Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2008, 13:18

kstja0 schreef:@CooperS-lightningblue & @M-iNdO
Ik wil niet mijn schoonmoeder in de achterbak doen. : P
Nou......... :mrgreen:
Sid schreef:de dealer heeft teveel olie in mn auto gegooid na de eerste beurt (circa 2 tot 3mm boven het max streepje op de peilstok). normaal zou ik dat meteen weer op peil brengen, maar hij loopt echt als een naaimachientje nu! het hele blok loopt stiller en met minder trillingen, geen dieselgeluid of iets meer, echt helemaal goed.
hij wordt ook iets sneller warm en behoudt langer zn temperatuur na uitzetten.
Als iemand anders dit ook eens probeert, want het klinkt erg goed! Het kan zeker geen kwaad, zitten super hoge veiligheidsmarges bij.
Afbeelding
modena
Be Mini
Be Mini

02 mei 2008, 21:51

CooperS-lightningblue schreef:
kstja0 schreef:@CooperS-lightningblue & @M-iNdO
Ik wil niet mijn schoonmoeder in de achterbak doen. : P
Nou......... :mrgreen:
Sid schreef:de dealer heeft teveel olie in mn auto gegooid na de eerste beurt (circa 2 tot 3mm boven het max streepje op de peilstok). normaal zou ik dat meteen weer op peil brengen, maar hij loopt echt als een naaimachientje nu! het hele blok loopt stiller en met minder trillingen, geen dieselgeluid of iets meer, echt helemaal goed.
hij wordt ook iets sneller warm en behoudt langer zn temperatuur na uitzetten.
Als iemand anders dit ook eens probeert, want het klinkt erg goed! Het kan zeker geen kwaad, zitten super hoge veiligheidsmarges bij.
mijn oliepijl staat ook 2mm boven max,zolang dat ik mijn S heb heb ik het dieselgeluid maar een paar keer gehoort.
Volgens mij heeft de dealer het advies gekregen om het pijl zo hoog te zetten.

jack
mini cooper S chili R56 zwart met wit dak navi 19inch verlaagt beektuning jcw bumperset en stoelen leerbekleding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 mei 2008, 15:07

Dit poste nog iemand op mini2.com, misschien interessant:

the year 1999 and 2000 E39 BMW M5's had a similar problem - oil would drain out of the VANOS units when the engine was stopped, and it caused a hell of a rattle (similar sounding to the MCS clips I've heard) for a few seconds on startup. No rhyme or reason as to when it would do it and when it would not as far as I could tell. My own 2000 M5 did it for nearly 4 years before I sold it - it seemed to be worse if the engine had got nice and hot, and was then left and re-started before the engine got totally cold (i.e. while the oil was still reasonably warm). While it sounded awful for a few seconds, it never seemed to cause any problems, or get any worse.

In 2001, BMW introduced a special VANOS Oil Pressure Accumulator which would store some oil under high pressure while the engine was running, keep it in reserve when you stopped the engine, and 'zap' it into the VANOS gear just as you were starting the engine next time round. It cured the problem, and BMW made it available as a 'quiet' warranty repair for owners of older models who complained about the noise. If I remember rightly, it was about £1,100 worth fitted if you wanted it done outside of warranty.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2008, 08:32

Berthil schreef:Dit poste nog iemand op mini2.com, misschien interessant:

In 2001, BMW introduced a special VANOS Oil Pressure Accumulator. It cured the problem, and BMW made it available as a 'quiet' warranty repair for owners of older models who complained about the noise. If I remember rightly, it was about £1,100 worth fitted if you wanted it done outside of warranty.

Dit komt helaas maar al te vaak voor;
ALLEEN VERVANGEN / REPAREREN ALS DE KLANT ZEURT! ANDERS GEWOON LATEN BOLLEN.
:evil:
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 mei 2008, 17:24

Deze kwam ik ook nog tegen op het web.

Helaas mag ik nog geen linkjes plaatjes dus zul je hem zelf even aan elkaar moeten plakken :)

motoringfile dot com
/2008/02/20/r56-mcs-engines-cold-start-issue-exposed/
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2008, 09:16

Waarom lees of hoor ik nooit wat over problemen met de turbo diesel motoren die in de Mini's liggen (OneD en CooperD) ???

:roll:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 mei 2008, 16:10

http://www.bmwz8.us/pdf/zz-VANOS_s62.pdf

Jullie hebben ook vast ergens het nieuws gelezen dat de 1-serie ook de Cooper S motor krijgt?
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mei 2008, 16:40

Nou jongens sleutelen dan maar zou ik zeggen 8)
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2008, 17:23

[In 2001, BMW introduced a special VANOS Oil Pressure Accumulator which would store some oil under high pressure while the engine was running, keep it in reserve when you stopped the engine, and 'zap' it into the VANOS gear just as you were starting the engine next time round. It cured the problem, and BMW made it available as a 'quiet' warranty repair for owners of older models who complained about the noise. If I remember rightly, it was about £1,100 worth fitted if you wanted it done outside of warranty.[/i]
Afgelopen donderdag door de dealer gebeld, over het dieselgeluid. Met name naar de stand van zaken.
Ze willen het probleem proberen te tackelen, en de bevindingen doorspelen naar BMW/MINI Nederland en Duitsland.
Tevens werd me verteld dat ze binnenkort iets in de geest van bovenstaande in mijn MCS gaan monteren. :D
De dealer heeft het besteld, en zodra het betreffende onderdeel binnen is, krijg ik bericht. :yeah
Zodra ik wat meer weet post ik het.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mei 2008, 18:40

harmar schreef:

