op de klok en nog geen 3/4 jaar oud!!! is toch absurd??? of ben ik nou gek?? maar hij zei er wel direct bij, dat ze niet konden garanderen dat het probleem dan opgelost zou zijn. duurt ongeveer 1 tot 1.5 week

Olaf
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2009, 18:49

Olaf schreef:@kaj, ja volkswagen inderdaad, weinig problemen mee!! misschien eens overwegen!!

Net contact gehad met de dealer in hoogeveen, distributieriem en 2 zuigers moeten vervangen worden!!!! 37.000 km op de klok en nog geen 3/4 jaar oud!!! is toch absurd??? of ben ik nou gek?? maar hij zei er wel direct bij, dat ze niet konden garanderen dat het probleem dan opgelost zou zijn. duurt ongeveer 1 tot 1.5 week

Olaf
Zuigers vervangen???? Het zijn de klepstoters die je hoort.. of heeft die van jou andere problemen?

Heeft iemand er nu al andere olie in gegooid niet van Castrol!

Enhe je kan beter een Minimeet regelen in Oxford of in Duitsland of waar die gekke motor ook gemaakt wordt!
Heeft iemand al een 207 RC met dit probleem gevonden? Of is het alleen Mini!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”