Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2008, 14:21

Het filmpje is currently unavailable.
Kan echter wel bedenken hoe het script eruit ziet.

Je begrijpt dat ik niet verrast ben, maar wel met je mee voel!?!?

Met oprechte deelneming,
Roy.

:(
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2008, 14:23

Het filmpje werkt inmiddels. :(
Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2008, 16:27

Ik zeg maar even niks.
Het geluid zegt weer genoeg denk ik zo :?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2008, 17:20

@werner:
Lucht je hart!! :wink:

Ongelofelijk ruk toch dit?! :s
Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2008, 18:08

Vandaag met een S proefgereden. Zelfs als ie warm is en stationair draait wordt ik al niet vrolijk van het geluid, maar dit zorgt gelijk voor een ochtendhumeur :s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2008, 18:47

Hij tikt een beetje als hij warm is, maar dat heeft hij vanaf het begin af aan gedaan. Ook de auto waarin ik proefgereden heb had het. Daar heb ik genoegen mee genomen.

Maar ik wist niet van te voren dat hij bij een koude-start zo'n takke geluid maakt 's ochtends. Stond ook niks over in de boekjes. Als ik dat van te voren had geweten was hij er zeker niet gekomen!
Afbeelding
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2008, 20:56

CooperS-lightningblue schreef:Hij tikt een beetje als hij warm is, maar dat heeft hij vanaf het begin af aan gedaan. Ook de auto waarin ik proefgereden heb had het. Daar heb ik genoegen mee genomen.

Maar ik wist niet van te voren dat hij bij een koude-start zo'n takke geluid maakt 's ochtends. Stond ook niks over in de boekjes. Als ik dat van te voren had geweten was hij er zeker niet gekomen!
Ja dit is echt belachelijk. En wat me nog het meeste stoort is dat de dealers gewoon zeggen dat het bij de auto hoort... Antwoord was duidelijk van Mini Nederland afkomstig want ze hadden keurig een A4tje met algemene probleem omschrijving en standaard antwoord dat het bij de auto hoort bij mijn dealer. :roll:
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2008, 22:13

@ Kaj, kheb met je te doen vent. Kzou willen zeggen "kop op, komt goed", maar zolang MINI NL niets gaat doen, durf ik dat niet te zeggen.

ONBEGRIJPELIJK!!!!

marss
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 mar 2008, 09:34

zoals iedereen wel kon lezen.... ik had het probleem dus ook niet.... ja je leest het goed. Had.... want gisteren wilde ik s'middags nog even weg. Starte de mini en toen klonk het wel heel vaudt! Duurde ongeveer een minuut of 2 daarna volkomen weg. En van een echt koude start kon ik niet spreken. een uur voordat ik wegging was ik al met de auto weggeweest en hem daarna in de garage geplaatst. dus......

Wat mij verder opviel is dat het ritme van de motor (ik probeer het maar zo te omschrijven) en het diesel achtige geluid niet in sync waren met elkaar. Als ik dat wat gas gaf hoorde ik iets resoneren....

Ben benieuwd wat hij vandaag doet..... zal ik maar meteen bij de dealer langsgaan? of even wachten totdat hij het vaker gaat doen?
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2008, 09:46

kstja0 schreef:Ben benieuwd wat hij vandaag doet..... zal ik maar meteen bij de dealer langsgaan? of even wachten totdat hij het vaker gaat doen?
Ik denk dat je het antwoord op deze vraag zelf al weet.

Mijn suggestie:
* NU al een emailtje schrijven naar je dealer met de link naar dit topic,
* Maandag bellen om te vragen wie dit email ontvangen heeft,
* Nadat je te horen hebt gekregen dat je email nog niet is gelezen toch vragen naar de servicebalie,
* Je verhaal doen met verwijzing naar dit topic,
* Servicebeurt inplannen om jouw kwestie geregistreerd te krijgen.

Sterkte d'r mee.

:|
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2008, 10:26

kstja0 schreef:En van een echt koude start kon ik niet spreken. een uur voordat ik wegging was ik al met de auto weggeweest en hem daarna in de garage geplaatst. dus......
Nee klopt, het is heel onregelmatig. Lijkt wel gewoon alsof hij het doet als hij er zin in heeft... :s
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2008, 11:01

Ze komen er niet onderuit.. alle 200000 R56/55 mini's krijgen een terugroepaktie, motor wordt vervangen door een R53 compressor :mrgreen:
totale kosten 100 miljoen euro!

Ik begrijp niet waarom BMW/Mini dit probleem niet erkend! :?
Is toch echt ruk dat het nu alweer terug is.. ze kunnen lullen als brugman maar dit wordt echt niet bij de auto, denken ze dat we gekke henkie zijn ofzo..
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2008, 11:14

Hans schreef:Ze komen er niet onderuit.. alle 200000 R56/55 mini's krijgen een terugroepaktie, motor wordt vervangen door een R53 compressor :mrgreen:
Oef!

Doe mij ook zo'n blokkie!?

Heb daar graag € 500,- voor over!

:mrgreen:
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2008, 11:59

Ik zou echt bang zijn voor het geval dat er echt iets fout gaat.... Je bent gewoon niet zeker meer als je dergelijke dingen hoort elke keer weer. Me vertrouwen in de auto zou echt naar nihil dalen....

MR
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 mar 2008, 12:00

Hans schreef:Ze komen er niet onderuit.. alle 200000 R56/55 mini's krijgen een terugroepaktie, motor wordt vervangen door een R53 compressor :mrgreen:

Ik begrijp niet waarom BMW/Mini dit probleem niet erkend! :?
Is toch echt ruk dat het nu alweer terug is.. ze kunnen lullen als brugman maar dit wordt echt niet bij de auto, denken ze dat we gekke henkie zijn ofzo..
Ik ga op de auto salon van geneve dinsdag wel even iemand van Mini doorzagen over dit probleem.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”