Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 nov 2008, 19:19

M-iNdO schreef:
CooperS-lightningblue schreef:
M-iNdO schreef:Misschien in de toekomst ook maar kijken naar de nieuwe Scirocco ofzo? :mrgreen:
Hahaha. Komen nog een paar hele leuke modelletjes aan. Het ziet er waanzinnig goed uit, maar rijd niet zó goed als een MINI. :( Wel jammer dat ze je bijna geen andere keus geven.
Idd, ze geven je op deze manier bijna geen andere keus. Dus de nieuwe Scirocco rijdt niet zó goed als een MINI?

Maar op welke modelletjes doel je dan CooperS-lightningblue? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt... :mrgreen:
Hij rijdt prima, maar echt hoeken als een MINI zal hij niet doen.

Heb al geruchten gehoord over een 3,2 of 3,6 liter 6 cilinder. Denk persoonlijk niet dat ze er nog zo'n onzuinige motor in proppen, maar goed ze hebben het liggen, dus het is een kleine moeite. En een hele dikke 4 cilinder (250+ pk) met 4 motion. :wink:
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

17 nov 2008, 20:39

CooperS-lightningblue schreef:
M-iNdO schreef:
CooperS-lightningblue schreef: Hahaha. Komen nog een paar hele leuke modelletjes aan. Het ziet er waanzinnig goed uit, maar rijd niet zó goed als een MINI. :( Wel jammer dat ze je bijna geen andere keus geven.
Idd, ze geven je op deze manier bijna geen andere keus. Dus de nieuwe Scirocco rijdt niet zó goed als een MINI?

Maar op welke modelletjes doel je dan CooperS-lightningblue? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt... :mrgreen:
Hij rijdt prima, maar echt hoeken als een MINI zal hij niet doen.

Heb al geruchten gehoord over een 3,2 of 3,6 liter 6 cilinder. Denk persoonlijk niet dat ze er nog zo'n onzuinige motor in proppen, maar goed ze hebben het liggen, dus het is een kleine moeite. En een hele dikke 4 cilinder (250+ pk) met 4 motion. :wink:
Heb jij de Scirocco al gereden met de DSG bak? Vraag me af hoe dat nou rijdt :D
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 nov 2008, 17:50

M-iNdO schreef:
CooperS-lightningblue schreef: Hij rijdt prima, maar echt hoeken als een MINI zal hij niet doen.

Heb jij de Scirocco al gereden met de DSG bak? Vraag me af hoe dat nou rijdt :D
Ja, heb er mee gereden. Was wel een 2,0 TFSi nog met de "oude" 6-traps DSG. De 1,4 heeft een nieuwe 7-traps DSG. Weet niet precies wat het verschil is. Het rijd top! Schakelt soepel en snel. Is erg leuk als je je favoriete weggetjes rijd, zeker als je de optie "flippers aan het stuur" aan vinkt. Ik denk in de praktijk dat je 90% van de tijd op de automaat-stand rijd.

Ondanks dat je er niet tegenaan kan schakelen blijft mijn voorkeur in ieder geval de handbak! :wink:
Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 nov 2008, 20:54

tirex schreef:ik heb het ook al 3 keer voor gehad..

stilleggen en terug starten, en dan draaid de motor terug normaal.. :wink:
maar plezant is iets anders hè..
Heeft bij mij in het begin ook een enkele keer gewerkt.
Maar haalt nu ook niks meer uit.
Ben er ook achtergekomen dat ie in Brugge ook dieseld. :evil:
timh
One wheel wonder
One wheel wonder

21 nov 2008, 23:44

Ik kan me aansluiten bij jullie probleem.

Cooper S, productieweek 42, 2008 (oktober dus).

2300KM gereden

Geen dieselgeluid, maar juist het tikken/rammelen vanachter het blok zo rond de 12 of 1300 toeren.

Na anderhalve minuut is het over.

Waar het bij mij op lijkt is dat hij bij het starten te weinig hydro-druk opbouwd bij de klepstoters zodat de kleppen (oid) gaan liggen ratelen bij het bepaalde toerental.

Ik heb het namelijk wel meer meergemaakt bij motorfietsen, en vaker gehoord bij auto's die koud starten.

Ik peil morgen direct mijn olie, en rijd door naar Jan de Jong in Hilversum, want bij een koude start fluit/piept er ook iets vanonder de motorkap alsof er een of andere poelie/v-snaar niet helemaal lekker is.

Zal het formulier op de homepage morgen direct invullen

:(
Nou, ik ben dus Timmetje en kom uit Hilversum ;)
timh
One wheel wonder
One wheel wonder

22 nov 2008, 00:04

Ik heb dit hele forum van voor tot achter gelezen,... en weet toevallig dat het R56 Cooper S blok OOK in de Peugeot 207 GTI zit.

Maar heb niemand nog een verband zien leggen tussen de problemen van de Cooper S en de 207 GTI, want die hebben namelijk EXACT dezelfde problemen: http://www.207oc.com/index.php?topic=3177.0

Misschien kan iemand eens Peugeot contacten hierover?
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2008, 12:40

sly schreef:Ik heb dit hele forum van voor tot achter gelezen,... en weet toevallig dat het R56 Cooper S blok OOK in de Peugeot 207 GTI zit.

