Zo ben je als consument inderdaad beschermd.frankie schreef:Dan zeg je gewoon dat Mini zegt dat er niks aan mankeert, vraag maar aan de Mini dealer....
Maar zo doende bouw je niet zo gemakkelijk een goeie band met je nieuwe dealer op, denk ik...

Zo ben je als consument inderdaad beschermd.frankie schreef:Dan zeg je gewoon dat Mini zegt dat er niks aan mankeert, vraag maar aan de Mini dealer....
Ja dit is nou eens een goeie vraag. Je kan wel van je dieselende MINI afwillen, maar wie wil 'm hebben?Jenkins schreef:Heeft iemand van de gedupeerde R56S-rijders zich al eens afgevraagd hoe hij/zij hun dieselende R56Skstja0 schreef:Kan mij er niet van weerhouden om eens te kijken wat voor andere auto's te koop zijn.
zou moeten aanbieden bij een dealer van een ander merk?
Je hebt immers de verplichting om bepaalde defecten die je kent te melden voor je de deal sluit.
De dealer is dat ook verplicht om te doen.
"Officieel" zegt Mini dat er niks aan mankeert. Maar daarover zijn de meningen verdeeld.
Wat gebeurt er als je net 'n ander merk auto gekocht hebt en die dealer belt je de ochtend er na op
om te klagen dat je een dieselende auto hebt achter gelaten???
![]()
![]()
Ach, ook die dealer wil gewoon verkopen. Dus als je eerlijk bent en zegt dat tie bijgeluiden je de strot uitkomen en daarom bij hun terechtgekomen bent voor wat nieuws, zal hij je echt wel van de Mini af willen helpen.Jenkins schreef:Zo ben je als consument inderdaad beschermd.frankie schreef:Dan zeg je gewoon dat Mini zegt dat er niks aan mankeert, vraag maar aan de Mini dealer....
Maar zo doende bouw je niet zo gemakkelijk een goeie band met je nieuwe dealer op, denk ik...
mmm ik denk dat er binnenkort nog een melding bij komt bij deze dealer! Bij het starten hoorde ik het zondag ook, precies zoals jij het beschreef (+/- 18000km). Ik heb de komende weken nog geen tijd om het te melden maar ik ga er binnenkort toch zeker langs!Cooperdriver schreef:Gisterenmiddag naar de dealer gereden ( Breeman - Rotterdam) om alles voor de zekerheid officieel te melden.
( je weet maar nooit als er later gedonder over komt)
Daar hadden ze er nog nooit van gehoord, en er was nog niet 1 klant geweest met een MINI met die klacht.
Ik heb het toch officieel laten registreren in PUMA, en ze zouden terugbellen.
Het schijnt dat PUMA (als ik het goed shrijf ?) een soort databank is voor BMW en MINI waar de dealers klachten, storingen, vragen in kwijt kunnen.
Mijn idee is dus om dus zoveel mogelijk meldingen in dit systeem te laten registreren zodat dit, naast de andere klachten en meldingen, een manier is om voor elkaar te krijgen dat er eindelijk iets aan gedaan wordt.
Wat een onzin!!!! Ze weten het echt wel!!sandwich75 schreef:Gisteren gebeld met MINI NL. Die hadden nog niet van dit probleem gehoord. Wel kenbaar gemaakt dat de dealer op de hoogte is en dat die MINI NL ook op de hoogte heeft gebracht. MINI NL had daar geen melding van.Die hebben helemaal geen melding in hun systeem staan andere meldingen en dealer bezoeken voor dit probleem
![]()
![]()
De persoon die ik gesproken heb zou wel melding maken in het systeem (hoop ik ). Ze komen er verder niet op terug tenzij het een productiefout is waarbij je dan een oproep krijgt om je te melden bij de dealer.
Wordt hier niet vrolijk van.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors