Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 14:11

kstja0 schreef:Wat ik trouwens ook terug lees bij mini2 en NAM forums is dat hoe harder (lees hardrijden, snel optrekken etc...) je de mini de sporren geeft des de minder dit soort "geluids" problemen lijken voor te komen.
Klinkt heel aannemelijk.
Wordt, denk ik, veroorzaakt door de veel hogere oliedruk die de hogere toerentallen van de oliepomp opbouwt.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 apr 2008, 14:47

@Jenkins
verklaart ook meteen waarom Hans minder/geen last heeft met al dat getune aan zijn Mini.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 apr 2008, 15:01

Jenkins schreef:
kstja0 schreef:Wat ik trouwens ook terug lees bij mini2 en NAM forums is dat hoe harder (lees hardrijden, snel optrekken etc...) je de mini de sporren geeft des de minder dit soort "geluids" problemen lijken voor te komen.
Klinkt heel aannemelijk.
Wordt, denk ik, veroorzaakt door de veel hogere oliedruk die de hogere toerentallen van de oliepomp opbouwt.
Ik heb er sinds de Works tuning ook minder last van dan daarvoor. Er was 1 uitzondering: toen m'n auto met wintersport een week had stilgestaan in de garage was het geluid daarna erger dan ik het ooit gehoord had. Een uur later spoot er olie over het hele motorblok heen en kon ik gedwongen nog een paar dagen skiën...
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 15:33

kstja0 schreef:@Jenkins
verklaart ook meteen waarom Hans minder/geen last heeft met al dat getune aan zijn Mini.
Hij is helaas nog steeds standaard.. :evil: (ben er vanmorgen ook uit gereden door een Subaru.. :? )
maar verder rij ik natuurlijk nooit hard :lol: dus vandaar misschien dat ik er minder last van heb, het komt alleen maar voor bij poetsers :wink: (sorry flauw grapje maar kon het niet laten :mrgreen: )
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 apr 2008, 15:53

@Hans,
geeft niet, al wordt je nu wel erg persoonlijk, ben ook een poetser... :zwaai

Weer even een tussenstand. Heb nu 12 formulieren ontvangen. Ik stel voor de brief eind deze week eruit te doen. Zoals Berthil al eerder zei, moeten we hier niet te lang mee wachten.

Iedereen die het formulier heeft ingevuld zal deze week de brief nog te zien krijgen en kan hier nog wat opmerking over geven. Het is een eerste brief die vanuit dit forum wordt verstuurd hierover. Ik wil alles nog openhouden en genoeg ruimte geven voor Mini NL om te reageren.

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 apr 2008, 16:00

12 is natuurlijk niet zo veel, er moeten er meer zijn buiten de website met dit probleem.
Misschien is het verstandig nog wat meer bekendheid te geven aan deze actie om het aantal formulieren wat op te hogen?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 16:32

ik moet hem nog invullen, maar nu geen tijd om al die nrs op te zoeken.
hoop hem eind deze week te versturen.

@ berthil, kun je hem ook engelstalig maken? misschien kunnen we dan op mini2.com en nam posten, of was alleen nederland de bedoeling....
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 apr 2008, 16:52

Ja voor Mini NL lijkt het me beter het bij alleen Nederlanders te houden.
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 apr 2008, 16:53

Ik dacht dat alleen Nederland de bedoeling was.

Er valt bijvoorbeeld aan een mailtje richting Autoblog.nl te denken.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2008, 18:18

ok :)
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 apr 2008, 18:53

Berthil schreef:Er valt bijvoorbeeld aan een mailtje richting Autoblog.nl te denken.
En autoweek, autovisie, autokampioen, autoreview etc :wink:
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

22 apr 2008, 19:03

Gisteren mijn auto weer opgehaald (kettingspanner vervangen).
Liep als een zonnetje, geen ratel/dieselachtig geluid. Ik weet niet wat ze precies gedaan hebben maar het leek ook wel alsof de motor en de koppeling eerder/beter oppakt (weet het eigenlijk wel zeker). Hij rijdt gewoon iets beter/soepeler naar mijn idee (vooral bij lagere toeren).

Anyway, in de middagpauze even naar mijn auto gelopen om te kijken of ie misschien HET geluid zou produceren. Druk op de startknop en bij het stationair lopen geen probleem maar bij het geven van gas rond de 2000 toeren hoorde ik weer dat ratel/tikkende geluid. Uit het werk op weg naar huis na het starten gelijk dat ratel/tikkend dieselgeluid. Zoals "gewoonlijk" verdween het geluid na een aantal minuten.

Het "probleem" is dus niet opgelost :cry:
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 apr 2008, 20:09

De bedoeling is alleen Nederlandse R56 (S) rijders te benaderen.

Heb bij www.vara.nl/kassa al een topic aangemaakt. Wellicht komt hier wat uit. Zal eens autoblog vragen of ze hier wat mee kunnen doen.

Als iemand nog zin heeft autoweek, autokampioen aan te willen schrijven: By all means.

@Berthil
In de verschillende forums etc.... kan ik een ieder gewoon verwijzen naar dit forum? (m.a.w. voorzie jij geen stormloop, stalkers en andere wellicht gespuis die nadelige gevolgens zou kunnen hebben voor newminiclub.nl?)

Afbeelding
320d touring
BBQ hulpkok

22 apr 2008, 20:25

Jenkins schreef:
Klinkt heel aannemelijk.
Kaj reed toch echt wel heel erg stevig met z'n Mini en die had er het meest last van, die van ons (turbootje) komt amper boven de 2 duizend toeren en heeft het geluid pas 1x gemaakt. :roll:
Laatst gewijzigd door 320d touring op 22 apr 2008, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 apr 2008, 21:07

kstja0 schreef:@Berthil
In de verschillende forums etc.... kan ik een ieder gewoon verwijzen naar dit forum? (m.a.w. voorzie jij geen stormloop, stalkers en andere wellicht gespuis die nadelige gevolgens zou kunnen hebben voor newminiclub.nl?)
Gebruik dan de link die Google geeft als deze zoekt, hier is geen account voor nodig.
Zo wordt onnodig account aanmaken voorkomen:
http://www.newminiclub.nl/forum/about6177.html

Verder zal het wel meevallen. Jij krijgt zelf de rommel via het formulier binnen :)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”