Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 mei 2008, 16:10

werner schreef:
Hans schreef:Yep! Ik met de Clubman, maakt geen bal uit, 2006/2007/2008 er nooit een verandering van de fabriek uitgekomen..

Ik zag dat iemand op DF een vastloper heeft gehad met de R56 Cooper-s :? Zal dat hiermee te maken kunnen hebben?
Het is zijn zusje dus denk niet dat zij iedere dag meer dan 7000 toeren maakt met dat ding..

Hmm, er staat nog een GP te koop in Den Haag.. begin een beetje mijn vertrouwen te verliezen in deze motoren..
Ik zou zeggen terug met dat ding, en de GP weer ophalen :wink:
Of erbij.. :wink: Rijd wel erg lekker zo'n Clubman je merkt direct de langere wielbasis.. alleen nu nog ff 230pk :P
r53-d/silver
One wheel wonder
One wheel wonder

21 mei 2008, 19:30

Is dat niet een beetje onhandig? Nu neem je zelf de schade op je (ik ga er vanuit dat de dealer de auto niet terugneemt) terwijl er nu toch wat beweging lijkt te komen van de kant van MINI

Ik vind niet dat ik nu de schade op mij neem , ik heb gewoon geen zin om elke week te lopen zeuren bij de dealer over ratelgeluiden.
Bovendienwas ik een beetje teleurgesteld over de wegligging van de R-56, ik heb daarvoor een R-53 cooper S gehad 3 jaar en deze kleefde gewoon aan de weg , echt een kart. de r-56 geeft dit gevoel van vertrouwen toch duidelijk minder.
En dus nu een goed inruil bod van BMW gekregen , dan hoef ik niet lang na te denken , toch.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2008, 12:06

Nee joh, ik ga echt die GP niet terug nemen.. maar mis hem wel eens.. en die blijft tenminste heel!
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2008, 22:05

Even een laatste bericht van het front.
Bij mijn MCS is, vorige week vrijdag, een gemodificeerde terugslagklep gemonteerd.
Deze moet de olie boven in houden, zodat de klepstoters direct over voldoende olie kunnen beschikken.
Ben benieuwd of het werkt.
Tot nu toe nog rustig onder de kap.
Kreeg ook te horen dat de Cooper over 2 terugslagkleppen beschikt en de MCS heeft er maar 1. Rara. :?
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 mei 2008, 09:04

@Harmar
ja keep us posted..... ben wel heeeel benieuwd.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 mei 2008, 20:05

Ben m'n S nu al bijna 3 weken kwijt, zijn al meerdere zaken geprobeerd, waaronder een nieuwe oliepomp. Blijkt (gelukkig bij de dealer al...) ook niet te werken. Probleem wordt in ieder geval uiterst serieus genomen nu ze het zelf ook hebben gehoord.
Nog geen zicht op wanneer de MINI terug komt. Hoeft van mij overigens ook niet voordat het probleem is verholpen.
Enne...begin me zo langzamerhand al een beetje te hechten aan de vervangende Cooper-D :wink:
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2008, 01:26

Vanochtend de Mini 5 meter verplaatst.
Vanavond weer onder de carport gezet.
En wat "schept mijn verbazing".
Dat K.-ding dieseld.
Hoe schijt ziek kun je worden. :evil:
Plus nog een paar andere irritante dingen: gasveren achterklep roesten/ ramen piepen.
Het wordt allemaal wel vervangen, maar wanneer houdt het een keer op !!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:(
Alfa Romeo mag een slechte naam hebben, maar BMW/Mini heeft bij mij helemaal geen naam meer.
Ik moest mijn frustratie ergens kwijt, en dus jullie zijn de pineut.
Sorry, maar het is niet anders.

Groet

Harry
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 jun 2008, 10:32

@ Harmar: begrijp je frustraties helemaal... :cry:

Wilde je net een pm sturen, om eens te vragen welke klep ze nu precies hebben vervangen, omdat het al weer zo lang goed leek te gaan, maar helaas dus.....

