Oproep Tros Radar Mini Cooper S

De 2e generatie vanaf 2006
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 mar 2012, 20:42

Valt wel samen met the Italian Job op SBS 6 :)
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2012, 20:49

Haha, zelfs het forum was in beeld. Ik zag o.a. posts van frankie en P5ycH0 voorbijkomen. :lol:
Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

05 mar 2012, 21:00

Ik zit ook naar Jan te kijken en die erg zenuwachtige dame van Peugeot :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2012, 21:06

Leuk stukje wel! Mooi tv-debuut, Jan! :icon_top:

Maar nu Dries Roelvink in beeld komt wordt het tijd om snel naar The Italian Job over te schakelen. :wink:
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

05 mar 2012, 21:13

Wat een onvoorstelbaar slap interview... Die peugeotmevrouw had nog wel wat meer doorgezaagd mogen worden! Teleurgesteld.... :? :? :? :? :? :?

@jan ik heb naar je gezwaaid hoor :mrgreen:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2012, 21:13

Wat een slecht verhaal zeg van Peug... geen recall want de motor raakt niet defect. Dus pas als de hele handel uit elkaar valt komt er een recall? Terwijl ze wel bevestigen dat het product vanaf eind 2010 is aangepast. Daarmee erkennen dat alle THP motoren van vóór 2010 gewoon dit probleem hebben/kunnen krijgen.

Overigens, wat ik al eerder zei... wanneer er uit een deugdelijk expertiserapport blijkt dat er een gebrek aanwezig is, kun je 100% vergoeding eisen. Aangezien in dit geval blijkbaar simpelweg bekeken kan worden of de ketting is uitgerekt (zag ik net, 5 cm zelfs) is dat appeltje eitje. Kosten van expertise kun je ook verhalen als de dealer niet meewerkt, mits 2x aangemaand (aanrader) Is herstel niet mogelijk kun je altijd nog de auto laten vervangen of de koopovereenkomst ontbinden, dus auto terug, geld terug.. zelfs zonder enige afschrijving! (quelle arrest, al wijzen lang niet alle rechters dit toe, maar het is zeker eisbaar):

" Volgens het Bundesverband, de Spaanse en de Oostenrijkse regering en de Commissie van de Europese Gemeenschappen wordt in artikel 3, lid 3, van de richtlijn duidelijk bepaald dat niet alleen het herstel door de verkoper van een niet-conform goed, maar in voorkomend geval ook de vervanging van dat goed door een conform goed zonder kosten voor de consument moet worden verricht. De verplichting tot kosteloos herstel of kosteloze vervanging is een onlosmakelijk geheel dat de koper beoogt te beschermen tegen het risico van financiële lasten die hem ervan zouden kunnen weerhouden zijn rechten te doen gelden. "

Samengevat: de beste man van de Tros Autoshow heeft groot gelijk als die stelt dat je 'gewoon moet blijven doorgaan', aangezien je uiteindelijk gelijk zult krijgen :wink:

Sterker nog, op basis van bovenstaande kun je met een beetje 'mazzel' de auto inruilen voor een soortgelijk nieuw model, al zou het in 99% van de gevallen niet zo'n juridische (slepende) kwestie worden vermoed ik :lol:
Laatst gewijzigd door Shag op 05 mar 2012, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
volumex
Enthousiast
Enthousiast

05 mar 2012, 21:14

BMW/MINI komt er wel erg genadig vanaf. In TROS RADAR vooral aandacht voor de PSA-merken. Maar geen serieuze blik op de problemen waarmee diverse MINI-rijders ook nu nog worden geconfronteerd. En ook geen pr-heer -of dame die hoeft op te draven om een verklaring te geven voor de afhoudende/afwachtende houding van import- en dealerorganisatie.... Ik meld me morgen bij mijn dealer om de coulance die BMW/MINI zegt te betrachten te testen. Wordt vervolgd.
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

05 mar 2012, 21:17

Jeetje nou, mw. Fassbender haperde net zo als de Peugeotmotoren. Itt tot Jan...TOP gedaan mister Parklaneworks!!! :-))
Marcel Always Open
Cabrio-King

05 mar 2012, 21:20

Ok een ding moet, ik ze nageven... De problemen bij de peugeots/citroens lijken een stuk ernstiger en mini heeft eerder ingegrepen.

Wat me verbaasde is dat het bij PSA ook gewoon op niet-sportieve modellen voorkomt , had ik niet verwacht

Maar de opmerking dat het geen structureel probleem is, is een serieuze belediging aan je eigen klantenkring.
Shag, dank voor je inspanningen om altijd zo uitgebreid tijd te nemen om de juridische kant toe te lichten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
volumex
Enthousiast
Enthousiast

05 mar 2012, 21:24

Maar er kwam bij die mevrouw uiteindelijk na veel aandringen nog wel een toezegging uit dat mensen met problemen een oplossing krijgen aangeboden. Ik ben benieuwd of de importeur van BMW/MINI nu z'n leven betert. De gang van zaken rond de waterpompen van de Coopers S voorspelt niet veel goeds....
Laatst gewijzigd door volumex op 05 mar 2012, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
kk-mini
One wheel wonder
One wheel wonder

05 mar 2012, 21:24

Kijk die verklaring van MINI Nederland is dan toch wel weer handig. Ik had al een afspraak staan.

Ik ga er vanuit dat het woord discussie niet in het woordenboek staat :-)
Cooper S - BMW Z4 - BMW R1200 GSA (mannen blijven kinderen)
ralfish
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 mar 2012, 21:36

Bij de verklaring van mini staat niet dat het kosteloos zou zijn mijn mini. Mijn afspraak bij mini staat ook al voor dit geval.hoop te vernemen dat iemand van jullie dit kosteloos vervangen heeft gekregen want toen ik de afspraak hiervoor maakte was dat niet het geval volgens de mini dealer.
Kees en Annet
Racende reporter

05 mar 2012, 21:40

Even een foto van de TV bij de aankondiging in RADAR

(ps zoek even naar Jan (parklaneworks) :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 mar 2012, 21:42

De MINI rijder is duidelijk de meest hippe :mrgreen:
volumex
Enthousiast
Enthousiast

05 mar 2012, 21:42

Het zal toch niet weer een rookgordijntje van MINI zijn, dat verhaal dat in RADAR werd voorgelezen? Zo ja, dan wordt het tijd voor een meeting in Rijswijk, denk ik ;-))))

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”