Maar heb niemand nog een verband zien leggen tussen de problemen van de Cooper S en de 207 GTI, want die hebben namelijk EXACT dezelfde problemen: http://www.207oc.com/index.php?topic=3177.0

Misschien kan iemand eens Peugeot contacten hierover?
Ik heb het vemoeden dat je pagina 20 gemist hebt.
Zie onderstaande:
Jenkins schreef:
Robert schreef:Die vreemde geluiden dat is natuurlijk erg balen... Maare, Peugeot's 207, die toch hetzelfde motorblok hebben, is daar dan ook bekend dat ze die geluiden maken? Of zit er ergens een specifiek MINI-onderdeel wat ze bij de Peug niet gebruiken?
Het lijkt er wel op. Lees ici maar eens.

:?
timh
One wheel wonder
One wheel wonder

23 nov 2008, 12:48

Sorry, inderdaad overheen gelezen.

Ben gisteren wel bij Jan de Jong geweest, en een monteur heeft even gekeken/geluisterd, en uiteraard was het "geluid" er toen niet. Maar was wel van de problemen op de hoogte.

Wist te vertellen dat, zoals hier van besproken, er in december inderdaad een modificatie (aan de oliepomp??) aankomt (oid).
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2008, 22:32

parklaneworks schreef:Afgelopen vrijdagochtend mijn MINI opgehaald, inclusief nieuwe kentingspanner. Wat we al een beetje verwachtten..... het heeft niet geholpen
Maandag de dealer even gebeld voor de modificatie (en wat andere zaken),
als het goed is hebben ze het 1/2 december in huis schatten ze in.
Mocht dit inderdaad niet helpen, heb een angstig vermoeden, ga ik waarschijnlijk over tot ontbinding van de koopovereenkomst.
Mini/BMW hebben tijd en kans genoeg gehad om de problemen te verhelpen.
Ik zie dan wel wat er gebeurd, maar dan staat er bij de dealer (die kan er helaas niks aan doen) grote druk op de ketel.
Misschien gaan ze dan wel over tot grotere vervangingen.
Gister en vandaag 2x per dag gerammeld. :s
Ben het gediesel ondertussen wel een beetje heel erg zat. :evil:
coendek
Stoepsleutelaar

03 dec 2008, 22:33

echt vreemd maar ik heb nergens last van :?
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2008, 22:59

coendek schreef:echt vreemd maar ik heb nergens last van :?
Het rare is, dat niet ieder R56 S er last van heeft.
Het is maar een klein groepje.
Ik hoop voor je, dat het bij jouw Mini wegblijft. Je wordt er echt niet vrolijk van.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2008, 23:56

:( Op het americaanse forum lees je het ook steeds meer. Weer een MINI rijder weg bij MINI vanwege dit? Wanneer worden ze eens wakker? :s
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 11:15

Allemaal terug naar de R53! :D

Nee, blijft klote dit, hoop dat het snel opgelost wordt voor jullie.. andere olie is dat nog een oplossing? Want Mini zit natuurlijk met een contract van Castrol vast, misschien is dat een idee.. noem maar wat. Want het lijkt dat de klepstoters even te weinig smering hebben als de olie koud en stijf is, want is het warm is het weg.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 19:06

Hans schreef:Allemaal terug naar de R53! :D

Nee, blijft klote dit, hoop dat het snel opgelost wordt voor jullie.. andere olie is dat nog een oplossing? Want Mini zit natuurlijk met een contract van Castrol vast, misschien is dat een idee.. noem maar wat. Want het lijkt dat de klepstoters even te weinig smering hebben als de olie koud en stijf is, want is het warm is het weg.
Men heeft me wel gezegd, dat dunnere olie het probleem wel wat verminderd, maar niet wegneemt.
Maar of een ander merk olie de oplossing is weet ik niet. Kan het wel voorstellen bij de dealer.
Als de Mini voor de modificatie weer terug moet, laat ik n.l. gelijk de 1e beurt uitvoeren.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2008, 22:13

Harmar schreef:
parklaneworks schreef:Afgelopen vrijdagochtend mijn MINI opgehaald, inclusief nieuwe kentingspanner. Wat we al een beetje verwachtten..... het heeft niet geholpen
Maandag de dealer even gebeld voor de modificatie (en wat andere zaken),
als het goed is hebben ze het 1/2 december in huis schatten ze in.
Mocht dit inderdaad niet helpen, heb een angstig vermoeden, ga ik waarschijnlijk over tot ontbinding van de koopovereenkomst.
Mini/BMW hebben tijd en kans genoeg gehad om de problemen te verhelpen.
Ik zie dan wel wat er gebeurd, maar dan staat er bij de dealer (die kan er helaas niks aan doen) grote druk op de ketel.
Misschien gaan ze dan wel over tot grotere vervangingen.
Gister en vandaag 2x per dag gerammeld. :s
Ben het gediesel ondertussen wel een beetje heel erg zat. :evil:
Mijn MINI blijft er ook last van hebben, elke week komt het wel een paar keer voor :( . Het blijft een fijne auto om in te rijden, maar dit gediesel is gewoon erg jammer en irritant :evil: . Ik ben op dit moment een beetje garage moe, maar ik ga het zeker nog melden dat de nieuwe kentingspanner niet heeft geholpen....

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”