Mijn MINI staat nu inmiddels bijna 4 weken bij de dealer.... :(
Ze zijn wel heel vastbesloten om het te vinden, dus wie weet.....
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2008, 18:35

harmar schreef:Plus nog een paar andere irritante dingen: gasveren achterklep roesten/ ramen piepen.
Het wordt allemaal wel vervangen, maar wanneer houdt het een keer op !!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:(
Die gasveren zijn door het roesten bij mij ook 2 keer vervangen. Het piepen van de ramen kregen ze bij mij na 3 keer ook niet opgelost... :roll: Wen er maar aan, want er zijn nog meer van dat soort dingen, zoals de slotvangers die om de 3 weken opnieuw afgesteld moeten worden, omdat anders de deur gaat suizen of niet meer dicht gaat zonder hem met 300 km/h dicht te gooien, enzovoorts...
Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2008, 19:45

CooperS-lightningblue schreef:
harmar schreef:Plus nog een paar andere irritante dingen: gasveren achterklep roesten/ ramen piepen.
Die gasveren zijn door het roesten bij mij ook 2 keer vervangen. Het piepen van de ramen kregen ze bij mij na 3 keer ook niet opgelost... :roll: Wen er maar aan, want er zijn nog meer van dat soort dingen, zoals de slotvangers die om de 3 weken opnieuw afgesteld moeten worden, omdat anders de deur gaat suizen of niet meer dicht gaat zonder hem met 300 km/h dicht te gooien, enzovoorts...
Bedankt voor de bemoedigende woorden. :wink:
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2008, 01:07

Inmiddels staat m'n S een maand bij de dealer.
Na zo'n beetje alles te hebben geprobeerd (zonder resultaat), is besloten het blok open te maken.
Na inspectie hiervan, is uiteindelijk besloten een nieuwe motor te plaatsen.

Niet echt iets om vrolijk van te worden, maar goed, alternatief doorrijden met het geluid. Is voor mij geen optie.
Hopelijk meer geluk met het nieuwe blok.

Hopelijk hiermee het probleem opgelost. Helaas voor de andere mensen met het probleem (nog)niet echt een duidelijke oorzaak boven water gekomen.
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2008, 12:30

Gebo schreef:Inmiddels staat m'n S een maand bij de dealer.
Na zo'n beetje alles te hebben geprobeerd (zonder resultaat), is besloten het blok open te maken.
Na inspectie hiervan, is uiteindelijk besloten een nieuwe motor te plaatsen.
GEFELICITEERD !!!!!!!!!! :D

Je hebt wel een geduld zeg.
Waarom hebben ze besloten een nieuw blok te plaatsen?
Als ik dit zo lees ga ik ervan uit dat ze wat gevonden hebben.
modena
Be Mini
Be Mini

08 jun 2008, 14:00

zijn er ook nieuwe R56 (een aantal maanden oud)die er last van hebben??Daar ben in benieuwt naar.

gr.Jack :?
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2008, 18:16

@ Harmar:
Omdat zo'n beetje alles al was vervangen, en het geluid nog steeds heftig bleef, is vorige week besloten het blok te openen. Samen met een inspecteur van MINI-nl is toen mede geconstateerd dat 1 cilinder een iets afwijkende kleur had. Het verbrandingsproces was hier klaarblijkelijk anders als in de andere cilinders. Naar ik weet is dit de reden geweest om tot vervanging over te gaan.
Of er verder nog iets is gevonden ga ik zeker vragen als ik hem (hoop volgende week?) weer op ga halen.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

09 jun 2008, 08:47

we zitten nu op totaal 20 R56 S rijders met dit probleem.

Mijn mini gaat 14 juli pas naar de dealer. Vakanties, etc....

Rijd nu trouwens al 1 1/2 maand zonder problemen rond. Ik heb wel, andere olie d'r in gedaan 0W30, Top End treatment en het oliepeil flink op hoogte gehouden. Aan de andere kant het is niet echt koud geweest de laatste periode.

Maar mijn gehele idee over deze auto wordt toch telkens minder. Ik zie nu meer en meer kwaliteitsaspecten die echt een stuk minder zijn dan mijn vorige mini's. Deze mochten misschien wel rammelen maar alles werkte wel gewoon.

Zit al een tijd naar andere auto's te kijken... maar kan nog niet echt wat vinden die de mini kan vervangen. (het moet sowieso een 4 zitter zijn met uitstraling.. maar dit is wellicht een ander topic :D )
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”