Ga samen bij elkaar zitten en maak alles op... Kstja0 zorg dat je een standaard document maakt waarop iedereen zijn dingen kan melden. Haal die bij elkaar voor een aantal weken en maak een dossier aan.....
Zorg daarnaast dat je van elke auto bewijs verzamelt.... ga daarna een brief sturen met daarin de melding dat je het bewijs hebt, wacht af wat Kaj nog voor input krijgt vanuit zijn contacten en het feit dat Des de perschef van Mini aan het werk gezet heeft.
Verzamel alles en ga dan een strategie zoeken om te schieten.... Je moet wel munitie hebben en liefst hele zware!
MR
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- TomTom
- Bijna verslaafd
- Locatie: Rijswijk
Bericht
@MR
ik wil best alle gegevens verzamelen en zal uitgaan van de punten die op pagina 1 van dit topic al verzameld zijn. Deze gegevens te samen met een brief richting de importeur lijkt mij een goed plan. Ik zie op pagina 1, 11 mini berijders.
Maar is dit dan wat:
Volledige naam:
Adres, telefoon:
Dealer:
Aanschaf datum:
Productie datum:
Kenteken:
Startgeluid probleem:
(Frequentie van dit probleem: Kan een week of 2 wegblijven, maar ook een paar x achter elkaar gebeuren)
Probleem begonnen bij (km stand):
Huidige kilometerstand:
Dealer weet van de problemen:
Wat heeft dealer tot dusver gedaan:
============================
Verder nog even dit. Ik weet niet in welke orde van grote we praten t.o.v. alle type R56 (S) die verkocht zijn of zelfs bekend zijn op dit forum, maar vind het nog steeds wat weinig. Wat trouwens niet inhoud dat het dan geen probleem is.
Binnen newminiclub.nl is er nog een harde kern (wellicht ben ik dat ook wel) zoals Maaij, ércé, etc... die ik nog geen melding heb zien/horen maken van dit probleem.
ik wil best alle gegevens verzamelen en zal uitgaan van de punten die op pagina 1 van dit topic al verzameld zijn. Deze gegevens te samen met een brief richting de importeur lijkt mij een goed plan. Ik zie op pagina 1, 11 mini berijders.
Maar is dit dan wat:
Volledige naam:
Adres, telefoon:
Dealer:
Aanschaf datum:
Productie datum:
Kenteken:
Startgeluid probleem:
(Frequentie van dit probleem: Kan een week of 2 wegblijven, maar ook een paar x achter elkaar gebeuren)
Probleem begonnen bij (km stand):
Huidige kilometerstand:
Dealer weet van de problemen:
Wat heeft dealer tot dusver gedaan:
============================
Verder nog even dit. Ik weet niet in welke orde van grote we praten t.o.v. alle type R56 (S) die verkocht zijn of zelfs bekend zijn op dit forum, maar vind het nog steeds wat weinig. Wat trouwens niet inhoud dat het dan geen probleem is.
Binnen newminiclub.nl is er nog een harde kern (wellicht ben ik dat ook wel) zoals Maaij, ércé, etc... die ik nog geen melding heb zien/horen maken van dit probleem.
The Member Formely Known As KSTJA0


- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Benader consumentenprogramma's (bijv. Radar en Kassa), maar kijk ook eens of je autoprogramma's zo gek kunt krijgen of andere relevane media. Niemand contacten met Jeremy Clarkson?
Wat betreft de juridische inslag, misschien heb je hier wat aan; Maak idd een standaardbrief waarin je aangeeft wat de klacht is. Geeft nauwkeurig aan wat de melding is en wat je al gedaan hebt (probeer gewoon zo specifiek mogelijk te zijn). Geef aan dat je het onacceptabel vindt en dat je je dealer reeds gelegenheid hebt gegeven om het op te lossen.
Stel een redelijke termijn voor een reactie, dan wel actie. Vermeldt in de brief dat deze zowel aangetekend als per gewone post is verzonden en doe dat dus ook. Bewaar verzend bewijs en kopie van de originele brief.
Mochten zij nalaten te reageren, dat je dan genoodzaakt bent verdere stappen te ondernemen.
Je zult je mijn inziens moeten beroepen op een gebrekkig product, waarbij je in eerste instantie de dealer benaderd, maar uiteindelijk is de importeur MINI NL aansprakelijk te stellen voor een gebrekkig geleverd product. Maar dan moet MINI dat wel erkennen (aansprakelijk voor schade lijkt me nu nog moeilijk, omdat er nog geen aantoonbare schade is).
Succes
marss
Wat betreft de juridische inslag, misschien heb je hier wat aan; Maak idd een standaardbrief waarin je aangeeft wat de klacht is. Geeft nauwkeurig aan wat de melding is en wat je al gedaan hebt (probeer gewoon zo specifiek mogelijk te zijn). Geef aan dat je het onacceptabel vindt en dat je je dealer reeds gelegenheid hebt gegeven om het op te lossen.
Stel een redelijke termijn voor een reactie, dan wel actie. Vermeldt in de brief dat deze zowel aangetekend als per gewone post is verzonden en doe dat dus ook. Bewaar verzend bewijs en kopie van de originele brief.
Mochten zij nalaten te reageren, dat je dan genoodzaakt bent verdere stappen te ondernemen.
Je zult je mijn inziens moeten beroepen op een gebrekkig product, waarbij je in eerste instantie de dealer benaderd, maar uiteindelijk is de importeur MINI NL aansprakelijk te stellen voor een gebrekkig geleverd product. Maar dan moet MINI dat wel erkennen (aansprakelijk voor schade lijkt me nu nog moeilijk, omdat er nog geen aantoonbare schade is).
Succes
marss
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
@kstja0:
Er zijn er intussen wel wat bij gekomen, volgens mij staan er 2 of 3 nog niet op pagina 1. Hoe dan ook je hebt al meer dan 10 MINI's die het geluid produceren, elke MINI die het geluid maakt is er een te veel, dus als ze het bij 10 MINI's niet serieus nemen, doen ze dat ook niet bij 100 MINI's. Gewoon die brief afmaken, na laten kijken en opsturen.
Zal ik, ondanks dat ik mijn MINI niet meer heb, ook zo'n formulier invullen?
Er zijn er intussen wel wat bij gekomen, volgens mij staan er 2 of 3 nog niet op pagina 1. Hoe dan ook je hebt al meer dan 10 MINI's die het geluid produceren, elke MINI die het geluid maakt is er een te veel, dus als ze het bij 10 MINI's niet serieus nemen, doen ze dat ook niet bij 100 MINI's. Gewoon die brief afmaken, na laten kijken en opsturen.
Zal ik, ondanks dat ik mijn MINI niet meer heb, ook zo'n formulier invullen?


- TomTom
- Bijna verslaafd
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Als eerste stap ga ik die brief schrijven.
edit 16-4-2008. Ik wil deze brief zo snel mogelijk richting Mini NL versturen en dit nog even loskoppelen van alle gegevens die ik wil verzamelen. Heb daarom ook tijdelijk de e-mail weggehaald.
edit 16-4-2008. Ik wil deze brief zo snel mogelijk richting Mini NL versturen en dit nog even loskoppelen van alle gegevens die ik wil verzamelen. Heb daarom ook tijdelijk de e-mail weggehaald.
Laatst gewijzigd door TomTom op 16 apr 2008, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
The Member Formely Known As KSTJA0


- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Ik zal het formulier invullen, de mijne gaat er steeds meer last van krijgen
. Eerst was het een enkele keer bij een koude start, maar nu steeds vaker. Zelfs als 'tie warm vind ik hem af en toe bijna als een diesel klinken. Ik heb nog geen melding bij de dealer gemaakt, daar ik er nog geen vast patroon in heb kunnen vinden, maar ik kan het wellicht vast melden.

- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Lage Zwaluwe
Bericht
Ik ga ook zker het formulier invullen!
Misschien is het idee om iedereen die een R56s heeft een pm/email te sturen, niet iedereen leest natuurlijk elk topic en misschien zijn verschillende mensen niet op de hoogte van dit topic (en misschien ook wel niet van het probleem). Ik denk dat de moderater hier wel een lijst van heeft en dit makkelijk aan jou door kan spelen.
Gr. Mitchell
Misschien is het idee om iedereen die een R56s heeft een pm/email te sturen, niet iedereen leest natuurlijk elk topic en misschien zijn verschillende mensen niet op de hoogte van dit topic (en misschien ook wel niet van het probleem). Ik denk dat de moderater hier wel een lijst van heeft en dit makkelijk aan jou door kan spelen.
Gr. Mitchell
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
- M-iNdO
- Be Mini
- Locatie: Utrecht
Bericht
Een heel goed puntMitchell schreef:Ik ga ook zker het formulier invullen!
Misschien is het idee om iedereen die een R56s heeft een pm/email te sturen, niet iedereen leest natuurlijk elk topic en misschien zijn verschillende mensen niet op de hoogte van dit topic (en misschien ook wel niet van het probleem). Ik denk dat de moderater hier wel een lijst van heeft en dit makkelijk aan jou door kan spelen.
Gr. Mitchell
- Gebo
- Mod virus alert!
- Locatie: Hall
Bericht
Goede actie!
Mijn mailtje heb je als het goed is inmiddels binnen!
Ben gisteren ook eens in de pen geklommen richting Castrol.
Het verhaal wordt verteld dat de hydraulische klepspelingscompensatie-elementen tijdens een koude start niet voldoende van luchtvrije olie worden voorzien (schuimvorming)
Het lijkt mij dat Castrol hier als vaste olie-leverancier iets meer over moet kunnen vertellen. Wellicht toepassing van een speciale olie als oplossing?
Ik wacht op een reactie! (hoop dat zij nog geen spreekverbod hebben..
)
Mijn mailtje heb je als het goed is inmiddels binnen!
Ben gisteren ook eens in de pen geklommen richting Castrol.
Het verhaal wordt verteld dat de hydraulische klepspelingscompensatie-elementen tijdens een koude start niet voldoende van luchtvrije olie worden voorzien (schuimvorming)
Het lijkt mij dat Castrol hier als vaste olie-leverancier iets meer over moet kunnen vertellen. Wellicht toepassing van een speciale olie als oplossing?
Ik wacht op een reactie! (hoop dat zij nog geen spreekverbod hebben..

- TomTom
- Bijna verslaafd
- Locatie: Rijswijk
Bericht
@Gebo & parklaneworks
mail met gegevens is ontvangen (bedankt!)
Ik heb deze gegevens even tijdelijk geparkeerd.
Vannacht nog veel lopen denken hoe we dit het beste kunnen aanvliegen etc.... Denk dat we niet meteen alle kruit moet verschieten richting Mini NL. Maar een case moet opbouwen : P
Ik ga eerst een brief sturen met een opsomming van onze bevindingen en proble(e)m(en). (zonder mini rijder gegevens)
Met Berthil afgesproken dat, afhankelijk van de reactie van Mini NL, we via de startpagina R56 (S) rijders gaan oproepen die dit "koude" start probleem hebben. Via een button op de startpagina kan men dan mbv een template gegevens invoeren, die vervolgens naar mij worden gestuurd. Ik zal bij een volgende communicatie richting Mini NL deze gegevens van iedereen meenemen.
Dit lijkt mij even de beste aanpak. (was gisteren wel opeens aan het doordraven)
mail met gegevens is ontvangen (bedankt!)
Ik heb deze gegevens even tijdelijk geparkeerd.
Vannacht nog veel lopen denken hoe we dit het beste kunnen aanvliegen etc.... Denk dat we niet meteen alle kruit moet verschieten richting Mini NL. Maar een case moet opbouwen : P
Ik ga eerst een brief sturen met een opsomming van onze bevindingen en proble(e)m(en). (zonder mini rijder gegevens)
Met Berthil afgesproken dat, afhankelijk van de reactie van Mini NL, we via de startpagina R56 (S) rijders gaan oproepen die dit "koude" start probleem hebben. Via een button op de startpagina kan men dan mbv een template gegevens invoeren, die vervolgens naar mij worden gestuurd. Ik zal bij een volgende communicatie richting Mini NL deze gegevens van iedereen meenemen.
Dit lijkt mij even de beste aanpak. (was gisteren wel opeens aan het doordraven)

The Member Formely Known As KSTJA0


- Jenkins
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Sittard
Bericht
Ik wil me hier geen George Orwell noemen...,
maar bij de gedachte dat mensen van Mini Nederland dit topic schuddebuikend volgen, draait m'n maag om.
Toch wens ik jullie allemaal heel veel succes met dit initiatief!
En waar mogelijk zal ik zeker helpen!

maar bij de gedachte dat mensen van Mini Nederland dit topic schuddebuikend volgen, draait m'n maag om.

Toch wens ik jullie allemaal heel veel succes met dit initiatief!
En waar mogelijk zal ik zeker helpen!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors