Ook wij zijn de dupe geworden van de dieselsound.
We hebben dit aan een maand geleden aan dealer gemeld. Omdat zij bezig waren met een auto met dezelfde klachten moesten we de ontwikkelingen afwachtten. Ik ben van de week langs gegaan om toch meer info te verkrijgen en mij is verteld dat we N I E T worden geholpen zolang MINI NL niet met een blijvende oplossing komt. Waar het mij omgaat is dat ik zwart op wit wil zien dat het probleem op de lange termijn GEEN schadelijke gevolgen heeft voor de motor en dat ik onder garantie uit voorzorg de kettinspanner en hydraulische klepstoters vervangen wil hebben om een en ander uit te sluiten.
Gisteren zou ik te horen krijgen wat MINI NL de dealer zou vertellen maar nog geen reactie gehad. Mocht het vandaag nog zo zijn dan zal ik het via MINI NL gaan spelen.
Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Luister, zowel de kettingspanner als de klepstoters hebben geen enkele nut om te vervangen. Er veranderd helemaal niks. Ook de ontluchtprocedure die ze in hun systeem hebben staan helpt voor geen meter. Doodzonde om daarvoor naar de dealer te rijden.
Er word vandaag via via gebeld en dan hopen we dat we een keer duidelijkheid krijgen.

Er word vandaag via via gebeld en dan hopen we dat we een keer duidelijkheid krijgen.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
("Sorry" Mini, eigen schuld.)
Ik kan jullie melden dat Mini, 1 R56 MCS minder zal verkopen.harmar schreef: Krijg nu de neiging om een waarschuwing op deze site te zetten, voor een ieder die een MCS R56 wil kopen.
Ik raad in ieder geval (met pijn in mijn hart) mijn maat nu definitief af om zo'n ding te kopen.![]()
Kan het hem helaas niet verbieden.
("Sorry" Mini, eigen schuld.)
- Bluethunder
- One wheel wonder
Bericht
Sorry voor de zeer late reactie, maar ook onze R56 heeft heel af en toe het beschreven dieselgeluid (en het schakelgeluid van 3 naar 2, maar dat is al weer een hele tijd geleden)
Het dieselgeluid is na 2 minuten weg en op zich niet zo heel hard (maar wel aanwezig) De auto heeft nu 12.000 km gereden en is 1 jaar oud.
Ga de melding in ieder geval toch maar even doen bij MINI Den Haag, dan kunnen ze misschien gaan bijhouden hoe vaak het nu toch al voorkomt
Goede zaak om dit met zoveel mogelijk berijders op te pakken!!!
Het dieselgeluid is na 2 minuten weg en op zich niet zo heel hard (maar wel aanwezig) De auto heeft nu 12.000 km gereden en is 1 jaar oud.
Ga de melding in ieder geval toch maar even doen bij MINI Den Haag, dan kunnen ze misschien gaan bijhouden hoe vaak het nu toch al voorkomt
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beter laat dan helemaal niet. Toch?
Join the club.
Het is in ieder geval goed dat je het meldt bij de dealer.
Ben benieuwd hoe de dealer naar jou toe zal reageren.
Houdt ons even op de hoogte wat hij er over te melden heeft.
Hoezo sorry.Bluethunder schreef:Sorry voor de zeer late reactie,

Join the club.
Het is in ieder geval goed dat je het meldt bij de dealer.
Ben benieuwd hoe de dealer naar jou toe zal reageren.
Houdt ons even op de hoogte wat hij er over te melden heeft.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
En ja.. ik had het gister ook! kilometer stand 10006 met starten, niet zo hard als bij jullie maar idd een raar geluid, boven de 3000 toeren is het weg of na een paar kilometer.. ik kan wel naar de dealer gaan maarja.. er hangen allemaal draadjes uit de computer
dus ik wacht nog ff.. hoewel Hans van Leeuwen (Mini Den Haag) hier toch af en toe meeleest, geef niet he Hans dat mijn Clubman een beetje opgevoerd is 

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ongetwijfeld, ben regelmatig in Hoeven te vinden!Olaf schreef:@CooperS-Lightinbblue
Jammer man van je mini... maar wel gave keuze!!! zal wel als de brandweer gaan die z4m![]()
misschien komen we elkaar nog een keer tegen hier in brabant..
Gr. Olaf

- RUUDVM
- Nieuw Lid
Bericht
De 1 is van januari 2007 hevig dieselent de andere is van nov.2007 met 1200 km en die begint ook al.
Bij de dealer geweest(Zwartepoorte Roosedaal) deze doet er alles aan om te kijken wat ze kunnen doen, vorige week klep stoters en tuimelaars vervangen maar helaas het is zelfs erger geworden dus Heren als men dat voorsteld NIET laten doen wat is niet de oplossing.Gebeld en er is weer bericht naar BMW/MINI Nederland wordt vervolgt.
Ik heb 3 mini's voor de deur staan waarvan gelukkig 1 "gewone"cooper en 2 zogenaamde cooper S "diesels".Hans schreef:En ja.. ik had het gister ook! kilometer stand 10006 met starten, niet zo hard als bij jullie maar idd een raar geluid, boven de 3000 toeren is het weg of na een paar kilometer.. ik kan wel naar de dealer gaan maarja.. er hangen allemaal draadjes uit de computerdus ik wacht nog ff.. hoewel Hans van Leeuwen (Mini Den Haag) hier toch af en toe meeleest, geef niet he Hans dat mijn Clubman een beetje opgevoerd is
De 1 is van januari 2007 hevig dieselent de andere is van nov.2007 met 1200 km en die begint ook al.
Bij de dealer geweest(Zwartepoorte Roosedaal) deze doet er alles aan om te kijken wat ze kunnen doen, vorige week klep stoters en tuimelaars vervangen maar helaas het is zelfs erger geworden dus Heren als men dat voorsteld NIET laten doen wat is niet de oplossing.Gebeld en er is weer bericht naar BMW/MINI Nederland wordt vervolgt.
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ze houden ons toch aan het lijntje.
Lekker goedkope "oplossing" voor BMW/Mini.
Het enigste wat ze daar in Engeland kunnen is ....... Ja, wat kunnen ze eigenlijk?
Sorry, ik vertrouw die gasten niet meer.ulyss schreef:Kaj heeft in Oxford de gegevens gekregen van een hoge piet bij BMW. Even afwachten wat hij zegt...
Ze houden ons toch aan het lijntje.
Lekker goedkope "oplossing" voor BMW/Mini.
Het enigste wat ze daar in Engeland kunnen is ....... Ja, wat kunnen ze eigenlijk?

- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou.... Best meer dan je denkt!
Fish & Chips bakken,
Tea zetten,
De meest calorierijke ontbijten maken van heel Europa,
Lovely cottages bouwen...
Dusss!
harmar schreef:Het enigste wat ze daar in Engeland kunnen is ....... Ja, wat kunnen ze eigenlijk?
Nou.... Best meer dan je denkt!
Fish & Chips bakken,
Tea zetten,
De meest calorierijke ontbijten maken van heel Europa,
Lovely cottages bouwen...
Dusss!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors