Toch gek als alleen al zeker 15 mensen uit dit topic het probleem bij hun dealer gemeld hebben en in zeker meer dan 3 gevallen is overgegaan tot vervangen van onderdelen, ik neem niet aan dat de dealer dat zonder overleg met Mini Nederland doet. Maar ik sluit niet uit dat in de andere gevallen waar niks aan het probleem gedaan is de dealers het verder niet hebben doorgegeven aan Mini Nederland.Gebo schreef:Castrol heeft daarop contact opgenomen met MINI-NL, en ontving van MINI-NL de volgende reactie:
Er zijn ons slechts een paar meldingen binnengekomen betreffende problemen bij de MINI, waarbij na een koude start gedurende 1-2 minuten het tikken van de hydraulische klepstoters (HVA) hoorbaar zijn.
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
En het zieke van DEZE specifieke situatie is: De geautoriseerde BMW/Minidealer verkoopt dit spul zelf!!!!!!!!
Maar wie heeft ze dat ooit horen zeggen?
't Is dat ik de vertegenwoordiger van Forté eens op een open dag bij Keram heb ontmoet.
Liet me zien hoe vuil de kleppen van een 10.000 km jonge Mini One van binnen uit ziet.
Bij de grote beurt wordt zelfs standaard de Fuel System Cleaner in elke tank van een BMW gegooid.
Altans, bij Keram doen ze dat.
Ja, dat weet ik.harmar schreef:Bedankt voor de tip. Ga ik uitproberen, maar weet je ook waar je die handel kunt kopen?Jenkins schreef:Voor degenen die hun R56S behouden, niet hopen op hulp van de importeur/fabrikant en wat meer zorg willen besteden aan hun motorblok;
Top End Treatment van Forté zou dan wellicht een verstandige keuze kunnen zijn.
En het zieke van DEZE specifieke situatie is: De geautoriseerde BMW/Minidealer verkoopt dit spul zelf!!!!!!!!
Maar wie heeft ze dat ooit horen zeggen?

't Is dat ik de vertegenwoordiger van Forté eens op een open dag bij Keram heb ontmoet.
Liet me zien hoe vuil de kleppen van een 10.000 km jonge Mini One van binnen uit ziet.

Bij de grote beurt wordt zelfs standaard de Fuel System Cleaner in elke tank van een BMW gegooid.
Altans, bij Keram doen ze dat.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
(En een enkele dealer zal zelfs meer proberen te claimen, maar dat is weer een heel andere kwestie.
)
De dealer zal bij elke claim een reden voor het geclaimde moeten opgeven, anders zal de importeur 'm niks vergoeden.
Dus je vermoeden is helaas niet terecht.
ELK onder garantie vervangen onderdeel zal een dealer claimen bij de importeur.Des schreef:Toch gek als alleen al zeker 15 mensen uit dit topic het probleem bij hun dealer gemeld hebben en in zeker meer dan 3 gevallen is overgegaan tot vervangen van onderdelen, ik neem niet aan dat de dealer dat zonder overleg met Mini Nederland doet.
(En een enkele dealer zal zelfs meer proberen te claimen, maar dat is weer een heel andere kwestie.

De dealer zal bij elke claim een reden voor het geclaimde moeten opgeven, anders zal de importeur 'm niks vergoeden.

- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb afgelopen vrijdag ook melding gemaakt van het probleem bij de dealer (Breeman). Ik kreeg daar hetzelfde verhaal te horen als bij Cooperdriver. Ik heb ook aangegeven dat ik niet op tussenoplossingen zit te wachten, maar het pas wil laten repareren als er een structurele oplossing is.
Het verhaal werd op een manier gebracht, dat ik me vooral geen zorgen hoefde te maken, ik heb min of meer moeten aandringen dat het probleem bij mijn wagen werd geregistreerd
!. Hij schreef het eerst op een post-it, nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk wordt ingevoerd!
Oh ja, vanochtend en begin deze middag werd ik flink op dieselgeluid getrakteerd! Duurde nu langer dan normaal
!
Het verhaal werd op een manier gebracht, dat ik me vooral geen zorgen hoefde te maken, ik heb min of meer moeten aandringen dat het probleem bij mijn wagen werd geregistreerd

Oh ja, vanochtend en begin deze middag werd ik flink op dieselgeluid getrakteerd! Duurde nu langer dan normaal

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mijn dealer zijn dat alle vervangingen, bij mijn auto, gedaan na overleg met BMW/Mini.
Dus die weten echt wel wat er aan de hand is, alleen de oplossing is het probleem.
Een dunnere olie schijnt de pijn iets te verzachten (lees minder lawaai). Dit volgens de dealer.

