Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 apr 2008, 22:35

Jenkins schreef:
harmar schreef:Het enigste wat ze daar in Engeland kunnen is ....... Ja, wat kunnen ze eigenlijk? >)

Nou.... Best meer dan je denkt!

Fish & Chips bakken,
Tea zetten,
De meest calorierijke ontbijten maken van heel Europa,
Lovely cottages bouwen...
Dusss!

:mrgreen:
Ok, ik geef me gewonnen. :lol:
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

05 apr 2008, 12:50

Die van mij wordt 21 april "behandeld". Ze gaan de kettingspanner vervangen :s

Ik denk niet dat dit 'DE' oplossing is maar wie weet, er zit iig schot in de zaak :mrgreen: :cry:
RUUDVM
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Diesel MCS

05 apr 2008, 14:49

Ik wil je hoop niet wegnemen maar dit hebben ze bij mij ook de eerste keer gedaan echter niets!!

2 weken geleden tuimelaars en klepstoters en weer helaas!!Iedereen doet maar wat als ze dit nou eens allemaal op 1 MCS zouden proberen dan hoefden ze niet iedereen valse hoop te geven en het zou enorm in de koste schelen.

(Hadden ze tijd en geld genoeg voor de echte oplossing!!) :(
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 apr 2008, 17:31

ulyss schreef:Kaj heeft in Oxford de gegevens gekregen van een hoge piet bij BMW. Even afwachten wat hij zegt...
@ Kaj,

Ben zeer benieuwd wat je te weten bent gekomen.
Moet ik de MCS aanhouden of ...................
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 apr 2008, 00:41

Subaru pakt het beter aan als hun motoren herrie maken.
Subaru schreef: JL sent us over an email from Subaru of America that's instructed dealers to immediate cease sales of all Subaru models equipped with the turbocharged, 2.5-liter four-cylinder engine. The directive effects some 2008 and 2009 models built in January and February, including the Forester, Legacy 2.5GT, LTD, 2.5GTB and Impreza sedan and wagon.

The issue involves reports of an "engine knocking noise" that's been affecting vehicles outside the U.S. market, and an initial investigation has found that there is some kind of internal wear that may be causing the noise.

Currently, no U.S. vehicles have been affected, and a Subaru spokesperson told us that the stop sale has been issued as a temporary measure to nip it in the proverbial bud and that once the issue is addressed sales will begin again. You can read the full directive and see the exact production dates of the affected models after the jump.

IMMEDIATE STOP SALE ORDER
TO: GLR-- MAR-- NWR-- SCR-- SDC-- SWR Dealers
FROM: Subaru of America, Inc.
DEPARTMENT: Service
DATE: 04/07/2008

--------------------------------------------------------------------------------

Legacy vehicles have been added to the Stop Sale

We regret to inform you that we must place an immediate stop sale order on all of the 2008/2009 Subaru Impreza, Forester and Legacy vehicles equipped with a 2.5L Turbo Engine produced with the beginning chassis number and later as shown below.

Model
Body Type
Chassis Number
Production Date

Forester Wagon 701045 or later 2008/01/08 or later

Legacy 2.5GT-LTD 222825 or later 2008/02/04 or later
2.5GT-B 222958 or later 2008/02/04 or later
OBK 2.5XT-LTD 353835 or later 2008/02/01 or later

Impreza Sedan 523363 or later 2008/01/08 or later
Wagon 825183 or later 2008/01/08 or later

The reason for this immediate Quality Assurance action is that there have been several reports of "Engine Knocking Noise" from other markets on vehicles produced after the production dates listed.

Initial investigation confirms an internal wear issue on the failed units.

In the interest of preventing any possibility of failures for our customers, we have chosen to isolate any potentially affected vehicles by ceasing sales of the potentially affected units until the root cause and correction can be identified.

All the other displacement engines and the 2.5L Natural Aspirated Engine are excluded from this action.

Your region/distributor will be contacting you with a detailed list of affected vehicles assigned to your dealership. However, dealer trades cannot be tracked so please be aware of the affected VIN range.

If you have a vehicle in inventory that falls into the affected vehicle range, please ensure that your sales and service staff are immediately notified that the unit is un-saleable until further notice from SOA or your region/distributor.

If any of those vehicles has an unusual engine noise, please notify the SOA Technical Helpline immediately with all of the details and submit an E-QMR.

Should a customer bring an affected vehicle into your service department for an unusual engine noise, please immediately arrange that they are given the use of a clean SSLP vehicle and notify the Technical Helpline and submit an E-QMR.

You will be contacted shortly thereafter on how to proceed.
Tags: 25-liter turbo, 25-liter turbocharged, 25-literTurbo, 25-literTurbocharged, impreza, subaru, subaru forester, subaru forester stop sale, subaru impreza, subaru impreza stop sale, subaru legacy, subaru legacy stop sale, SubaruForester, SubaruForesterStopSale, SubaruImpreza, SubaruImprezaStopSale, SubaruLegacy, SubaruLegacyStopSale
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2008, 08:07

Kijk!

ZO neem je je werk serieus en hou je tevreden klanten!

Hulde!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2008, 11:19

Netjes van Subaru! 8)
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2008, 12:02

Is bij de Chevrolet Captiva 2.0D ook het geval geweest toen er iets met de koppeling was.
2 maanden lang werd er geen diesel uitgeleverd.

Nissan heeft bij de Patrol honderden (zo niet meer) 3.0Di motoren vervangen omdat de oliepeilstok te lang was waardoor je dacht dat er voldoende olie in zat. Slijtage kon eigenlijk alleen ontstaan bij extreme belasting of hellingshoeken.

Bij auto's met 6 a 10.000km op de teller waarvan wij zeker wisten dat ze geen schade konden hebben opgelopen moesten we toch de motor vervangen.

Da's nou aktie ondernemen!
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2008, 13:10

Tja ik kan alleen maar zeggen dat het service niveau van MINI/BMW onder de maat is. Het zij dure auto's dus verwacht je ook nette service. Als bmw nu eens lexus service niveau had :? .

Dus als iemand bij BMW/MINI dit leest. Ga eens beter voor je klanten zorgen. Op deze manier ga je er een hoop verliezen.
Te beginnen met Kaj :wink:
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2008, 21:27

Money, money, money. >)
De buit is binnen. Waarom zul je je dan druk maken.
Als we over service praten, dan hebben we het toch niet over de dealer mag ik hopen.
Wat dat aangaat heb ik geen klagen.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 apr 2008, 21:58

Ik denk dat het niet zozeer de dealers zijn die het af laten weten, maar meer de fabrikant BMW/MINI zelf. In eerste instantie is het aan de dealers en aan MINI Nederland om alle klachten naar de fabrikant toe te ventileren. Maar de fabrikant moet daarna voor de echte oplossing zorgen en MINI Nederland en de dealers opdracht geven welke akties moeten worden ondernomen. Zolang BMW/MINI geen oplossing heeft kunnen dealers ook niet zoveel. Of heb ik het mis?

Ik vind het overigens wel onbegrijpelijk voor een organisatie als BMW dat ze alles zo 'stil' houden rondom dit probleem met de dieselende R56 Cooper S-en. Hoe langer er wordt gewacht hoe groter het probleem wordt. Er rollen meer dan 200.000 MINI's per jaar van de band dus elke maand dat er nog geen oplossing is gevonden rijden er alleen maar meer Cooper S-en met hetzelfde probleem rond. En worden deze probleem-Cooper S-en straks weer met open armen ingenomen bij inruil en doorverkocht aan een nieuwe eigenaar met 2 jaar MINI Next garantie? Het is echt hoog tijd dat BMW dit issue open en bloot op tafel gooit, want ontkennen gaat niet onderhand niet meer.

BMW had gewoon beter in eigen huis een kleine motor kunnen ontwikkelen voor de R56 in plaats van in zee te gaan met een andere fabrikant (welke dan ook) om goedkoper uit te zijn. Ik kan me namelijk geen enkele generatie BMW herinneren met motorische problemen. Ik vraag me overigens wel af of er ook massa's Peugeots zijn waar dezelfde motor in zit met het dieselgeluid. Daar heb ik namelijk nog niet van gehoord of gelezen. Of heeft Peugeot geen turbo's op die motoren net zoals bij de Cooper S?
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 apr 2008, 08:54

Sepp schreef:Ik denk dat het niet zozeer de dealers zijn die het af laten weten, maar meer de fabrikant BMW/MINI zelf.
Of heb ik het mis?
Nee, je slaat de spijker op z'n kop.

Maar de dealer is en blijft degene die verantwoordelijk is naar zijn/haar klant; de particulier.
Hoe de dealer het zelf intern met de organisatie oplost, daar mag de klant niet de dupe van worden.

Helaas blijkt de werkelijkheid weer alle schijn te hebben van het Don Quichot-principe.

:mad:
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 apr 2008, 09:00

mmm Gelukkig heb ik nog nergens last van... maar dat zal ook wel niet lang meer duren denk ik! :mad:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 apr 2008, 10:49

Ik ben inderdaad ook benieuwd of er ook 207's 1.6 16V Turbo (150 pk) en RC (175 pk) rondrijden met dezelfde problemen. Iemand die daar iets van weet?
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

10 apr 2008, 10:52

Yup.. zelfde probleem.. maar alleen de turbo versies.. de gewone... net als de cooper... ook niet :wink:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”