Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
sandwich75
One wheel wonder
One wheel wonder

28 mar 2008, 08:45

Ook wij zijn de dupe geworden van de dieselsound.
We hebben dit aan een maand geleden aan dealer gemeld. Omdat zij bezig waren met een auto met dezelfde klachten moesten we de ontwikkelingen afwachtten. Ik ben van de week langs gegaan om toch meer info te verkrijgen en mij is verteld dat we N I E T worden geholpen zolang MINI NL niet met een blijvende oplossing komt. Waar het mij omgaat is dat ik zwart op wit wil zien dat het probleem op de lange termijn GEEN schadelijke gevolgen heeft voor de motor en dat ik onder garantie uit voorzorg de kettinspanner en hydraulische klepstoters vervangen wil hebben om een en ander uit te sluiten.
Gisteren zou ik te horen krijgen wat MINI NL de dealer zou vertellen maar nog geen reactie gehad. Mocht het vandaag nog zo zijn dan zal ik het via MINI NL gaan spelen.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2008, 11:05

Luister, zowel de kettingspanner als de klepstoters hebben geen enkele nut om te vervangen. Er veranderd helemaal niks. Ook de ontluchtprocedure die ze in hun systeem hebben staan helpt voor geen meter. Doodzonde om daarvoor naar de dealer te rijden. :wink:

Er word vandaag via via gebeld en dan hopen we dat we een keer duidelijkheid krijgen.
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mar 2008, 20:30

Afbeelding
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2008, 12:55

harmar schreef: Krijg nu de neiging om een waarschuwing op deze site te zetten, voor een ieder die een MCS R56 wil kopen.
Ik raad in ieder geval (met pijn in mijn hart) mijn maat nu definitief af om zo'n ding te kopen. :(
Kan het hem helaas niet verbieden.
Ik kan jullie melden dat Mini, 1 R56 MCS minder zal verkopen.
("Sorry" Mini, eigen schuld.)
Bluethunder
One wheel wonder
One wheel wonder

30 mar 2008, 18:30

Sorry voor de zeer late reactie, maar ook onze R56 heeft heel af en toe het beschreven dieselgeluid (en het schakelgeluid van 3 naar 2, maar dat is al weer een hele tijd geleden)

Het dieselgeluid is na 2 minuten weg en op zich niet zo heel hard (maar wel aanwezig) De auto heeft nu 12.000 km gereden en is 1 jaar oud.

Ga de melding in ieder geval toch maar even doen bij MINI Den Haag, dan kunnen ze misschien gaan bijhouden hoe vaak het nu toch al voorkomt

Goede zaak om dit met zoveel mogelijk berijders op te pakken!!!
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2008, 21:30

Bluethunder schreef:Sorry voor de zeer late reactie,
Goede zaak om dit met zoveel mogelijk berijders op te pakken!!!
Hoezo sorry. :wink: Beter laat dan helemaal niet. Toch?
Join the club.
Het is in ieder geval goed dat je het meldt bij de dealer.
Ben benieuwd hoe de dealer naar jou toe zal reageren.
Houdt ons even op de hoogte wat hij er over te melden heeft.
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

31 mar 2008, 00:37

Die van mij mag 8 april weer onder het mes... :?
Geen idee wat ze nu weer gaan doen aan het dieselgeluid.
Het is ze (dealer) hopelijk inmiddels wel duidelijk dat ik er behoorlijk genoeg van heb.

Hou jullie op de hoogte!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 apr 2008, 09:46

En ja.. ik had het gister ook! kilometer stand 10006 met starten, niet zo hard als bij jullie maar idd een raar geluid, boven de 3000 toeren is het weg of na een paar kilometer.. ik kan wel naar de dealer gaan maarja.. er hangen allemaal draadjes uit de computer :lol: dus ik wacht nog ff.. hoewel Hans van Leeuwen (Mini Den Haag) hier toch af en toe meeleest, geef niet he Hans dat mijn Clubman een beetje opgevoerd is :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 apr 2008, 11:13

Ja maar het lijkt mij duidelijk dat het bij jou komt omdat je hem aan het opvoeren bent! :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 apr 2008, 11:17

@CooperS-Lightinbblue

Jammer man van je mini... maar wel gave keuze!!! zal wel als de brandweer gaan die z4m :D :D misschien komen we elkaar nog een keer tegen hier in brabant..

Gr. Olaf
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 apr 2008, 11:32

Olaf schreef:@CooperS-Lightinbblue

Jammer man van je mini... maar wel gave keuze!!! zal wel als de brandweer gaan die z4m :D :D misschien komen we elkaar nog een keer tegen hier in brabant..

Gr. Olaf
Ongetwijfeld, ben regelmatig in Hoeven te vinden! :wink:
Afbeelding
RUUDVM
Nieuw Lid
Nieuw Lid

03 apr 2008, 08:36

Hans schreef:En ja.. ik had het gister ook! kilometer stand 10006 met starten, niet zo hard als bij jullie maar idd een raar geluid, boven de 3000 toeren is het weg of na een paar kilometer.. ik kan wel naar de dealer gaan maarja.. er hangen allemaal draadjes uit de computer :lol: dus ik wacht nog ff.. hoewel Hans van Leeuwen (Mini Den Haag) hier toch af en toe meeleest, geef niet he Hans dat mijn Clubman een beetje opgevoerd is :wink:
Ik heb 3 mini's voor de deur staan waarvan gelukkig 1 "gewone"cooper en 2 zogenaamde cooper S "diesels".
De 1 is van januari 2007 hevig dieselent de andere is van nov.2007 met 1200 km en die begint ook al.
Bij de dealer geweest(Zwartepoorte Roosedaal) deze doet er alles aan om te kijken wat ze kunnen doen, vorige week klep stoters en tuimelaars vervangen maar helaas het is zelfs erger geworden dus Heren als men dat voorsteld NIET laten doen wat is niet de oplossing.Gebeld en er is weer bericht naar BMW/MINI Nederland wordt vervolgt.
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 apr 2008, 12:22

Kaj heeft in Oxford de gegevens gekregen van een hoge piet bij BMW. Even afwachten wat hij zegt...
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 apr 2008, 20:29

ulyss schreef:Kaj heeft in Oxford de gegevens gekregen van een hoge piet bij BMW. Even afwachten wat hij zegt...
Sorry, ik vertrouw die gasten niet meer.
Ze houden ons toch aan het lijntje.
Lekker goedkope "oplossing" voor BMW/Mini.
Het enigste wat ze daar in Engeland kunnen is ....... Ja, wat kunnen ze eigenlijk? >)
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 apr 2008, 20:57

harmar schreef:Het enigste wat ze daar in Engeland kunnen is ....... Ja, wat kunnen ze eigenlijk? >)

Nou.... Best meer dan je denkt!

Fish & Chips bakken,
Tea zetten,
De meest calorierijke ontbijten maken van heel Europa,
Lovely cottages bouwen...
Dusss!

:mrgreen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”