Dus die weten echt wel wat er aan de hand is, alleen de oplossing is het probleem.
Een dunnere olie schijnt de pijn iets te verzachten (lees minder lawaai). Dit volgens de dealer.
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een dealer niet zomaar onderdelen gaat vervangen zonder met Mini Nederland te overleggen.
Als wat jij zegt klopt, en daar ga ik ook vanuit, dan klopt mijn vermoeden toch juist wel? Misschien had ik het niet helemaal duidelijk geformuleerd maar wat ik bedoelde te zeggen was dat:Jenkins schreef:ELK onder garantie vervangen onderdeel zal een dealer claimen bij de importeur.Des schreef:Toch gek als alleen al zeker 15 mensen uit dit topic het probleem bij hun dealer gemeld hebben en in zeker meer dan 3 gevallen is overgegaan tot vervangen van onderdelen, ik neem niet aan dat de dealer dat zonder overleg met Mini Nederland doet.
(En een enkele dealer zal zelfs meer proberen te claimen, maar dat is weer een heel andere kwestie.)
Een dealer niet zomaar onderdelen gaat vervangen zonder met Mini Nederland te overleggen.
Des - GT spirit . com
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn auto staat gewoon buiten en ik heb er , tot nu toe, alleen met koude omstandigheden last van gehad.
zoals ik al geschreven heb zal ik bij de eerstvolgende keer als het probleeem zich voordoet opnieuw kontakt opnemen met mijn dealer, ook als het wat minder koud is.
Ik zal ze dan ook melden dat het bij andere MINI's NIETS met de buitentemperatuur heeft te maken.
Dank voor de reactie, ik gaf alleen het antwoord van mijn dealer op mijn persoonlijke melding.M-iNdO schreef:Is idd bullshit, die van mij doet het zelfs bij zomertemperaturen.Des schreef:@Cooperdriver: Dat van de koude omstandigheden is onzin want zowel die van Kaj als die van mij hebben het geluid ook gegeven bij 15 graden+. En die van mij staat vrijwel altijd in de garage waar het bijna niet onder de 10 graden wordt.
Na lange tijd het geluid niet meer gehad te hebben had ik er vorige week toch weer last van, gisteren eigenlijk nog. Ik heb wel het idee dat het geluid/geratel niet meer zo erg extreem is.
Mijn auto staat gewoon buiten en ik heb er , tot nu toe, alleen met koude omstandigheden last van gehad.
zoals ik al geschreven heb zal ik bij de eerstvolgende keer als het probleeem zich voordoet opnieuw kontakt opnemen met mijn dealer, ook als het wat minder koud is.
Ik zal ze dan ook melden dat het bij andere MINI's NIETS met de buitentemperatuur heeft te maken.
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Onze auto stond in een verwarmde garage 15 gr. en hij klonk ook als een oude trekker.
Ook wij willen geen reparaties die niet helpen, dus we wachten rustig af.
Onze mini houdt zich redelijk rustig.
Gelukkig nog maar 2X het geluid gehoord.
Annet
Het heeft inderdaad niets met de buiten temperatuur te maken.Cooperdriver schreef:
Dank voor de reactie, ik gaf alleen het antwoord van mijn dealer op mijn persoonlijke melding.
Onze auto stond in een verwarmde garage 15 gr. en hij klonk ook als een oude trekker.

Ook wij willen geen reparaties die niet helpen, dus we wachten rustig af.

Gelukkig nog maar 2X het geluid gehoord.
Annet
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klopt inderdaad. Zonder overleg / claimprocedure zal geen enkele dealer wat onder garantie vervangen.Des schreef:Als wat jij zegt klopt, en daar ga ik ook vanuit, dan klopt mijn vermoeden toch juist wel? Misschien had ik het niet helemaal duidelijk geformuleerd maar wat ik bedoelde te zeggen was dat:Jenkins schreef:ELK onder garantie vervangen onderdeel zal een dealer claimen bij de importeur.Des schreef:Toch gek als alleen al zeker 15 mensen uit dit topic het probleem bij hun dealer gemeld hebben en in zeker meer dan 3 gevallen is overgegaan tot vervangen van onderdelen, ik neem niet aan dat de dealer dat zonder overleg met Mini Nederland doet.
(En een enkele dealer zal zelfs meer proberen te claimen, maar dat is weer een heel andere kwestie.)

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het gekke is dat mijn Mini op de oprit staat en normaal met de neus iets omhoog (loopt een klein beetje schuin naar boven mijn oprit) en de enige keer dat ik er last van gehad heb stond de Mini met de neus naar beneden.. hebben jullie hier ook ervaringen mee? of was dat toevallig..
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
@Hans
deze theorie is bij mini2.com besproken. En het lijkt inderdaad het probleem te verergeren met de neus naar beneden. Maar kan je hem eens "normaal" neerzetten.... kan je tenminste ook het formulier invullen : P
Wat ik trouwens ook terug lees bij mini2 en NAM forums is dat hoe harder (lees hardrijden, snel optrekken etc...) je de mini de sporren geeft des de minder dit soort "geluids" problemen lijken voor te komen.
deze theorie is bij mini2.com besproken. En het lijkt inderdaad het probleem te verergeren met de neus naar beneden. Maar kan je hem eens "normaal" neerzetten.... kan je tenminste ook het formulier invullen : P
Wat ik trouwens ook terug lees bij mini2 en NAM forums is dat hoe harder (lees hardrijden, snel optrekken etc...) je de mini de sporren geeft des de minder dit soort "geluids" problemen lijken voor te komen.
The Member Formely Known As KSTJA0

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
MINI....built to race!?kstja0 schreef: Wat ik trouwens ook teruglees bij mini2 en NAM forums is dat hoe harder (lees hardrijden, snel optrekken etc...) je de mini de sporren geeft des de minder dit soort "geluids" problemen lijken voor te komen.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors