Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 nov 2008, 01:01

M'n auto schijnt inmiddels klaar te zijn en weer thuis in de garage te staan. Hoorde dat ze ook de kabel waarmee je de motorkap opent hebben vervangen ofzo maar weet nog niet of de geluiden weg zijn. Time will tell...
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2008, 22:44

Gebo schreef: Blok nu uiteindelijk vervangen bij 27.500km
Tijdje niks meer van je vernomen.
Hoe houdt je nieuwe blok het?
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 nov 2008, 23:19

@Harmar;
Nieuwe blok doet het tot op heden (8000km) goed.
Ben benieuwd als het echt koud gaat worden.
Vorige week met een paar nachten vorst dacht ik weer even iets heel vaags te horen...nog even afwachten of het echt iets was... (vorige begon ook pas bij 10.000km :wink: )

Ben redelijk sceptisch, en heb niet veel zin om het traject van dealerbezoeken nog een keer te doorlopen... Bovendien is in februari m'n garantie voorbij, en wat ik hier lees, is er nog steeds geen echte oplossing.

Blijf dit topic dan ook met interesse volgen.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 nov 2008, 19:35

Afgelopen vrijdagochtend mijn MINI opgehaald, inclusief nieuwe kentingspanner. Wat we al een beetje verwachtten..... het heeft niet geholpen :( ! Toen ik de auto bij de dealer startte hoorde ik het weer :shock: . Ik had effe geen zin (en geen tijd) om er weer over te beginnen.

Ik deed vanochtend mijn motorkap open, zag ik dat ze m'n JCW strutbrace hebben beschadigd :evil: ! Het is weer tijd voor een belletje naar de dealer!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2008, 20:39

parklaneworks schreef:Wat we al een beetje verwachtten..... het heeft niet geholpen.

Ik deed vanochtend mijn motorkap open, zag ik dat ze m'n JCW strutbrace hebben beschadigd :evil:
Wow, dit is wel hééééél herkenbaar! Blijf het ontzettend raar vinden.

Ik startte de auto van zuslief, maar die heeft het sinds kort ook weer. Weer geen touw aan vast te knopen wanneer precies... :roll:
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 nov 2008, 21:53

@CooperS-lightningblue: ik kon me herinneren dat het bij jou ook was gebeurd. Ik snap niet hoe ze zoiets voor elkaar krijgen :s ! Een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad!!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 nov 2008, 07:57

Bij mij valt het nu weer mee... maar kan met 90% zekerheid het probleem oproepen.

Start je koude mini.... rij een stukje.... 1 a 2 km. Parkeer hem dan voor minimaal een aantal uur (3 - 4 uur) of pas de volgende dag. Start hem weer... en tada.... je hebt een diesel.

Maar als ik het bovenstaande lees wordt ik niet vrolijk. De "fix" voor mijn mini zal eind december/januari er zijn (als het al een fix is).
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2008, 13:10

Ja hoor het is bij mij ook weer zover. :klap

Vanochtend had ik weer een DIESEL. :'(

Toch is het wel vreemd, het was vanochtend 11,5 graad en hij rammelde dus.
Afgelopen weken is het s'ochtends een paar maal aanzienlijk kouder geweest (heb zelfs 2 graden op de meter gezien) en GEEN last gehad. Oliepijl staat ook nog steeds op MAX.

Van de week maar eens kontakt met Breeman opnemen of er bij hun al iets defintief bekend is over de "Fix" voor de modellen van na april 2007.

Keep you all posted.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

12 nov 2008, 00:31

Ik had vorige week een aantal keren achter elkaar last van dat gare geluid.
Daarvoor ook wel eens maar dan praat ik over bv. 1x per maand ofzo.
Wat ik zo lees/hoor is dat er nog steeds geen kant en klare oplossing voor dit probleem is.
Rest de vraag....wat gaan we doen na de garantieperiode als onze auto toch motorische problemen krijgt

Gisteren ontgrendelde ook mijn kofferbakklep spontaan.
Dit gebeurd wel eens vaker (dan moet ik de kofferbak open doen en goed dicht klappen). Vervolgens de auto aan de kant gezet om de kofferbak goed dicht te doen. Wil ik em open doen raad eens wat.......ik krijg em mooi niet meer open.
Ik kan dus niet meer in mijn kofferbak...... :evil: De hele tijd krijg ik ook een waarschuwing in mijn display.

Nu heb ik de dealer gebeld voor een afspraak en gelijk meerdere (kleine) klachten die ik had aan hun gemeld (waaronder dat gare dieselgeluid). Pas volgende week donderdag kan ik terecht! :shock: en dan hebben ze mij ook nog ertussen moeten proppen (kun je nagaan).

Het is dat ik de auto nog steeds mooi vind, tevreden ben hoe hij rijdt etc. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu wel erg baal van dit alles en ik niet weet of ik MINI blijf rijden. In januari verloopt trouwens ook de 2 jaar garantie op mijn auto.....

Misschien in de toekomst ook maar kijken naar de nieuwe Scirocco ofzo? :mrgreen:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 nov 2008, 07:45

@M-iNdO
dat klinkt heel bekend. Heb nog niet hetzelfde gevoel kunnen krijgen wat ik wel had bij mijn eerdere mini's. Mijn oude coopertjes waren prima.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2008, 13:02

M-iNdO schreef:Misschien in de toekomst ook maar kijken naar de nieuwe Scirocco ofzo? :mrgreen:
Hahaha. Komen nog een paar hele leuke modelletjes aan. Het ziet er waanzinnig goed uit, maar rijd niet zó goed als een MINI. :( Wel jammer dat ze je bijna geen andere keus geven.
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 nov 2008, 01:37

Mijn auto is zoals jullie weten een paar weken terug bij de dealer geweest. Vanwege een hardnekkige tik / kraak die ik zal sinds ik me kan heugen hoorde hebben ze de aandrijfsas vervangen, tevens zouden ze op basis van de PUMA code die in dit topic gepost was iets gaan doen aan het diesel geluid. Aangezien dit allemaal uitliep en ik op vakantie was toen de auto klaar was weet ik niet exact wat ze gedaan hebben. Maar het zal niemand verbazen dat vandaag het diesel geluid weer te horen was... :roll:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Kees en Annet
Racende reporter

17 nov 2008, 08:03

Helaas was het vanmorgen bij ons ook weer zover.
Na een half jaar niets meer gehoord te hebben, was het vanmorgen alsof ik in een diesel reed. :(
Echt een ratelend/rammelend geluid.

Mini staat gewoon in de garage, dus koud kan die het niet gehad hebben. :?

Dus nu ook maar contact opnemen met de dealer.

Annet
Afbeelding
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 nov 2008, 10:00

ik heb het ook al 3 keer voor gehad..

stilleggen en terug starten, en dan draaid de motor terug normaal.. :wink:
maar plezant is iets anders hè..
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

17 nov 2008, 18:43

CooperS-lightningblue schreef:
M-iNdO schreef:Misschien in de toekomst ook maar kijken naar de nieuwe Scirocco ofzo? :mrgreen:
Hahaha. Komen nog een paar hele leuke modelletjes aan. Het ziet er waanzinnig goed uit, maar rijd niet zó goed als een MINI. :( Wel jammer dat ze je bijna geen andere keus geven.
Idd, ze geven je op deze manier bijna geen andere keus. Dus de nieuwe Scirocco rijdt niet zó goed als een MINI?

Maar op welke modelletjes doel je dan CooperS-lightningblue? Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt... :mrgreen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”