[In 2001, BMW introduced a special VANOS Oil Pressure Accumulator which would store some oil under high pressure while the engine was running, keep it in reserve when you stopped the engine, and 'zap' it into the VANOS gear just as you were starting the engine next time round. It cured the problem, and BMW made it available as a 'quiet' warranty repair for owners of older models who complained about the noise. If I remember rightly, it was about £1,100 worth fitted if you wanted it done outside of warranty.[/i]
Afgelopen donderdag door de dealer gebeld, over het dieselgeluid.
Tevens werd me verteld dat ze binnenkort iets in de geest van bovenstaande in mijn MCS gaan monteren. :D
De dealer heeft het besteld, en zodra het betreffende onderdeel binnen is, krijg ik bericht. :yeah
:shock: Oef!

Een doorbraak? :?

Keep us posted!

:D
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 mei 2008, 20:07

Vanmiddag ontving ik een reactie op onze brief richting Mini NL. Alle mensen die zich hebben aangemeld met dit probleem heeft een kopie(pdf) van mij per mail gekregen.

Wat ik hier kort uit kan halen is dat ze het probleem wel erkennen maar dat de oplossing niet altijd eenduidig is. Verder geven ze in de brief aan dat zij andere Cooper S rijders (buiten mijzelf) graag van dienst te willen zijn en er alles aan willen doen om overlast zoveel mogelijk te beperken en ieder afzonderlijk geval waardig te behandelen. Ook geven zij aan dat dit probleem niet schadelijk is voor je mini. Zij raden verder aan dat een ieder met dit probleem zijn of haar dealer zal bezoeken om het probleem (opnieuw) te laten beoordelen. Alle dealers zullen nogmaals duidelijk bericht worden hierover, zodat hier geen misverstanden over kunnen ontstaan.

dus resume:
-erkenning van het probleem (zwart op wit)
-dealers kunnen zich niet verschuilen achter het feit dat het probleem niet bekend is.. het is bekend bij Mini NL. (zwart op wit)
-iedereen met het probleem moet nogmaals, zo geven zij dat in de brief ook aan, langs hun eigen dealer voor dit probleem.

Ik heb iedereen die zijn gegevens heeft aangeleverd dan ook geadviseerd om de brief bij het eerst volgende bezoek voor te leggen bij zijn of haar dealer.

Mijn dealer zal volgende week een afspraak maken met mij om zaken te checken, testen en eventueel te vervangen.

@harmar
klinkt goed..... ben wel heeeel benieuwd. Zelf rijd ik nu weer weken zonder startgeluid problemen..... : P
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 mei 2008, 21:23

Ik heb de brief gelezen, het is in ieder geval goed om te zien dat het probleem wordt erkend!

Het heeft of met deze brief (ik denk het wel) of met mijn recentelijk ingezonden (kleine 2 weken terug) 'uw mening formulier' te maken, waarin ik dit probleem ook heb aangekaart, maar begin deze middag ben ik door mijn dealer (Breeman) gebeld met de vraag om een afspraak te maken, om het geluid trachten te verhelpen (evt. vervangen klepstoters ed). Het zijn de stappen die reeds ook al bij enkele andere rijders hier op forum zijn uitgevoerd.

2 juni gaat 'tie naar de garage, waar ze hem zeker enkele dagen houden. Gezien de ervaringen van enkelen hier op het forum ben ik benieuwd of het gaat helpen. Maar goed het is in ieder geval een begin en mocht dit geen resultaat hebben, wellicht is dan de oplossing die bij Harmar wordt geprobeerd een goede (en hopelijk laatste) volgende stap!

@harmar: ben erg benieuwd naar het resultaat. Laten we hopen dat dit de juiste oplossing is :) !
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 mei 2008, 10:14

Mijn S moest afgelopen dinsdag weer terug naar de dealer (en staat daar nog steeds).
Het vervangen van de klepstoters de vorige keer heeft niets geholpen, dus tijd voor een volgende stap.

Vrijdag ontving ik het bericht dat het nu gezocht werd in de oliepomp. Nieuwe oliepomp is nu besteld, en wordt volgende week gemonteerd.

Ben wederom benieuwd, en hou jullie op de hoogte!
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 mei 2008, 20:13

kstja0 schreef:@harmar
klinkt goed..... ben wel heeeel benieuwd. Zelf rijd ik nu weer weken zonder startgeluid problemen..... : P
Kan je een hand geven, de mijne heeft vanaf 25-4 niet meer gerammeld.
Maar ja, je weet het, het kan elk moment weer gebeuren. :s
320d touring
BBQ hulpkok

11 mei 2008, 20:18

Wel vreemd dat ze niet weten wat de oorzaak van het geluid is maar wel zeggen te weten dat het geen kwaad kan en we ons geen zorgen hoeven te maken !? :roll:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”