Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2008, 10:56

Ik heb al eens zitten zoeken op een 207-forum, maar ik kon daar geen berichten vinden die over het dieselgeluid gingen.
Wel dat sommigen bij hun nieuwe 207 al last hadden van roest! :shock:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
coendek
Stoepsleutelaar

10 apr 2008, 10:58

das wel rap :lol:

maarre ik weet zeker dat ze bij peugeot er ook last van hadden... minder dan jullie wel volgens mij maar dat komt ook omdat er minder van verkocht zijn...
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2008, 10:59

Sepp schreef:BMW had gewoon beter in eigen huis een kleine motor kunnen ontwikkelen voor de R56 in plaats van in zee te gaan met een andere fabrikant (welke dan ook) om goedkoper uit te zijn.
Het blok is juist (grotendeels) door BMW ontwikkeld. Maar ja, wat is dan de inbreng geweest van Peugeot.
Zijn de uiteindelijke motoren identiek en lopen deze van dezelfde band of is alleen het onderblok gelijk en bovengedeelte hetzelfde maar afgemonteerd door BMW respectievelijk Peugeot. Daar ieder z'n eigen materiaal grondstof gebruikt, ook al zijn afmetingen ed hetzelfde.
Sepp schreef:Ik kan me namelijk geen enkele generatie BMW herinneren met motorische problemen.
Ik wel! Rover kocht voor een bepaalde serie motoren bij BMW in. Hele goede motoren, maar Rover deed er wat aanpassingen aan naar hun eigen visie: het gevolg was dat ze niet zo lekker meer liepen als dezelfde motoren in de BMW's.
Rare engelsen. :s
mikkie23
Be Mini
Be Mini

10 apr 2008, 14:11

BMW heeft toch ook altijd last van de kleppen/klepstoten gehad? en tikkende motor was daar het resultaat van. Dat weet ik namelijk nog van mijn broer zijn BMW E36. maar het was niet zo erg als het geluid wat je op de filmpjes hoort.
SUC6 voor de mensen met dit probleem!
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 apr 2008, 10:12

nou zo heb je er bijna geen last van... en zo twee keer achter elkaar. Meteen weer naar de dealer, antwoord: nee niet bekend, bellen met Mini Nederland: nee niet bekend.

Ga mij toch ernstig afvragen in hoeverre BMW / Mini ons serieus gaat nemen. Ik heb ook niet echt het idee dat we met het begin van deze topic veel verder zijn gekomen.

Maar als er binnenkort niet iets gaat veranderen dan zit ik ook echt te denken aan wat anders dan een mini.

Wilde nog wat zaken tunen aan mijn Sje... maar ga toch wat zaken uitstellen/afzeggen.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2008, 10:42

kstja0 schreef:nou zo heb je er bijna geen last van... en zo twee keer achter elkaar. Meteen weer naar de dealer, antwoord: nee niet bekend, bellen met Mini Nederland: nee niet bekend.
Fascinerend, deze houding van Mini Nederland en hun dealers.

:s

Maar ik blijf het volgen om te zien of en wanneer dit probleem wordt onderkend EN hoe het wordt opgepakt.

:|

Edit: Wat is de kilometerstand nu?
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 apr 2008, 10:59

@Jenkis
5720 op precies te zijn.

Weet je wat het is... het beheerst zo je dag.... althans bij mij.... Dat komt omdat het voor mij niet alleen een auto is... maar ook een hobby. (zoals een ieder hier)

Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2008, 11:14

Ik weet verrekte goed wat je bedoelt!

Dat er een storing aan onze Mini's komt, dat is tot daar aan toe.
Het is en blijft een stuk techniek en soms gaat er iets stuk.
No big deal.

Het wordt pas een big deal als je nul ondersteuning krijgt van je leverancier; de dealer! :mad:
Als die de storing niet wil / kan / durft te erkennen, dan verlies je het vertrouwen en het plezier in je hobby.

Ben benieuwd hoe het me in de Alfa Romeo wereld zal vergaan.

:wink:
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2008, 14:00

Ja hoor bij die van mij is het ook zover, het diesel geluid. >:( :cry: :mad:

Gisterenochtend (km. stand 2982) bij het starten tot ongeveer 2 á 3 minuten erna een ratelend geluid vanonder de motorkap.
Bij constante snelheid is het geluid heel weinig , maar als je gas bij geeft wordt het erger. Het lijkt inderdaad op een diesel en het is net of de kleppen of de klepstoters eruit rammelen.
Nadat bij een stoplicht de motor even uitstond (Start and GO) was het weg.

