Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 jun 2008, 21:12

Afgelopen week is mijn MINI 3 dagen bij de dealer geweest, ze hebben de klepstoters ontlucht en de olie tot en met het bovenste streepje op de peilstok gevuld. Tot nu toe nog geen last gehad........

Leuk detail was dat ze mij vetelde dat er te weinig olie in :s zat. Bij mijn weten is het oliepeil goed als het tot halverwege de twee streepjes op de peilstok komt. Daarnaast gaven ze mij aan dat ik de motor regelmatig warm moet rijden (niet teveel kleine stukjes). Ik heb in nog geen 11 maanden tijd ruim 24.000 kilometer gereden, dus de motor wordt regelmatig warm (naar kantoor rijden is al een half uur). Ik kreeg een beetje de indruk dat ze de oorzaak van het probleem bij mij wilde neerleggen.

Ze wilden mij de bijgevulde olie laten betalen, maar dat hoefde uiteindelijk niet (heb vervolgens wel de rekening van de olie gekregen :evil: ) Dit gaat weer de nodige telefoontjes kosten om het te herstellen......
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 jun 2008, 10:45

@parklaneworks
laten ze er dan een normale oliepijlstok inzetten.....
Als er te weinig olie in zit dan meld de auto dit toch... althans een normale auto wel.....
Ja je moet gewoon verder van huis wonen... die nieuwe auto's ook altijd.... die worden pas warm na 60 kilometer.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

12 jun 2008, 10:57

@Gebo,

hoeveel km's had je blok gedraait Voor het vervangen van de motor?
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jun 2008, 22:05

@coendek:
Problemen begonnen bij ca. 10.000km. Blok nu uiteindelijk vervangen bij 27.500km

Vandaag bericht gehad dat ik m'n MINI morgen (na bijna 6 weken :? ) weer op kan halen!
(maar goed dat je dat van tevoren niet weet......)
Zal m'n best doen om nog wat te horen over het oude blok. Dealer heeft hem zelf los gehad, en ik neem aan dat deze later ook elders nog onderzocht gaat worden...
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 jul 2008, 14:35

even een update (niet veel nieuws... maar toch):

http://www.motoringfile.com/2008/07/07/ ... ix-coming/

Afbeelding
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

12 jul 2008, 14:09

Ik ben vandaag bij de dealer geweest,
en daar werd mij verteld dat er op korte termijn een softwareupdate komt voor het geratel.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jul 2008, 09:27

weer een update:

Bij mij zijn weer de standaard dingen vervangen. Klepstoters,etc.... al bij voorhand gezegd dat dit niet gaat helpen. Maar zij willen graag de standaard zaken die vervangen moeten worden wijzigen.

Mijn mini heeft nu denk ik zo'n 3 maanden geen problemen dus echt een test... en met dit weer lukt dat zeker niet. Ergens in oktober, november als de temperatuur eens flink gaat zakken weten we meer.

Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2008, 21:09

Maak je maar niet ongerust, het antwoord weet je al. :(
Sorry, het is niet anders.
Ik kan me ook niet voorstellen, dat een software update het probleem moet verhelpen.
Maar ja, we wachten zoals gewoonlijk maar af wat er komen gaat. :roll:
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2008, 22:12

marcelclemens schreef:Ik ben vandaag bij de dealer geweest,
en daar werd mij verteld dat er op korte termijn een softwareupdate komt voor het geratel.

is hieromtrent al meer bekend ?
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 jul 2008, 17:30

@snans
Mijn dealer zegt hierover niets te weten. Heb het bericht op motoringfile gelezen.... maar lees en hoor de afgelopen maanden zoveel. Krijgt een beetje een eigen leven al die verhalen.

Afbeelding
Curvy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 jul 2008, 09:56

Ik heb van mijn dealer (de Maassche Venlo) begrepen dat het inmiddels een bekend (en erkend) probleem is. Bij Mini is er een fix in ontwikkeling. Deze zal volgens de Maassche vanaf september/oktober worden uitgerold. Naar verwachting zal het een update van de software zijn.

Grtz.
Curvy
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 jul 2008, 18:13

@Curvy
jammer dat je het topic nog niet goed gelezen hebt. Dan had je kunnen lezen dat het bij ons ook bekend is dat het een bekend en erkend probleem is. Daar hebben wij hier bij newminiclub.nl wel voor gezorgd... lees de rest van het topic eens door zou ik zeggen.

Afbeelding
Curvy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 jul 2008, 20:00

@ kstja0: Topic is mij al lang bekend, daar hoef je me niet op te wijzen... :wink:

Ik dacht echter uit je voorgaande post op te maken dat er bij jou nog geen duidelijkheid was over een eventuele fix. Lijkt me als dit bij mijn dealer bekend is, jouw dealer er ook vanaf moet weten...?

Grtz.
Curvy

PS, moet ik vanaf nu al mijn posts op deze manier gaan verantwoorden?
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 jul 2008, 20:31

@Curvy
niet persoonlijk bedoeld hoor! gewoon blijven reageren zoals je dat altijd al doet.

Dat van die software fix was mij ook al bekend... althans gelezen op de verschillende forums. Maar heb dit nog niet officieel door Mini bevestigd gekregen. Heb ze zelf vandaag nog over gecontacteerd.

Daarom zei ik ook al eerder, dat deze uitspraken vaak een eigen leven gaan leiden. (ook al hebben mensen dit daadwerkelijk zo gehoord) Dat is trouwens een les die ik ook hieruit gehaald hebt. Een soort van sneeuwbal effect.

Afbeelding
Curvy
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 jul 2008, 10:28

@kstja0
No problem!!! :bier

Nu allemaal hopen dat er ook echt een fix gaat komen.

Grtz.
Curvy

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”