Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 22:23

320d touring schreef:
Jenkins schreef:
kstja0 schreef:Wat ik trouwens ook terug lees bij mini2 en NAM forums is dat hoe harder (lees hardrijden, snel optrekken etc...) je de mini de sporren geeft des de minder dit soort "geluids" problemen lijken voor te komen.
Klinkt heel aannemelijk.
Wordt, denk ik, veroorzaakt door de veel hogere oliedruk die de hogere toerentallen van de oliepomp opbouwt.
Kaj reed toch echt wel heel erg stevig met z'n Mini en die had er het meest last van, die van ons (turbootje) komt amper boven de 2 duizend toeren en heeft het geluid pas 1x gemaakt. :roll:
Tja,
ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten....
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 22:43

kstja0 schreef:Wat ik trouwens ook terug lees bij mini2 en NAM forums is dat hoe harder (lees hardrijden, snel optrekken etc...) je de mini de sporren geeft des de minder dit soort "geluids" problemen lijken voor te komen.
Oke, maar is dat als je hem netjes af laat koelen voor je hem neer zet of zet je hem dan direct stil? Dat scheelt namelijk ook nog. Ik reed vaak binnendoor terug naar huis, waar ik m'n auto flink op z'n staart trapte. Ik ben nooit zo van het "nalopen" geweest... :oops: Hoewel ik de laatste 2-3 kilometer altijd wel rustig aan deed. Echter heb ik nooit verschil gehoord tussen nalopen of niet-nalopen.

Overigens is onze oprit ook schuinaflopend en stond de neus van mijn MINI ALTIJD omhoog als hij buiten stond. Heb het 1 keer gedaan met de neus naar beneden (besproken in dit topic) en toen had ik er op 2 van de 5 keer na geen last van... :?

Blijft vaag... :?
Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 apr 2008, 00:15

zit nu op 14 formulieren. Denk niet dat het er nu nog veel meer worden. Heb hierover autoblog gemaild maar nog geen reactie. Bij kassa wat op het forum gezet. Geen echte reacties......
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 apr 2008, 13:22

weer wat nieuws. Nissan kent dit probleem ook!

http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-faul ... ld-32.html

Afbeelding
turbootje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2008, 15:15

Hoe toevallig:
Ik vertelde mijn ouders over dit probleem.
Zij rijden al jaren Peugeot en vertelden me dat ze bij hun vorige 307SW ook regelmatig het tractorgeluid hadden! Hij is daarvoor regelmatig terug geweest naar de garage, maar het probleem is nooit opgelost Dat ding heeft sowieso het eerste jaar meer in de garage gestaan, dan dat ze ermee konden rijden :s Nu rijden ze alweer ruim een jaar in hun 2e 307SW en daar is niks mee aan de hand....
MINI..what else?! :))
Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

24 apr 2008, 15:58

Waarom geen BMW blok in zo'n MINI, doe eens gek...een 6 cylinder blok een keer? Ik weet dat het niet gaat passen omdat de bmw blokken in lijn zijn, dan maar een wat forsere MINI haha :wink:

Bij mij heeft het vervangen van de kettingspanner het probleem in ieder geval niet uit de wereld geholpen. Ik heb wel het idee dat ie iets beter rijdt/oppakt.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 apr 2008, 20:26

Aan iedereen die het formulier heeft ingevuld op de start pagina, heb ik de brief verstuurd.

Afbeelding
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

24 apr 2008, 23:06

De brief ziet er goed uit, ik heb geen op- of aanmerkingen. Kan wat mij betreft zo verstuurd worden naar MINI NL.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

25 apr 2008, 09:12

Beste mensen,

Ik lees de topic over het ratelgeluid van de twinscroll turbo van de Cooper S. ter info, ik heb met heel veel plezier een een R53S gereden, en rijdt nu een BMW 135i. Ook deze auto is een benzine twinscroll turbo. Ik ben niet technisch, dus misschien mag ik deze parallel helemaal niet trekken, maar misschien heeft het iets met de opzet van deze motor te maken, want dat traktor (diesel) geluid dat jullie beschrijven, herken ik ook zeker bij mijn auto.

Misschien is mijn 135i wat stiller maar de klankkleur (het soort geluid) komt, vind ik, sterk overeen met die van de R56s.

Overigens vind ik dat grommen wel mooi eigenlijk. Dat grommende blok geeft daardoor ook een prachtige input voor het R56S mooie(!) uitlaat geluid. Juist die diepe grommende roffel van de R56S, vond ik vanaf het begin al heel opmerkelijk. Vooral die Alta r56s uitlaat, hier ergens op het web waar een mooie geluids en beeldopname is, klinkt prachtig.

Enfin, ik heb niet de ruim 40 pagina's over deze topic gelezen, en misschien is er er al van alles over gezegd. Maar dit wilde ik aan jullie meegeven.
Veel rijplezier!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 apr 2008, 09:32

@Ferdinand
dit gaat totaal over iets anders! dit is geen grommen meer. Dit is ongeveer hetzelfde antwoord dat wij van de Mini dealer krijgen. Kijk maar eens naar de filmpjes die je ergens in het begin van dit forum kan vinden.

Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2008, 09:54

Ferdinand, wat de 135i heeft, is totaal niet wat de R56 heeft..... en vice versa. De 135i klinkt niet als een John Deer trekker. :( Anders ging ik nooit in die wagen rijden en als da wel zo is dan denk ik nog wel ff na over die BMW :P :P

(ff voor de goede orde de wagen waarin ik test gereden heb ik, is kort en klein gereden vorige week.... Voor 450 Euro heeft iemand die wagen om een boom heen gevouwen :s :s )

MR
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

25 apr 2008, 15:04

aha, ok, bedankt. Heb inderdaad even gebladerd door alle punten die jullie noemden. Wat niet goed is, zal moeten worden hersteld, dat is waar. Succes met de groepaktie naar BMW toe, het zal toch zeker kracht moeten bijzetten in jullie aktie.

@MR, je bedoelt, heeft iemand die test coupe 135i in de prak gereden? zonde..
Veel rijplezier!
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2008, 15:44

Yup die wagen hebben ze in de prak gereden. Die zwarte is niet meer.... Ze hebben nu geen 135i meer binnen BMW NL.

MR
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 apr 2008, 20:26

a fijn... sinds de laatste melding volgens mij 2 weken geleden... heb ik geen "geluids" problemen meer gehad. Wordt je toch gek van!?!

Afbeelding
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 apr 2008, 22:05

kstja0 schreef:Aan iedereen die het formulier heeft ingevuld op de start pagina, heb ik de brief verstuurd.
Tom,

Allereerst bedankt voor het opstellen van de brief, :)) dit verdient zeker een Karma, mag van mij ook op 1 opmerking na zo de deur uit volgende week.
Ik heb als opmerking, wellicht ten overvloede, dat het ook R55 S'en zijn die er last van hebben. :(
Dus van mijn kant graag R55 en R56 vermelden in de brief.

Je weet maar nooit, straks gaan ze een terugroepactie voor alle R56 S'en houden en vergeten ze de R55 S'en :O

Ik ga denk ik op het forum van Autovisie ook een oproep doen ( of is dit al gedaan) en ze verwijzen naar onze site en forum, misschien levert dat ook nog wat op.

grtz

Cooperdriver

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”