Nadat ik bij een km stand van ongeveer 1500 km het heel even dacht te horen, en op 29 Maart (km. stand 2286) er s'ochtends ongeveer 30 seconden last van had, is het dus nu volgens mij echt raak.

Gisterenmiddag naar de dealer gereden ( Breeman - Rotterdam) om alles voor de zekerheid officieel te melden.
( je weet maar nooit als er later gedonder over komt)
Daar hadden ze er nog nooit van gehoord, en er was nog niet 1 klant geweest met een MINI met die klacht.
Ik heb het toch officieel laten registreren in PUMA, en ze zouden terugbellen.
Het schijnt dat PUMA (als ik het goed shrijf ?) een soort databank is voor BMW en MINI waar de dealers klachten, storingen, vragen in kwijt kunnen.

Mijn idee is dus om dus zoveel mogelijk meldingen in dit systeem te laten registreren zodat dit, naast de andere klachten en meldingen, een manier is om voor elkaar te krijgen dat er eindelijk iets aan gedaan wordt.
Kees en Annet
Racende reporter

11 apr 2008, 14:47

Bij ons is voor de tweede keer het dieselgeluid geweest (zondagmorgen vroeg voor de :ralley rit van Coentje 30 mrt)
km stand ongeveer 11000
Het duurde ongeveer 30 sec. en we stonden (Annet en Kees) erbij :oops: wat moeten wij hiermee, met zo'n auto, wij hebben hiervoor 5 BMW's gehad, ( en de laatste hebben we nog ) en bij deze auto's hebben wij nog nooit zo'n geluid gehoord. :D
We zullen het aan de dealer melden, en maar afwachten of dit vaker voorkomt.
Met het lezen van het vorige bericht van de Clubman (zeer jonge auto) >> zie ik dat er nog geen verbetering is in de R56 Cooper S motor van 2008.
(notabene, vorige week bij de fabriek in Oxford zeiden John & John dat ze er nog nooooooit van gehoord hadden, gelukkig hebben wij als NewMINIclub (Kaj) nu gegevens van wat mensen in Oxford om mee te corresponderen over dit probleem. )

Er zal echt wat moeten gebeuren door MINI nederland, anders gaan ze echt klanten kwijtraken :( op den duur, als er geen verbetering in komt, en negatieve reclame raak je als bedrijf niet gauw meer kwijt ( denk maar eens aan de elandproef bij de Mercedes A-klasse en de Landwind met zijn * sterren in euro NCAP).

Kees
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 apr 2008, 22:50

zat maar weer eens te kijken op mini2.com. ook hier staat men niet stil. Buiten de kettingspanner, zijn er bij twee anderen nu meerdere zaken vervangen en d'r is een leuke theorie te lezen.

http://www.mini2.com/forum/2nd-gen-faul ... ld-27.html

Afbeelding
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 apr 2008, 23:38

Vandaag de MINI weer terug gekregen, na 3 dagen bij de dealer te zijn geweest.
Uiteindelijk is besloten (ondanks het feit dat ik ervaringen door heb gegeven dat het niet zou gaan helpen..) om toch de klepstoters te vervangen.
Auto speciaal laten staan bij dealer vanacht, om vanochtend een koude start te hebben, en je raadt het al!!!
Hij ratelde er weer vrolijk op los....

Natuurlijk weer gelijk melding gemaakt, maar hier wordt je niet vrolijk van zeg....
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 apr 2008, 14:08

het is bij mij nu wel raak hoor. Zaterdagochtend, zondagmiddag en s'avond en vanmorgen.

Heb nu van ellende maar eens Mini UK gemaild. Wie weet zeggen zij nog iets fatsoenlijks.

Kan mij er niet van weerhouden om eens te kijken wat voor andere auto's te koop zijn.

Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2008, 14:42

kstja0 schreef:Kan mij er niet van weerhouden om eens te kijken wat voor andere auto's te koop zijn.
Heeft iemand van de gedupeerde R56S-rijders zich al eens afgevraagd hoe hij/zij hun dieselende R56S
zou moeten aanbieden bij een dealer van een ander merk?

Je hebt immers de verplichting om bepaalde defecten die je kent te melden voor je de deal sluit.
De dealer is dat ook verplicht om te doen.

"Officieel" zegt Mini dat er niks aan mankeert. Maar daarover zijn de meningen verdeeld.

Wat gebeurt er als je net 'n ander merk auto gekocht hebt en die dealer belt je de ochtend er na op
om te klagen dat je een dieselende auto hebt achter gelaten???

:? :? :?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2008, 14:43

Dan zeg je gewoon dat Mini zegt dat er niks aan mankeert, vraag maar aan de Mini dealer.... :roll:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”